{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
856 visninger | Oprettet:

hvorfor har hun så travlt(ang mit arb) {{forumTopicSubject}}

jeg blev oprigtigt såret idag det skal så lige siges at jeg arbejder i hjemmeplejen som udekørende aftenvagt...

Jeg måtte idag i al hast forlade mit arbejde da jeg fik afvide at min lillebror var blevet hasteindlagt akut, pga allergisk reaktion af et hvepsestik hvor han måtte ligge med ilt og drop. han er i bedring og har fået lov til at komme hjem og sove.


så er det at jeg har fået afvide af en af mine kollegaere at der er en der havde fået ondt i røven over det, fordi at det var jo kun min lille bror og med mindre han var ved at dø så kunne det jo ikke være så vigtigt, og hun har sagt at jeg var en pyldre røv og en idiot for nu skulle hun jo tage to af mine besøg (de handler sammelagt om maks 15 min. pleje)..


det er ikke første gang hun har snakket bag om ryggen på folk.

jeg er så træt af det, lige meget hvad jeg siger så skal jeg pilles ned og lige have et surt opstød med på vejen...

hvad gør man ved sådan en person, kan jeg tillade mig at sige det til min chef og bede hende handle på det eller skal jeg tage en snak med min "kollega" om det først hvad ville i have gjort..

i må undskylde hvis der er stavefejl osv.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvorfor har hun så travlt(ang mit arb)
  • #1   21. aug 2008 du kan helt klart tilllade dig, at snakke med din chef om det, og din bror kunne have været død, man bliver jo ikke akut indlagt for ingenting. hvepsestik er ikke at spøge med og slet ikke, når man ikke kan tåle det, det kan gå helt galt så du er bestemt ikke pylret.
    snak med din chef om det. Der findes desværre folk ,som tror de er de eneste i verden og man bare skal servicere dem og så er alt andet ligemeget.


  • #2   21. aug 2008 Peter A tusind. tak...
    jeg blev så harm da en af mine kollegaere ringede for at fortælle mig det på vejen hjem... jeg blev sku nødt til at stoppe bilen fordi jeg var så gal...


  • #3   21. aug 2008 Familie er det eneste man har som ikke kan erstattes og skiftes ud!

    Nogle mennesker ejer bare ikke indlevelsesevne i andres situation. Jeg ville nok ha stillet mig op foran hende og direkte spurgt hvori hun mener hun er i sin gode ret til at disse dig for at værne om din familie!
    Er hun måske selv opvokset uden omsorg eller kærlighed til familien.

    Ingen skal nogensinde brokke sig over mine valg, hvis jeg finder det nødvendigt at smutte hjem (bor 280km fra min familie)

    Men du traf i mine øjne det rigtige valg, hvis ikke man skal værne om sine kære, hvor følelseskold er man så ikke lige?


  • #4   21. aug 2008 jeg kan bare ikke forstå hvorfor hun lige pludselig fik den mening jeg kan ikke se hvad jeg har gjort hende siden at hun har noget imod mig jeg hjælper hende hvis jeg ved hun er på r....
    men hun er desværre den type der tror hun er klogere og bedre end alle andre og hun kan godt finde på at nasse sig afsted så hun kommer bagud og vi må hjælpe hende bare for at hun slipper for at lave noget...
    jeg tror at lidt af grunden til at hun har set sig lidt sur på mig er fordi at hun en dag begyndte at uddeligere arbejde til mig hvortil jeg svarede at "det er ikke min borger jeg har mine egne borgere og du har bedre tid end mig, så jeg kan ikke hjælpe dig."


  • #6   22. aug 2008 Felis F der er i forvejen en rigtig stemning på arbejdet men det har absolut ikke hjulpet efter hun er kommet...
    jeg er nået så langt ude at jeg er begyndt at kigge efter andet arbejde...


  • #7   22. aug 2008 Søs<3
    Du skal tage fat i hende, og snakke med hende om et først . Hvis der evt har været andre af dine kolleger der har fået samme tur, så få også dem til at snakke med hende, så hun kan blive sat ned fra hendes pedistal !
    Hvis det ikke virker, så må du snakke med din chef ! - For det er en helt og aldelse forkerte måde at gå rundt og snakke om folk på .
    En familie er det vigtigste i verden, er det i hvert fald for mig, og ingen skulle stikke mig sådan en kommentar, så var jeg blevet tosset !!


