{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.279 visninger | Oprettet:

Fluer {{forumTopicSubject}}

Er der nogen der ved, om fluer "fødes" som store? Eller er de først små?

Nu er det desværre snart tiden for mange fluer her på landet. Det ville være rart, om vi kunne gøre noget, så der ikke kommer så mange ind her i år. Det med net for dørene dur ikke. Ved den ene dør er kattelemmen - og de to andre, går vi kun hurtigt ind og ud af, så kattene ikke løber ud.

Har nogen erfaringer med, at det hjælper at hænge plastikposer med vand op ved dørene?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fluer
  • #1   8. maj 2008 May-Britt...jeg vender tit dette spørgsmål med mange og alle mener at fluesmækkeren er det eneste virkelig effektive redskab....

Der findes også noget man kan sprøjte med ude så de ikke kommer ind, men jeg syntes ikke at det har den ønskede virkning og så er det jo heller ikke helt ugiftig

Det helt rigtige ville være en form for fin elektrisk forstøver af vand hen over døren...så tror de at det regner...men hvor får man lige fat på sådanne en henne...og ja den eksistere...ikke som flueafskrækker men som udendørs airkonditionering

• #2   8. maj 2008 Jeg kan huske, at jeg sidste år læste noget om fluebekæmpelse, som ikke var giftigt. Noget man skulle hænge op i en vis afstand fra stuehuset (her er jo gylletank bag landmandens udbygning). Mener det var biologisk - og nu kan jeg simpelthen ikke finde det på nettet.

Vi har endnu kun haft under 10 fluer inde i huset, trods det at døren til haven har stået åben. Sidste år mener jeg, at vi allerede havde mange på denne tid af året.

Så indtil videre er vi i fred for både fluer og dræbersnegle smiley Men tro mig ..... de kommer sikkert.

• #3   8. maj 2008 Tak for linket MB - og Birthe. Ja, fluesmækkeren er effektiv. Vi har mange af dem og de blev brugt MEGET flittigt sidste år.

• #5   8. maj 2008 Jeg fik sidste år anbefalet noget der hed Bio - det er nok den, der har hos Lundhede. Weibull hedder firmaet, der laver den. Jeg sidder og leder efter andre forhandlere af den, men kan ikke lige finde det.

• #6   8. maj 2008 Jeg er ikke særlig sart overfor fluer, edderkopper osv. MEN når man kan stå i køkkenet og slå 50 ihjel og kan gøre det samme en halv time senere. SÅ får jeg flip.

• #7   8. maj 2008 jeg hader osse der flyvende bæster, specielt om natten, for stikker der en storetå ud fra dynen er det lige der fluen sætter sig pga af kropsvarmen. jeg er nu heller ikke meget for spyfluer, nok mest pga af ders str og den mængde sygdomme og bakterier den bringer med sig
    og sådan en er altså bare ulækker

• #8   8. maj 2008 Ved at google på *fluebekæmpelse* kommer der flere sider frem.

Fandt bl.a. dette:
    Kiratin’s elektriske insektfanger program
    Lysfælder der udsender ultraviolet lys og fanger eller dræber de flyvende insekterer en anden og særdeles effektiv mulighed.

• #10   8. maj 2008 Mega - vi har prøvet det, du nævner. Desværre ikke særligt effektivt her hos os.

• #11   8. maj 2008 Har du set på det aktuelle link i bunden af denne tråd?

• #12   8. maj 2008 Mega - jeg synes ikke, at der her hos mig komme nogle links til det. Jeg er i konktakt med Lundhede Planteskole. Jeg tror den, jeg har fået anbefalet, er den de har.

Kommentér på:
Fluer

Annonce