{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
568 visninger | Oprettet:

skidt dag {{forumTopicSubject}}

Ak, kommer lige hjem fra arbejde og er bare frusteret. Arbejder i hjemmeplejen og har derfor weekendsvagter. Ikke nok med det, at man arbejder weekender og helligdagene, man står hele tiden for skuddet. Folk mener bare de kan kritisere og kan gøre det hele bare bedre. Ak ja i terorien kan vi bare gøre det hele, men prøv bare i praksisen. Kan jo forstå alle parter, men kan bare ikke gøre meget ved det. Prøver lige at beskrive sammenhængen.
Jeg har nogle demente (glemsomme) br., som stadig bor i eget hjem. Det er vigtig, da disse demente er "bare" nogenlunde glemsom og kan godt gøre nogle ting, hukommelsen er bare væk engang imellem eller kun nogle dele, de har ikke affundet sig med det og mener helt bestemt, de kan klare det hele. Jo, men som uddannet kan jeg se de har brug for mere hjælp og tilbyder dette. Men nej, de har i hverttilfælde ikke brug for hjælp og "hende den dumme hjemmehjælper" skal bare skride. Man kan se, at deres personlige hygjene ikke er godt nok, at deres ernæring ligeledes er for dårligt, at hele hygjenen, sig rengøringen, er bare forfærdeligt, Så kommer det,: "...jeg er så og så gammel, nu må jeg selv bestemme...og hvis jeg stinker, må du bare lukke vinduet op..." ordret melddelese fra en bruger.
Så kommer de pårørende, hvorfor er hun ikke, kommet ud af sengen, hvorfor er hun ikke blevet vasket og har fået nyt tøj på, hvorfor, hvorfor...? Og det som har såret mig mest var: "...det er lige til Ekstra bladet." Jo selvfølig er det det, og det er uanset hvad jeg gør: det er enten for omsorgssvigt eller overgreb. Hvad er det dog dejligt at være i plejesektoren.
Og så er det "systemet", du skal være færdig i så og så mange minutter (en toiletbesøg udløser 8 min., med pers. lift eller når folk selv kan går...), du må ikke gøre noget udover og det skal være planlagt, hvis den demente dame vil i bad om mandagen og det er planlagt om tirsdagen, jo men enten kommer hun det ikke eller er der igen ingen frokostpause, denne dag. Man må godt tage sin pause, men så kommer man bare ikke hjem til tiden. Enig i det, men 2-3 gange om ugen er godt nok, men hvis det er en dagl. begivenhed... Jeg spørger bare? Har også et liv ved siden af.
Ville bare lige komme af med det og måske sætte en diskussion i gang. Er bare ikke meget ved, at man prøver at gøre det bedste og får bare kritik hele vejen igennem.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  skidt dag
  • #1   12. jan 2008 Jeg kan godt forstå dig. jeg kan så sige at mine bedste forældre har hjemmehjælp på og de elsker simpelthen deres hjælper! Hun er deres redningsmand, der gør at de kan lee det liv de altid har gjort, med et pænt hjem, rent tøj osv uden at skulle æmpe sådan for at få hverdagen til hænge sammen. Så bare rolig..I gør en indsats og der er mange der sætter pris på den!
    jeg er selv under uddannelse til socialrådgiver og vi bliver også konstant dunket i hovedet med alle de ting vi ikke når, ikke gør godt nok, ikke bare kan betale penge til osv. Jeg har altså en lovgivning jeg skal holde mig til, og hvis den siger at du ikk har ret til penge så er der ikk skide meget jeg kan gøre, selvom jeg synes det er synd for borgeren. Kan odt forstå man bliver frustreret over et nej til hjælp, men det er jo ikk noget jeg sidder og finder på fordi jeg er ond, ligesom du jo ikk undlader at vaske en ældre dame fordi du er doven. det handler om de betingelser man arbejder under, og det er her det rigtige problem ligger!
    Arbejdsforholdene i plejesektoren er simpelthen for dårlige, der er i den grad en uoverensemmelse mellem de krav regeringe, lovgivningen og arbejdspladsen stiller og så de ressourcer medarbejderne har til rådighed i form af tid, lyst og overskud!

• #2   12. jan 2008 Tak, gør godt hvis man bliver forstået lidt. En enkel skulderklap i ny og næ er ikke til at foragte.

• #3   12. jan 2008 Du får et skulderklap af mig også kan godt forstå din frustration arbejder nemlig på et demens afsnit og står også tit med nogen som ikke vil op eller ikke vil i bad for "det var de jo lige igår". Også kommer de pårørende der tror at vi "bare" kan give den personlige pleje med magt for hellere en ren mor eller far end en der er glad.

Kommentér på:
skidt dag

Annonce