  • #9   22. aug 2008 Hej Robin Belle... Jeg arbejder selv som udekørende aftenvagt. Først vil jeg lige sige, at det desværre er en kvindearb. plads, og når kvinder er værst...
    Selvfølgelig tager du fra dit arbejde i sådan en situation! Det du skal tænke på, er at ja der er en der har brokket sig /bagtalt dig.. men der var en der viderebragte det til dig.. Hun er med til, at skabe den dårlige stemning, for hun kunne jo have bedt kollegaen om, at tie stille og sige at hun havde gjort det samme i din situation. Det var den eneste rigtige måde, at tackle situationen på.
    Ja du kan skifte arbejde, men det bliver ikke altid bedre. Det bedste du kan gøre nu, er at konfrontere den kollega der har sagt det, stille og roligt, og fortsætter hun med, at være efter dig, går du viderere til din leder ok?


  • #10   22. aug 2008 Hej Søs.

    Jeg har været i hjemmeplejem i 8 år så jeg ved hvordan du har det.
    Har selv været udfor det flere gang, som fyr er det virkelig ikke noget nemt job og man bliver konstant sat på prøve.
    Sidst der var en der talte dårligt om mig bag min ryg gik jeg ind i gruppelokalet og flåede døren op og foran alle mine andre kollegaer gav jeg hende en så stor skideballe at hun begyndte at tude og løb ud derfra, kan måske godt ske at det ikke var så sødt gjort men alle andre gang der var blevet talt dårligt om mig havde jeg prøvet og gøre det på den pæne måde men intet hjalp det, du kan sige det til din leder og det kan være det vil hjælpe men hvis du gør det som jeg gjorde det så er der ingen der ville ture tale dårligt om dig bag din ryg igen.... smiler


  • #11   22. aug 2008 Dann.. det er netop det mænd gør GG, og som vi kvinder er elendige til. Men en mellemting er netop at hun konfronterer den kollega der bagtaler, og som sikkert benægter eller bare er hård og kold... og så er det videre til lederen.
    Kan ikke forstå du er blevet dårligt behandlet, vi har da meget sjov med de få mænd der er i vores arbejde:).. godmodigt selvfølgeligt he he.


  • #12   22. aug 2008 tusind tak for jeres indlæg... normalt er jeg ikke så nærtagene men jeg syntes at nu har hun nået min grænse... og hver gang hun har bagtalt andre bag deres ryg til mig så har jeg bedt hende om at lade være for jeg gider ikke høre på det for det er sku for barnligt...
    jeg tror bare ikke at jeg passer ind på en kvinde arbejdsplads for jeg hader rangorden, rygter, bagtale, osv.


  • #13   22. aug 2008 da jeg tog min uddanelse i 99 var der ikke ret mange mænd så det var meget hårdt dengang, det er heldigvis blevet meget meget bedre nu, smiler...... men vi er jeg ikke i hjemmeplejen mere, men arbejder med syge børn på et behandlings center.... smiler

  • #14   22. aug 2008 Jeg synes du skal konfrontere hende med det. Du bør fortælle hende, at hvis hun har et problem, så må hun komme og sige det selv. Det andet er useriøst. Som regel er sådanne mennesker meget små, når man først konfronterer dem med det de går og siger. Dernæst ville det være en god ide, at gå inde til din chef og fortælle det hele. Bare for at være sikker på at du har din ryg fri. Håber din bror kommer sig hurtigt og selvfølgelig skal man have lov til at gå, når et familiemedlem er syg.

  • #15   22. aug 2008 jeg skal på arbejde på onsdag og der kommer hun også... så prøver jeg at tage en snak med hende...

    tusind tak allesammen for jeres gode råd...


  • #16   22. aug 2008 Helt enig med Maria L. Sørg for, at få din ryg fri, ved at gå til din leder.
    Hun kan kun være på den arb. plads fordi andre giver hende "lov" til, at sladre/bagtale, og det er trist.


  • #17   22. aug 2008 ens familie kommer i første række sådan er det bare. Jeg havde gjort nøjagtig det samme som dig, havde bare kørt lige på stedet, og så havde arbejde været arbejde familien først. Jeg er enig med de andre prøv, at konfrontere hende med det, og hjælper det ikke ja så er det til chefen, du skal ikke finde dig i den slags. smiler pøj pøj

  • #18   22. aug 2008 jeg prøver at konfrontere min kollega og hvis det så ikke hjælper så tager jeg en snak med min chef...

    men endnu engang tak allesammen for jeres hjælp...


    og min lillebror har det meget bedre idag han er dog lidt træt han havde sovet 13 timer i nat sååå hehe...


Kommentér på:
hvorfor har hun så travlt(ang mit arb)

Annonce