3.427 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

Voldelig hamster Voldelig hamster

Min lillesøster havde en hamster, men da den bider, har hun brugt mindre og mindre tid på den.
Min far spurgte mig så om jeg ville have den ned til mig, og det siger jeg så ja til..

Hvis man tager hånden ned og aer den, bliver den helt vildt sur og springer som et lyn på ens hånd og bider.
Man kan sagtens have hånden nede ved den, den viser ikke tegn på frygt, men djævlen tager ved den når man rører den.. smiley

Jeg elsker alle dyr, også den lille hamster (døbt Sussi), men det gør ondt når den bider, og man får et kæmpe chok.
Kan jeg vænne den af med det på nogen måde, og hvordan?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bygge terrasse for spejderhytte 5.000 kr.
  • USM HALLER disassembly - today! 1.410 kr.
  • montering af sovesofa 800 kr.
  • Replacing smoke alarm battery 375 kr.
  • Sætte lampe op 500 kr.
  • TV mounting / hanging 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Voldelig hamster
  • #1   23. apr 2008 Jeg ved ikke noget om hamster, men min første indskydelse er: kan den have smerter ved berøring?

• #2   23. apr 2008 Du kan jo prøve at håndfodre den!

Nu findes der flere slags hamstere, og jeg ved, at en af arterne er et udtalt solitært dyr, og at hunnerne kun tolerer hanner hver 4. dag, når de er i brunst.

Jeg havde selv sådan en som ung, men hun var ekstremt tam over for mig, så det er måske spørgsmålet, om Sussi af en eller anden grund forbinder hænder med noget negativt.

Hvor gammel er din lillesøster, og tror du, at hun måske enten har taget for hårdt, eller ikke har ladet Sussi få fred, men har taget hende op i tide og utide?

• Støtter MB .
    Støtter MB . Tilmeldt:
    jun 2007

Følger: 1 Svar: 6
    #4   23. apr 2008 Der er vel et toillet i nærheden du kan skylle lortet ud i?;)

• #5   23. apr 2008 J A: er det seriøst det du skriver?

• Støtter MB .
    Støtter MB . Tilmeldt:
    jun 2007

#6   23. apr 2008 Er det ikke sådan man plejer at gøre med belælastende dyr, såsom guldfisk?
    så kan en hamster vel os, bar brug toiletbørsten;)

• Støtter MB .
    Støtter MB . Tilmeldt:
    jun 2007

#7   23. apr 2008 *belastende

• #8   23. apr 2008 Der er da stor forskel på en guldfisk og et Hamster...

Et hamster tager man da til dyrelægen med og får aflivet............

• #9   23. apr 2008 hvis det er en dværghamster, så er det desværre meget normalt at de er aggresive..

Husk at vaske fingre indne i tager fingerne ned til dem, så du ikke lugter af mad..

J A - hvis du gad bruge tid på dyreværnsloven, ville du vide det er ulovligt at drukne dyr.. at skylle en hamster ud i toilettet = at drukne den :S

• Støtter MB .
    Støtter MB . Tilmeldt:
    jun 2007

#10   23. apr 2008 Nejnej, en hamster træder du på, så er lortet dødt?
    T.J. det indebære at jeg skal LÆSE, hvilket jeg ikke gider..

• #11   23. apr 2008 JA - hvad med om du lukkede arret. zabrina beder om hjælp - ikke åndsforladte kommentarer.

• #12   23. apr 2008 J A: Ok sikke da en holdning at have, håber da ikke at du har nogle dyr selv smiley

• #13   23. apr 2008 først vil jeg lade være med at ae hamsteren den kan godt bilve chokeret over dun store hånd os selvom den har set dig.
    der efter vil jeg sørge for at lækerierne som solsikke frø er taget fra den og derefter vil jeg sætte min hånd i buret og så ha disse lækkerier i hånden (mel orme er de helt syge med) og du skal altså regne med at det kan tage laaaaang tid inden den kommer hen men du må på intet tidspunkt prøve og ae den når den så endeligt sættter sig på din hånd skal du bare lade den sidde til den selv går ned, dette skal du gøre hver dag ved en aften tid hvor den ikke sover så den ikke er sur.

hamster er nogle små hidsig propper men med lidt tålmodighed kan du få et super tamt dyr ud af det som kommer hen til lågen hver gang du kalder og ja til tider hvis man har vundet deres fulde tilid kalde de selv når de vil ud :o)

• #14   23. apr 2008 J A - hvordan kan du så gide at have dyr?

