{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
936 visninger | Oprettet:

er det lovligt at oprette en profil denne måde. {{forumTopicSubject}}

at oprette en profil herinde UDELUKKENDE for at sætte en kat i en annonce for at tilbyde den til avl?

Det drejer sig om en MCO dreng på ca et år.
Han har i følge opretteren ingen stamtavle og den har lavet mange kuld siger hun...

I mine øjne mener jeg det er forkasteligt og katten kan jo bære alle mulige sygdomme...

Hvis nogen ved hvilken kat det drejer sig om, så vær venlig IKKE AT LINKE ELLER SKRIVE NOGEN NAVNE FOR AT UDHÆNGE...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  er det lovligt at oprette en profil denne måde.
  • #1   20. maj 2008 Enhver har vel lov til at oprette sig for at indrykke annoncer. Og (IMO) forkastelige annoncer er mig bekendt tilladt her på KG. Og loven tillader lidt af hvert ....

  • #2   20. maj 2008 Man må svjh ikke oprette katte herinde kun med salg for øje, så man burde heller ikke måtte oprette en kat kun med salg af kattens "tjenester" for øje... men der sker mange sære ting herinde - kattens velfærd er vist ikke det, der bekymrer admin mest - så det er op til brugerne ikke at stemme en sådan profil ind... eller at stemme profilen ud.

  • #5   20. maj 2008 hvordan ved du de udelukkende er her for at tilbyde avl?

    Det kan være det er en der bare kigger rundt i forummet, eller også er her for at kigge på smukek katte..


  • #6   20. maj 2008 I Brugerbetingelserne står der at:

    [QUOTE]5.4 Oprettelse af katte

    KatteGalleri.dk gør opmærksom på at du skal have tilknytning til katten, og derudover skal du opfylde de andre krav som stilles af KatteGalleri.dk’s administration ved oprettelse af en kat her på siden.

    Du skal have tilknytning til katten.
    Alle billeder skal være tydelige og af selve katten!
    *Katten må ikke oprettes som salgsannonce!*
    Katten må ikke være solgt ved oprettelsen!
    Der må ikke oprettes midlertidige billeder med tekst som f.eks. ”Billeder kommer snart”
    Der må ikke være skjulte reklamer for f.eks. hjemmesider på billederne
    Hvis du er i tvivl om du overholder tilknytningskravet, så skriv til en hjælpe-administrator og spørg.

    Det er ikke tilladt at oprette flere katte i samme galleri; opret venligst kun et galleri per kat.

    Vi kontrollerer jævnligt de oprettede katte og sletter uden varsel alle katte, som ikke opfylder alle betingelserne.[/QUOTE]


    At katten ikke må være oprettet som salgsannonce forstår jeg som at den ikke kun må være oprettet med salg for øje...


  • #7   20. maj 2008 RF
    Der findes mange sygdomme, som man ikke kan observere med det blotte øje.
    Du spørger, om blandingskatte og huskatte så heller ikke må bruges i avl - mit svar er NEJ, for jeg kan ikke se noget formål med det... internaterne er fyldt med den slags katte, som deres IMHO uansvarlige og ubetænksomme ejere har ladet få killinger...


  • #8   20. maj 2008 Nu vil jeg ikke gå ind i debatten om lovlighed eller ej...
    Men sygdomme som der kan testes for fx:
    Herpes...kan være negativ i den ene test og 3 uger efter positiv for igen at være negativ...det samme med calisis.
    Ang testen for Fiv/FelV så gælder testen kun : hvis...der er gået 8 uger fra sidste parring til at katten testes da virus tager ca. 8 uger om at udvikle sig...

    anna



  • #9   20. maj 2008 [dkkorat *] Generelt set synes jeg ikke man kan tillade sig, at kalde sig for "katte-elsker", katte-ekspert mv. når man nærmest forbyder en arts naturlige og biologiske færden. Det er formålet med reproduktion ved alle dyr - også mennesker. For mig, er der ingen forskel på en almindelig huskat og en raceren kat - udover prisen; de kan være ligemeget elsket og passes på lige fod med hinanden. Det er jeg ret sikker på mange huskatsejere kan skrive under på.
    Jeg er dog delvist enig med dig i, at der findes mange fjolser rundt omkring, der bare får killinger til højre og venstre. De fleste af vores huskatte er blevet kastreret, men bestemt ikke alle - det gør jo nødvendigvis ikke min familie og jeg til nogle dårlige og uansvarlige katteejere.
    - Dette skal ikke ses som et personligt angreb på dig, da jeg er ret sikker på at du bestemt er katteelsker og at alle dine dyr bestemt ikke mangler noget.

    [Mikael Miehs .]: Det lyder snarere som om du overvåger omtalte bruger siden du ved at det udelukkende er her af økonomiske grunde. Jeg kunne nemt oprette en lignende situation, hvis jeg da havde en avlsdygtig kat, der er tjekket og godkendt til avl, men samtidig skrive privat med forskellige brugere for at få råd, vejledining, tips og tricks.
    - Tag det med et gram salt. smiley

    Mit personlige formål med at være herinde, er som sådan ikke at vise den kat, der ingen alt for længe kommer til at tumle rundt i mit hjem, men snarere at få inspiration og vejledning fra katteejere, der har erfaringen i rygsækken. Det er jo fint at læse en bog, men som regel er virkelighed noget andet.


  • #10   20. maj 2008 Maibrit G
    Jeg kalder mig på ingen måde "katte ekspert" - men jeg er bestemt "katte elsker", netop derfor går jeg ind for, at man neutraliserer sine katte (helst inden de bliver kønsmodne), da p-piller er usunde, og frustrerede hormoner stresser. Jeg bliver også så ked, når jeg ser alle de katte og killinger på landets internater eller i annoncer, hvor de gives væk gratis eller trues med aflivning...


  • #12   20. maj 2008 man må gerne oprette en kat, hvis man IKKE har planer om at sælge den..

    hvis "uheldet" så er ude og man genre vil sælge den alligevel, må man gerne oprette en salgsannonce, såer katten ikke oprettet med henblik på salg..


  • #13   20. maj 2008 T.J.
    Nemlig - men nogengange er der forbløffende sammenfald mellem oprettelse af profil og snarligt derefter oprettet salgsannonce...


  • #14   20. maj 2008 Jeps smiley

    Jeg har oplevet på heste galleriet at en ikke mente det var henblik på salg når hun både havde oprettet en annonce FØR hun oprettede hestem OG havde skrevet i hestens profil "Sælges til den rette rytter" :S

    Hun mente den ikke var til salg når den var til salg til dne rette rytter 'g*


  • #15   20. maj 2008 T.J.
    Sådan opfatter vi tingene så forskelligt;-)


  • #16   20. maj 2008 MIchael: du kan prøve at stemme brugeren ud med din begrundelse. reglerne herinde er ikke entydige og til tider svære at gennemskue. du må gerne give en tilbagemelding om hvad der er tilladt, når du finder ud af det.

Kommentér på:
er det lovligt at oprette en profil denne måde.

Annonce