Hvordan kommer jeg op igen? Hvordan kommer jeg op igen?
Hej alle .. måske er det dumt at spørge om .. men jeg har bare brug for at få det ud .. NU !
I april måned startede jeg i hæren som konstabel elev.. det er noget jeg har drømt om så længe jeg kan huske .. men jeg følte hele tiden jeg skulle kæmpe meget hårdere for tingene end de andre .. mit humør svingede fra at være lykkelig det ene øjeblik, til selvmordstanker næste øjeblik ..
jeg besluttede at gå til lægen og han konstaterede at jeg havde en depression .. det betød at jeg ikke kunne fortsætte i hæren - og mit hjerte var knust .. nu sidder jeg her og er ikke kommet et skridt videre.. jeg er bedste venner med min sofa.. har stadig intet overskud eller lyst til noget som helst.. men min kæreste støtter mig hele tiden og tager mig med ud og se verden så jeg ikke ender helt alene i sofaen..
nu er det bare at jeg ikke vil finde mig i det mere!! jeg vil have mit gamle friske jeg tilbage.. jeg var aldrig bange for noget og tog det hele med stiv arm!! jeg har taget skridtet og sendt en ansøgning til hæren og skal måske starte til april..
men .. hvordan.. hvordan får jeg min psyke tilbage?? please hjælp mig.. jeg aner ikke et levnde råd..
jan 2008
Følger: 22 Følgere: 21 Katte: 4 Emner: 41 Svar: 1.641
Det at du nu skriver at NU VIL DU IGANG, det fortæller mig, at du er godt på vej i den rigtige retning.... du må væbne dig med tålmodighed, det skal nok lykkes for dig.
aug 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 3 Emner: 108 Svar: 684
´Det er jo meget individuelt hvor hårdt man rammes, min søster havde en meget svær depresseion og kan ikke huske 2 år af sit liv pga den.
mar 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 7 Svar: 41
feb 2008
Følger: 30 Følgere: 29 Katte: 9 Emner: 24 Svar: 1.417
Vi havde måneden før han døde købt et hus sammen - og til mit held var der en have som trængte til en kærlig hånd.
Jeg knoklede løs i den - gravede træer og buske op, og klippede og regerede. Jeg brugte mange kræfter der - og samtidig gik jeg til spinning og begyndte at cykle på arbejde.
Havearbejdet og motionen var det der gjorde livet til at holde ud at leve - så tving dig selv til at komme op af sofaen, og mærk så den dejlige følelse, det er at få mere og mere energi, jo mere du bruger din krop.
JA - det er meget svært at komme igang - men gør det for din egen og din omgangskreds' skyld. DET VIRKER
Jeg gik også til psykolog - men kunne ærlig talt lige så godt bare at fortalt de samme ting til en veninde. Jeg syntes ikke, at det havde nogen virkning.
mar 2008
mar 2008
mar 2008
aug 2006
Følger: 40 Følgere: 37 Katte: 14 Emner: 14 Svar: 1.395
Du skal have tjekket om du mangler B12 og D vitamin - begge giver depression/angst hvis de mangler.
Herudover skal du sørge for at spise sundt og dyrke motion.
Købe vitaminpillen Enaxin, tag en god B-vitamin, jern samt fiskeolie og Q10 dagligt...så bliver dine celler fodret med det rigtige, og du får energi og livsmodet tilbage.
God bedring.
læs evt. mere her www.angsforeningen.dk - de har et forum som også dækker depression, og der er mange i samme båd.
aug 2006
Følger: 40 Følgere: 37 Katte: 14 Emner: 14 Svar: 1.395
jan 2008
det gør mig utrolig ondt MissRonski... håber du har det godt nu
mar 2008
men skal jeg så gå op og sige til ham om jeg kan få taget en blodprøve ?
mar 2008
jan 2008
held og lykke
mar 2008
dec 2006
Følger: 230 Følgere: 199 Katte: 6 Emner: 227 Svar: 3.947
Det er nemlig rigtigt en masse vitaminer, plus ekstra D vitamin.. gerne dobbelt dosrering....
ang at du får lykkepiller, du har også brug for samtaler med en psygolog eller anden faglig person...
Nu kender jeg ikke din baggrund.. da det muligvis kan have en betydning...
du må meget gerne skrive til mig på en privat besked, hvis du har lyst...
håber at du snart er oppe og stå igen og kan se lyset i den anden ende af tunlen
jeg har været nede i div huller mange gange... så ved udemærket hvad du skriver om...
feb 2008
Min psykolog foreslog mig, at tage et naturmiddel der hedder noget i stil med "hyperikom eller hyperikon". Det har samme virkning som lykkepiller og lignende - men fordelen ved disse er, at man ikke bliver afhængig.
