hvad sker der for vores butikker hvad sker der for vores butikker
hejsa
her er lige et surt indlæg fra mig, jeg er efterhånden så godt gammeldags træt af alle de varer der er i vores dagligvarerbutikker med holdbarhed på 1-2 dage.
det er tit mælk og brød det er galt med. nu har vi eks lige været i netto for at handle ind for bla at købe rugbrød, det opgav vi da samtlige rugbrød kun havde holdbarhed på 2-3 dage, vi henvendte os så til en ansat for at hører om de ikke havde noget der var lidt friskere, det fik vi at vide at det havde de, men det måtte de ikke sælge før det gamle var væk. vi sagde så at vi jo ikke kunne spise et helt rugbrød på 2 dage når vi kun var 2, så sagde den ansatte at vi så bare ku tage et lille istedet, han stak så et lille rugbrød frem til os, med holdbarhed til imorgen.
så skulle vi ihvertfald ikke ha rugbrød. mælken var osse 4 dage siden den var produceret.
ka det virkelig passe at vores butikker skal fyldes op med "gamle" varer og man ikke længere ka købe noget frisk.
bemærk dette er ikke kun i netto vi har observeret det, det gælder alle butikker, dog er bilka her i tilst meget slem på det område
jan 2008
Følger: 22 Følgere: 21 Katte: 4 Emner: 41 Svar: 1.641
nov 2006
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 129 Svar: 402
feb 2006
Følger: 27 Følgere: 25 Emner: 379 Svar: 4.278
jan 2007
Følger: 13 Følgere: 11 Katte: 3 Emner: 274 Svar: 2.740
jan 2007
Tænk jer nu lige om...
jan 2007
Har i hørt om at tage de varer der står bagerst? De er som regel nyest...
feb 2006
men når de nu har de friske varer til at ligge på lageret og først lægger dem i butikken når de gamle varer er solgt er det jo skruen uden ende.
og udover det ka det ihvertfald ikke være rigtigt at vi forbrugere skal købe varer der kun har 2-3 dages holdbarhed. fordi der enten er blevet købt for meget ind el blevet produceret for meget
nu handler jeg så ret meget i tyskland da vi jo har vores cv stående nede grænsen og i tyskland oplever vi aldrig dette fænomen.
feb 2006
det er jo ikke et spørgsmål om at varene kommer hjem 2-3 gange om ugen, det er et spørgsmål om at der bliver købt fornuftigt ind.
nu er jeg selv købmand af guds nåde og har i 12 år arbejdet i en fødevare engros virksomhed
jan 2007
Nu er jeg selv i en Netto og ved hvordan tingene foregår eftersom jeg er deltids-leder....
Hos os, bliver der altså fyldt op når hylderne ser for tomme ud, uanset om der står varer der holder et par dage endnu eller ej... Det er MEGET sjældent vi står med mælkeprodukter i butikken den dag de har salgsdag... Derimod er der brød, men det ryger ALTID på ½ pris den dag det udløber...
Må indrømme jeg ikke helt kan forholde mig til jeres "problemer"
For mig lyder det som om i generaliserer: Hvad med at handle andre steder?
feb 2006
jeg ka så osse sige at lige den netto du arbejder i er en af de bedre i århus området
dec 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 93 Svar: 1.676
Jeg vil heller ikke købe mælk osv. der ikke kan holde sig ret længe. Det er ikke mit problem, at forretningerne køber mere ind end de kan sælge og jeg derfor skal købe varer, der ikke er så friske som muligt. Jeg vælger i stedet de forretninger, der generelt har friske varer og så er jeg ligeglad med om det hedder Aldi, Netto eller SuperBrugsen osv.
jan 2007
Og jeg takker da for, at du synes vi er en af de bedre
feb 2006
okt 2007
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 4 Emner: 72 Svar: 1.348
Dog føler jeg ofte at butikkerne glemmer, hvem det er der "driver deres forretning rundt", og det er nu engang os forbrugere.....så be nice to us and we´ll be nice to you!
feb 2006
feb 2006
okt 2007
Lena uanset om du er ansat i nette, så må du da indrømme at det er et problem, hvis en ansat nægter at sælge kunden den friske vare der er ude bagved! Hmm kommer ofte mandag formiddag formiddag i min netto butik: Tilbudene for den pågældende uge er solgt før tid, og mælken er flere dage gammel og det samme gælder brødet for som Johnny skriver det nye kommer ikke frem førend det gamle er solgt! Så den med at komme tidligt ja den holder altså kun hvis man ved hvornår den sidste pakke forsvinder fra hylden.
aug 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 3 Emner: 108 Svar: 684
I de netto'er, rema'er og den Bilka der ligger her i byen, er der altid friske varer. Med mindre man kommer halsende en time før lukketid, for så kan de fleste nok regne ud, at de bedste varer er købt af andre, og at butikken ikke er bemandet til at fylde varer op, det gør de om morgenen (når de friske varer kommer).
jan 2007
Jeg tror mange af jer ville have godt af et par dage som medarbejder i en butik så i kan se hvordan tingene foregår...
okt 2007
Ikke for at starte en diskussion, men ud over at skrive at du giver Johnny ret i at "det ikke kan være rigtigt de gamle varer skal sælges inden de nye kommer frem..." så er det primært ord som at du ikke kan se vores problem, at vi skal handle tidligere eller et andet sted.
Du skriver også: "undskyld men vil i have at man skal masseproducere og så ende med at smide en hel masse ud fordi det ikke når at blive solgt??" - Mig bekendt er det du køber hos Netto, Bilka osv jo netop masseproduceret og indkøbt i store partier. Det er netop det faktum der gør at vi ikke får friske vare på hylderne i disse butikker!
"Jeg tror mange af jer ville have godt af et par dage som medarbejder i en butik så i kan se hvordan tingene foregår..." Ja jeg kender så flere der arbejder i Netto, Bilka og Super best (har aldrig forstået at der ikke er "d" i!) og det højner da ikke min respekt det de kan fortælle.
Du kan så kun være stolt af "din netto" er undtagelsen fra reglen, for jeg må da give Johnny ret i at det nærmest er en regel med gamle vare og endda ofte fordærvet vare!
Jeg kender desværre flere der arbejder i såvel Netto som Bilka så jeg
jan 2006
Følger: 22 Følgere: 62 Emner: 421 Svar: 4.871
jan 2006
Følger: 22 Følgere: 62 Emner: 421 Svar: 4.871
feb 2006
hvad sker der for vores butikker