{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.000 visninger | Oprettet:

Hvorfor er alle ikke velkomne??? {{forumTopicSubject}}

Hej alle brugere af kattegalleri.
Denne lille kommentar er fuldstændig off-topic i forhold til de fleste emner her, men jeg er bare ret forundret.
For det første forstår jeg ikke hele afstemningen omkring nye brugere, da dette galleri nu engang er et betalingsgalleri, samt at det er for alle katte.
Dernæst er jeg endnu mere forundret over, at medlemmer vælger at afvise kommende brugere på baggrund af peditesser. Som eksempler, kan man nævne at hvis katten er oprettet indenfor den forkerte race - så falder hammeren. Har man flere katte på én profil - så falder hammere og hvis man ikke følger uskrevne regler, der stadig er inde for de officielle regler - falder hammeren.

Mit budskab er, slap af og lad brugere få lov til at komme og husk på at alle er velkomne!!!

Nu har jeg ytret min mening, håber at få opbakning. Kritik tager jeg selvfølgelig også gerne til mig, såfremt den er saglig


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor er alle ikke velkomne???
  • #1   26. mar 2008 Jeg giver dig kun ret.. Har aldrig afvist en ny bruger. Syntes at alle skal have ret til at være her:)

  • #2   26. mar 2008 Vil da lige sige at der står i brugerbetingelserne at der kun må være en kat pr profil. smiley

  • #3   26. mar 2008 Dernæst er jeg endnu mere forundret over, at medlemmer vælger at afvise kommende brugere på baggrund af peditesser. Som eksempler, kan man nævne at hvis katten er oprettet indenfor den forkerte race - så falder hammeren. Har man flere katte på én profil - så falder hammere og hvis man ikke følger uskrevne regler, der stadig er inde for de officielle regler - falder hammeren.

    Petitesser skriver du......folk kan da bare læse reglerne inden indmeldning. Sværere er det altså ik :-))


  • #4   26. mar 2008 Ideen med denne side er jo at man skal dele sin interesse og ikke mindst kærlighed for katte. Så derfor forstår jeg ikke hvorfor man vælger at afvise... Såfremt man mener, at en ny profil er sat forkert op, kan man sagtens byde velkommen, for dernæst at kommentere!

  • #5   26. mar 2008 Mente selvfølgelig at det kun er tillad at oprette en kat pr. galleri, og ikke pr profil....

  • #6   26. mar 2008 Helt ærlig Anne....uskrevne régler....den er for langt ude.....

  • #7   26. mar 2008 Man kan ikke afvise en bruger, men en kat..
    Da det er et galleri, synes jeg også godt at man lige kan tage sig de par minutter det tager, og tage nogle ordenlige billeder af sin kat.
    Selvfølgelig er alle, både katte og ejere, hjertligt velkomne herinde..
    Der står ved oprettelsen "Det anbefales at have mindst 5 billeder for t blive stemt ind" + "Billederne skal være tydelige og af selve katten", med tryk på tydelige.. Hvorfor så ikke bare tage 5 tydelige billeder?

    Og jeg synes det ér irriterende hvis en kat er oprettet under forkert race.. Hvis man vil ind og se hvordan en given race ser ud, så kan det bare ikke nytte at halvdelen overhovedet ikke ligner den race de er placeret under..


  • #8   26. mar 2008 Birthe R:

    Hvem skriver noget om "uskrevne regler"?

    Gir dig ret i, at uskrevne regler er langt ude *S*


  • #9   26. mar 2008 jeg byder alle velkomne og syntes det er pjat at folk ikek byder velkommen, da mange jo er børn og nødvendigvis ikke har muligheder for mange og gode billeder, syntes dog stadig det er ok med et krav om 5 billeder, men tit bliver katte afvist pga der kun er fem billeder og de måske er lidt ens, ikke alle katte er lige fotogene

  • #10   26. mar 2008 Det er da måske lidt irriterende hvis en kat er kommet ind under forkert race, men problemet er vel ikke større end at man lille kan sende en hilsen til ejeren af katten, og informere om fejlen.

  • #11   26. mar 2008 Ik ok at en blanding som feks ligner en racekat, sættes ind som værende raceren....og i den dur. Så afvises de vel????

    Kan se en del fejlplacerede katte, som folk bare byder velkommen


  • #12   26. mar 2008 Anne du svarede ,,,så falder hammere og hvis man ikke følger uskrevne regler, der stadig er inde for de officielle regler

    Altså ikke noget der står skrevet ... -


  • #13   26. mar 2008 Birthe R

    Den fik jeg ik lige.....

    Mht de uskrevne regler, så citerede jeg Camilla H som er trådstarter


  • #14   26. mar 2008 Camilla - Folk sætter sjældent deres kat under en anden race hvis nogen påpeger det. De bliver i stedet fornærmede...

  • #15   26. mar 2008 selvom en kat ikke er raceren kan man da også lige sende en hilsen om at den ikke er det..

