9. feb 2005 Følger: 246 Følgere: 240 Katte: 4 Emner: 470 Svar: 2.934
Hvad mener I om folk der er ligeglade? Hvad mener I om folk der er ligeglade?
Med om deres <b>døve</b> katte kommer udendørs, <b>uden</b> det er i indhegning, og hvor de <b>kan</b> komme i kambolage med trafikken?
Der er én herinde der mener at hendes kat er så klog, at den aldrig nogensinde kunne finde på at gå ud på vejen!
Der er nogle der gerne vil købe den, og der er købere der er ligeglade med advarsler om at man bare ikke sender døve katte ud i trafikken, og som gerne vil købe den, med mulighed for at den fortsat kan komme udendørs!
Hvad tænker folk dog på? De må s´gu da være fudstændige ligeglade med deres katte, med den tankegang!
Det svarer jo til at sende et døvt fire-årigt barn ud, uden opsyn, ved siden af en trafikeret vej!
Hvad mener I?
Potedask herfra.
feb 2005
Følger: 246 Følgere: 240 Katte: 4 Emner: 470 Svar: 2.934
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
apr 2006
Følger: 38 Følgere: 36 Emner: 132 Svar: 1.547
Det er underligt, som nogle folk mener deres katte gør sådan og sådan når de er ude... følger de katten dag og nat, for at kunne vide, hvad den foretager sig?
Jeg er stadig ret sikker på, det var en døv kat, jeg ramte for noget tid tilbage... og det piner mig... sådan en lille hvid en, magen til Chenu... den reagerede på lyset fra forlygterne, og ikke på bilens lyd... for den rendte lige mod lyset...
Det ER uansvarligt... men det er bare ikke så nemt at banke det ind i hovedet på dem, der har deres anden mening.
maj 2004
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 1 Svar: 38
Hørende katte lægger i flæng i grøftekanterne og er kørt ned, så uanset om de kan høre eller ej, så skal de ikke lege med deres liv blandt trafikken.
jul 2008
Følger: 55 Følgere: 52 Katte: 2 Emner: 225 Svar: 1.182
Jeg synes det e synd at holde en kat inde når dn gerne vil ud , og så længe I ikke har oplevet katten ,edes I nok holde kæft medsådan noget .. der findes ingen katte der er ens.
Hun e aldrig ude om natten for det første .. Hun er ude om dagen og pigen vælger selv sine 10 min til e kvarter så kommer hun ind igen .. og fandme hun går ude i gården ..
Fej foran jeres egen dør først. jeg har selv for nogle år tilbage haft et katteri og er uddannet i alt indefr katte. Og så er jeg ass. i dyrenes beskyttelse og jeg ser daglig folk og måden de behandler deres katte på .. måske nogen her inde slet ikke burde have katte. Billeder hvor katene har snavset øjne ,beskidte vand skåle og en pels der aldrig bliver plejet....
Så kattekællinger , pa jeres egne katte tak og bland jer uden om
feb 2005
Og der er nok én der føler sig truffet, eller hvad?
Poteknus herfra.
feb 2005
Men du har ret <b>Lis</b>..... Uddannelsen hjælper ikke en s***, hvis ens hjerne ikke følger med.
Stakkels katte!
Potesorg herfra.
feb 2005
Og det ender <b>oftest</b> galt for døve katte i trafikken.
Potedask.
feb 2005
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
SVAR:
Det synes jeg også Benthe, især hvis er kat er vant til det. Derfor bør man også enten sørge for en beskyttet indhegning til den eller vænne den til at komme ud i sele. At lade den færdes frit er ansvarsløst, især når det drejer sig om en døv kat.
-
Fej foran jeres egen dør først. jeg har selv for nogle år tilbage haft et katteri og er uddannet i alt indefr katte...
SVAR:
Det lyder sør'me godt - Det kan ikke engang mange dyrlæge påstå, de er
-
Og så er jeg ass. i dyrenes beskyttelse ...
SVAR:
Hmm! Måske jeg skulle overveje mit medlemsskab af DB!
-
og jeg ser daglig folk og måden de behandler deres katte på .. måske nogen her inde slet ikke burde have katte. Billeder hvor katene har snavset øjne ,beskidte vand skåle og en pels der aldrig bliver plejet....
SVAR:
Jeg giver dig ret i, at dette er beklageligt, men det har ligesom ikke noget med denne tråd at gøre!
