{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
878 visninger | Oprettet:

hjælp, min kat tisser! {{forumTopicSubject}}

Jeg har en norsk skovkat, han er 6år, istarten da jeg havde ham, gik han i kattebakken, og lavede aldrig noed ud over i den. Men så for nogen uger siden, begyndt han med at han gerne vil tisse i min seng, og han gør det hvergang jeg iik er hjemme. Og han plejer ellers iik at gøre det. Kan der være en særlig grund til det?


Kommentarer på:  hjælp, min kat tisser!
  • #1   13. jun 2008 Måske har han ondt, eller også kan der være nogle ændringer han ikke har kunnet lide...

  • #2   13. jun 2008 hvis nu han er van til at få meget opmærksomhed, også pludselig for han ikke så meget mere, som når jeg f.eks har gæster og sådan, eller er ude, kan han tisse af den grund?

  • #3   13. jun 2008 og hvordan skulle han have ondt?

  • #4   13. jun 2008 er katten kastrat`?
    Hvilken mad får den?


  • #5   13. jun 2008 Ja han er kasteraret, han får noget blandet, noget whiskat senoir, også noget som er egnet til langhåret katte.

  • #6   13. jun 2008 kan jo være han har nyresten. Det kan godt ændre, deres tisseri.. gjorde det med min gamle Basse.

    ellers, så ja.. Kan det være en periode smiley


  • #7   13. jun 2008 nyresten? Kan det være farligt, hvis det iik blir behandlet med det samme?

  • #8   13. jun 2008 jamen han tisser ikke når jeg er der, så kan han godt bruge kattebakken, men ligeså snart jeg ikke er der, strinter han på mine ting, og tisser i min seng, og det er altid det samme sted i min seng han tisser.

  • #9   13. jun 2008 Uuuuh ... kastrat kat der ikke får det rigtige foder, lyder altså ikke godt i mine ører ...

  • #10   13. jun 2008 Er der sket ændringer (af en hvilken som helst art - ny kæreste, nye arbejdstider, nye møbler ... ja hvadsomhelst) omkring den tid han startede på tisseriet? I så fald tror jeg godt det kan være protest-tisseri. Især det med at han også strinter.

    For alle tilfældes skyld ville jeg få dyrlægen til at undersøge urinen. For urinvejslidelser er en meget hyppig årsag til urenlighed. Og hvis det er urinvejslidelse, så skal det behandles så hurtigt som muligt.




  • #11   13. jun 2008 Er du forresten sikker på, at det er strint? Strint er op ad lodrette flader. Tis på vandrette flader.

  • #12   13. jun 2008 *Stefanie*: Hvad er ifølge dig "det rigtige foder"? Ja undskyld jeg spørger. Whiskas kan vel være ligeså godt som Iams, Royal Canin osv.

    Maria F: Prøv at tage ham til dyrlægen. Det skader aldrig at tage afsted - især ikke når katten ændre adfærd. smiley


  • #13   13. jun 2008 Maibrit G, Ikke for at gøre det her til en debat om Whiskas, men Whiskas har et forholdsvist højt indhold af magnesium, som ikke er godt for nyrer/urinveje. Især hankastrater kan få problemer med blæresten/grus pga. snævert urinrør.

  • #14   13. jun 2008 Maibrit ... Det rigtige foder er for mig, det som dyrlægen har anbefalet ... Special foder til kastrat og steriliserede katte som kun købes hos dyrlægen og er fra royal canin .... Nemlig young male til kasterede ungkatte .... Der er også en der hedder young female, men young male kan begge køn spise når de er neutraliserede, ikke omvendt ... Dette special foder er nemlig med til at forhindre vægt stigning pga neutralisering og at de ikke får får urinvejs sten mener jeg det hedder ... Det er efterhånden noget tid siden min dyrlæge fortalte mig det da vores ældste katte blev neutraliserede, så husker det ikke helt præcist ...

  • #15   13. jun 2008 Tinka ... Det er lige netop derfor mine får det special foder ....

  • #16   13. jun 2008 Okay, det med whiskat var jeg ikke klar over. Har givet ham det, på grund han var alt for tynd da jeg fik ham. Og det mad kunne ligesom "fede" ham lidt op. Men, om der er sket nogen nye ting, tjae. I starten boede vi to i en lejlighed. Også flyttede han ud, også var mig og tyson alene, og det er derefter tyson har gjort det ..

  • #17   13. jun 2008 Når det begyndte efter din sambo flyttede ud, har det nok noget at gøre med det - at du har fået nye vaner, eller han savner din tidligere sambo. Men som nævnt før, det KAN også være pga. urinvejslidelse, og derfor bør hans urin tjekkes.

    Nu så jeg lige i profilen, at han selv siger til, når bakken skal skiftes, så måske har han fået en ny måde at fortælle dig det på smiley
    Hold bakken ren og anskaf gerne en ekstra.

    Prøv i øvrigt at søge på "tisser" og "urenlighed". Der har været mange tråde om emnet.

    Forresten, hvis han er født 2004 (eller 2002 for den sags skyld), så er der altså ikke grund til at give ham seniorfoder.




  • #18   13. jun 2008 (hehe, sambo ... det hedder da vist samlever).

    lige et link:
    (link fjernet)



  • #19   13. jun 2008 Det kan jo også være fordi han savner dig og din lugt er i dynen smiley

  • #20   13. jun 2008 ja, det rigtigt nok. Men tror det er bedst jeg søger dyrelæge (: , mange tak allesammen.

  • #21   14. jun 2008 Taak (: ilm .

Kommentér på:
hjælp, min kat tisser!

Annonce