Jeg har anbefalet pillerne til andre, som har haft god gavn af dem.
De kan købes i Matas.
Jeg er selv modstander af piller - så jeg har klaret mig igennem vha motionen. (det gav iøvrigt en rigtig flot figursom ekstra bonus, som højnede selvværdet :-))
mar 2008
feb 2008
Hvis der er rodet i dit hjem - så¨tag og ryd op - bare lidt ad gangen til at begynde med.......
Jeg sad også HVER dag og så musik DVD'r med mine yndlingskunstnere....for jeg elsker musik.... det havde også en god virkning på mig.
Held og lykke med det - jeg krydser fingre for, at du inden længe vil mærke en bedring i dit humør....
mar 2008
mar 2008
men hva angår medicinen så er der bare så mange der siger man bliver afhængig og derfor valgte jeg at stoppe da jeg ikke ønsker at være 19 år og ikke kan leve et "normalt" liv uden at få mine piller .. :oS hvis du forstår.. men ja jeg tror jeg tager en snak med min læge igen.. det er nok den bedste ide tror jeg ..
okt 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 3 Emner: 135 Svar: 1.762
I samarbejde med psykiateren prøvede han så tre forskellige slags lykkepiller, men uden helt at opnå det ønskede resultat. Til sidst blev psykiateren i tvivl om der måske var tale om en underliggende diagnose, nemlig ADHD (eller det der før hed DAMP)
Nu er han medicineret med ritalin for ADHD og indtil videre med positivt resultat. Det vides dog endnu ikke om det er det, da han ikke har så mange af de typiske symptomer, men åbenbart nok til at psykiateren tænker det kan være det.
konklusionen er at du skal sørge for at blive fulgt meget nøje i forløbet så gå til egen læge og få en henvisning til en psykiater der kan hjælpe dig med den korrekte medicinering.
Da du er mellem 18 og 37 år har du endvidere ret til en henvisning til en psykolog hvor sygesikringen betaler 40 % af konsultationsprisen. se link nedenfor
(link fjernet)
jeg håber du kan bruge dette og at du snart får det bedre.
dec 2007
Følger: 2 Følgere: 5 Katte: 4 Emner: 35 Svar: 532
Tanay.... find ud af om du mangler vitaminer og har seotin nok i blodet.
Jeg har levet med depresion siden mit 12 år og er i vedligeholdelsebehandling, har altid haft fast job og gennem et par år flere indlæggelser. har ikke været indlagt de sidste 10 år på grund af rigtig medicinbehandling
Fat mod , kom til lægen og bliv undersøgt. Nogen får depresion 1 gang og aldrig mere.
Ved medicinsk behandling skal man være under behandling min. eet 1/2 år og derefter trappes ned.
Du er velkommen til at skrive pb hvis du trænger til at skrive med en ydenforstående.
dec 2007
Følger: 2 Følgere: 5 Katte: 4 Emner: 35 Svar: 532
mar 2008
mar 2008
feb 2008
Følger: 17 Følgere: 16 Katte: 4 Emner: 14 Svar: 353
alle bivirkninger til trods er det en god ide at fortsætte på antidepressiv medicin, de tar toppen af alt det svære og gør livet lidt lettere at sluge.
at du er blevet gal og vil ha dit "gamle" liv tilbage er et godt tegn så er du på vej op, men lad være med at bebrejde dig selv dit humør. ting tar den tid ting tager og nogen gange er man nød til at sige fra over for både sig selv og andre, lav små mål på vejen til hæren det er bedre at du kan gennemføre næste vinter end at få et nederlag til sommer.
har selv levet i den der glasklokke i 5 år og selvom jeg har vøret medicinfri i over et år er min sofa stadig nogengange min bedste ven, for jeg ved at hvis ikke jeg tar en dag med den forlanger den pludselig en uge.
find en du kan tale med, ikke en ven eller familie og sig hvad der sker og hvad du tænker. både godt og skidt. min mailbox er åben. eller skriv dagbog.
held og lykke husk de små skridt frem er bedre end store bagud.
og sidst vil jeg sige at man skal passe på med natur midler med hyperikon da de kan udvikle en latent klinisk depression og ophæve anden medicin fx p-piller
mar 2008
jeg synes selv jeg er blevet rigtig god til at snakke og være åben om det frem for i starten .. da jeg skulle sige det til min læge brød jeg sammen ..
så tak til alle sammen her for støtten for nu er det gået op for mig at det går den rigtige vej! :o)
mar 2008
Hvordan kommer jeg op igen?