• #15   23. apr 2008 Det er nemlig rigtigt Sabrina.
    Napoleon (var altså en hun) stod og hoppede på bagbenene op ad tremmerne, når hun så mig. Så kom hun ud og løbe i hele værelset. Hun kom, når jeg kaldte, og klatrede så op ad benene på mig og lagde sig op ad min hals.
    Jeg kunne fortælle mange små sjove historier om hende, og jeg græd som pisket, da hun døde. Jeg var da 20 år.

Så Zabrina: Tålmodighed, tålmodighed og rolige bevægelser. Helst om aftenen, som Sabrina skriver, for de fleste hamstertyper er skumrings/natdyr og sover i dagtimerne.

• #16   23. apr 2008 mega alle vores hamster incl degu og ørken rotter var ude og løbe dagligt (ikke på sammetidig) og når man virkeligt tager sig tiden til disse dyr tror jeg de fleste bliver overasket over hvordan en hamster kan være :o)

• #19   23. apr 2008 Hmm min roborowski dværghamster gider slet ikke snakke smiley De er stort set umulige at gøre tamme, netop denne race af hamstere, så det besluttede jeg fra starten at lade være med. Den hygger sig fint med at drille misserne og kigge ud på os igennem sit akvarie smiley

Min hedder forresten Bolette og er 4 cm smiley Hihi

• #20   23. apr 2008 vi har et dværg hamster gynter og han er meget meget meget tam han kravler selv op i hånden og man kan vende ham på ryggen og kæle ham ¨på maven smiley

• #21   23. apr 2008 Jeg har haft en hamster før, som også bed og sådan noget når man tog den op. Jeg bed det i mig og tog den op HVER dag, så holdt den op efter et langt stykke tid. Men det lyder som om din hamster måske lige skulle forbi en dyrlæge, og få tjekket om den har ondt (måske cancer? det havde min ene, og den bed når man kom til at røre ved knuden)

• #22   23. apr 2008 Zelda * - art ikke race smiley

• #23   23. apr 2008 Sikke en masse der er sket i tråden smiley

Jeg ved ikke om hun har klemt den for hårdt. Jeg har tre søskende som nok allesammen har haft næsten lige meget at gøre med den. Min lillebror har dog selv to, og de er bare helt tamme og rigtig søde..

Det er som om at hvis man rører ved den, meget stille, så sidder den og skuler hen på hånden, og efter et par sekunder siger den en lyd og springer på hånden.

Sabrina - Det lyder som et vildt godt råd. Tror ikke det vil tage så lang tid før den vil sidde på min hånd, for når man tager den ned til den, kommer den hen.. Den vil bare ikke røres, så måske er der nogen der har klemt den ved et uheld.

Den virker ikke som om den har ondt, mere som om den er bange, pga måden den skuler på inden den angriber

• #24   23. apr 2008 Jeg prøvede lige at tage den ind..
    Jeg har sådan en handske jeg har på, så den ikke kan bide mig, og jeg tog så hånden ned og "lagde" den i buret, med handsken på, og den hoppede meget nysgerrigt op p¨å min hånd med det samme ..
    Jeg kan godt røre den hvis den er igang med noget. Fx på vej op af sin trappe eller noget.

• #25   23. apr 2008 må den få mariekiks?

• #26   24. apr 2008 * Zabrina * - ja, men med måde, dvs du skal ikke give den så meget den vil blive mæt af det, da det er dens eget foder der skal fylde op i maven smiley

og som skrevet før, prøv at vaske dine hænder før du tager den op, det kan være du lugter af mad, eller et eller andet, som den syntes er godt at sætte tænderne i smiley

• #27   24. apr 2008 Okay.. smiley Gav den også et par bidder igår. Den var helt vild med det..

Ja det må jeg prøve.. Tak for alles svar.

Kommentér på:
Voldelig hamster

Annonce