    Jeg tror at der går mange katte ejer rundt og har købt en ægte Maine coone uden stamtavle.. som ikke ved at deres kat ikke er ægte.. "for det må jo være en ægte kat når sælgeren siger det.." For alle har bare ikke den viden, at en maine coon er langhåret.. for nogle har det jo intet betydet før..

    Jeg tror bare at det er vigtigere at man skriver en hilsen og siger: der mangler billeder, din kat er ikke ægte, fordi.. og den slags hilsner...
    Jeg ville da blive trist, hvis min kat blev afvist uden at jeg vidste hvorfor..


  • #16   26. mar 2008 Til Natascha F...
    Du har fuldstændig ret i at det her er et galleri, MEN; En død kat er vel stadig en kat!!!!
    Nogle af de kriterier sopm du opstiller er lige præcist det jeg mener med uskrevne regler.


  • #17   26. mar 2008 for nogle kan en død kat betyde lige så meget som en levende.. så jeg er enig med Camilla H..

  • #18   26. mar 2008 Hvorfor så ikke oprette et mindefotoalbum til katten?
    jeg synes det er.. bizart et eller andet sted, at have en død kat i en profil.
    Specielt dem der udfordrer med dem..


  • #19   26. mar 2008 Hvis en kat er blevet placeres det forkerte sted, har manglende eller dårlige billeder, for lidt tekst, er død osv osv, kan man vel byde den velkommen. Men så lade være med at give den stemmer?!?

  • #20   26. mar 2008 Undskyld mig, men det er da endnu mere "usmageligt" og "bizart" at afvise p.g.a. sådan noget... Hvis man vil mindes sin kat på den måde skal man vel have lov til det... Den kat som er på mit profilbillede er død! Og jeg har udfordret med hende. Hvis i har et problem med det, så lad vær med at stemme på hende.

  • #21   26. mar 2008 Det er vel folks eget valg hvor mange billeder man vil have liggende. Der står så vidt jeg husket noget om at man SKAL have mere end et billede.

  • #22   26. mar 2008 Natascha - det er også rigtig nok, min holdning er bare at det er forkert

  • #23   27. mar 2008 Jeg afviser hvis der er et billed (Da jeg u fra det ikke kan bedømme om den er falsk eller ej)

    Hvis jeg er i tvivl om det er en kat eller noget andet der er på billedet (altså billedkvalitet)

    hvis katten er solgt ved oprettelse (mod reglerne)

    Hvis det tydeligt ikke er en kat (mod reglerne)


  • #24   27. mar 2008 og også hvis den er til salg under oprettelse (også mod reglerne)

  • #25   27. mar 2008 Sjovt , når der er en kat med stamtavle og feks kun 2 billeder , så kommer den sørme ind ...........
    Men en huskat eller blanding , blir afvist .

    Alle der ikke har stamtavler , selvom de er af forældre med stamtavle , de må ikke stå som den race , de blir også afvist ...........

    Syntes så filk herinde sku overholde de regler der er for at stemme folk ind , men men men gør i det ???? Nej , mange gør nemlig ikke !


  • #26   27. mar 2008 Egentlig er der jo ikke nogen regler for, hvem man må/skal byde velkommen. Det er lagt ud til brugerne som en subjektiv vurdering og så længe det er sådan, ja, så vil begrundelserne for afvisning kun findes i brugernes refleksioner.

    Jeg afviser ogsså katte,. som står opført under race, hvis de ikke har stamtavle.


  • #27   27. mar 2008 Jeg forstår slet ikke hvorfor der skal sættes spørgsmålstegn ved brugerenes ret til at afvise/godkende.

    Folk afviser/godkender efter hvad der føles rigtigt for dem. Og jeg har endnu ikke set en der gerne ville ind, ikke komme det - det krævede måske bare at de lige skulle sætte sig ind i reglerne, eller katteracerne eller lign..... og så prøve igen!

    Hvad der er rigtigt for dig Camilla H, er måske ikke rigtigt for andre.

    JEG forbeholder mig retten til at afvise/godkende uden diskution, sålænge det er sådan sitet er opbygget!


  • #28   27. mar 2008 MB BIlly : Ved godt der står rigtigt mange forkert ang race , men ved også hvordan jeg blev haglet ned i pb af folk over jeg havde sat min den ene under en race , der var jo ingen stamtavle på , så erko en blanding , mens hendes søster er stemt ind som en racekat , det undre mig .......
    OG NEJ , VED GODT MANGE SKRIVER DE HAR EN ÆGTE UDEN TAVLE OG DET ER TYDELIGT AT DEN IKKE ER ÆGTE , men nogle af dem er altså !


  • #29   27. mar 2008 Jeg kan ikke se hvorfor folk der bryder reglerne skal bydes velkommen :S

Kommentér på:
Hvorfor er alle ikke velkomne???

Annonce