-
Så kattekællinger , pa jeres egne katte tak og bland jer uden om
SVAR:
Kunne ikke falde mig ind - Dette er et katteforum, hvor alle kan komme med deres meninger - forresten gerne i et pænt sprog!
sep 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 4 Emner: 1 Svar: 19
jul 2008
Har I ikke andet at lave end at sidde her og svine andre til.. Selvfølgelig må I sige jeres mening ,men også respektere andres.....
ALTSÅ JEG HAR EN DØV KAT DER KOMMER UD I GÅRDEN!!!!!!!!!!!
jul 2008
Jeg er ikke som I nok tror ,men e meget stor katte elsker...
Men kan da oplyse jer om at jeg blandt mange har valgt en familie med en døv hankat og bare rolig jeg har sørget for han er kastereret...
Så jeg mener selv at have fundet et perfekt hjem til hende og så kan I begynde at kommentere det ,nu når I aligevel keder jer
okt 2006
Følger: 19 Følgere: 17 Katte: 2 Emner: 111 Svar: 642
nov 2007
Følger: 29 Følgere: 26 Katte: 6 Emner: 26 Svar: 808
Hvorfor er dem der får kritik altid overbevist om at de er et orakel indenfor katte ? De er klogere end alle andre, ja selv dyrlæger kan godt gå hjem ikke.......
Enhver med logisk sans, kan da tænke sig til at en døv kat IKKE skal være udekat. Hvad så med en blind kat, skal den så også have lov, eller er der trods alt grænser for vanviddet ?
maj 2007
EN kælling er nemlig en kvinde der ikke har født en søn
nov 2007
Følger: 29 Følgere: 26 Katte: 6 Emner: 26 Svar: 808
aug 2006
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 3 Emner: 73 Svar: 1.376
Flot du er så klog... Klogere end dyrlægerne. Når nu du er så altvidende, må jeg så ikke konsulterer dig når mine katte fejler noget?? Det kan jeg se jeg kan spare knaster på...
(får sgu helt lyst til at printe dit indlæg ud og tørre bag med det)
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
aug 2006
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 3 Emner: 73 Svar: 1.376
jul 2008
okt 2005
Følger: 36 Følgere: 34 Katte: 5 Emner: 146 Svar: 3.220
Var sikker på at det handlede om en småfornærmet 16 årig..... og så er du sørme 47 år........ - Måber !!!
apr 2006
maj 2008
Følger: 13 Følgere: 11 Katte: 3 Emner: 15 Svar: 145
Men hvor er det da et barnligt sprog af en 47-årig o_O
feb 2005
Og man kan jo indhegne haven, eller have et voliere til katten/-e.
Ellers er det uansvarligt!
Og jeg er stadig en kælling, da jeg ikke har født sønner endnu.
Poteklem herfra.
jul 2008
TROR I IKKE AT VI ALLE SKAL BEGYNDE AT FØLGE KG BETINGELSER????
PUNKT 2
jul 2008
Indlæg eller kommentarer der indeholder grimt sprog, tilsvining eller udhængning af personer eller firmaer, tolereres ikke og vil blive slettet omgående og der sendes en officiel advarsel. Sker det igen vil din brugerkonto blive sat i karantæne og i sidste ende vil din brugerkonto blive lukket. I særlige grove tilfælde forbeholder KatteGalleri.dk sig retten til straks at sætte din brugerkonto i karantæne eller lukke den.
Ligeledes gælder at personer der kritiseres udenfor siden ikke må kunne identificeres, hverken ved hentydninger eller ved andre omstændigheder vedrørende den konkrete person eller dennes virke.
Hvis et indlæg ikke bliver slettet, kontakt da en hjælpe-administrator via linket "Hjælpe-admins" øverst på siden.
Det er ikke tilladt at videregive andres personlige oplysninger, via forum eller kommentarer, herunder MSN adresser, mobilnumre, navne og adresser med videre.
1.5 Ytringsfrihed
KatteGalleri.dk er en hjemmeside for alle, hvor der er mulighed for at ytre sig frit. Derfor kan KatteGalleri.dk ikke påtage sig ansvaret for de indlæg og kommentarer, der postes af brugere.
KatteGalleri.dk forbeholder sig dog retten til, til enhver tid at vurdere, hvorvidt indlæg/kommentarer er anstødelige eller uønskede og slette disse uden forudgående varsel. Det samme gælder indlæg/kommentarer der er i strid med gældende lovgivning.
Vurderingen af hvilke indlæg, der er anstødelige eller uønskede, påhviler udelukkende KatteGalleri.dk, herunder administrator og hjælpe-administratorer, som står for at slette uønskede indlæg.
maj 2007
Følger: 14 Følgere: 119 Katte: 32 Emner: 58 Svar: 969
Vores Bella er også meget klog, men jeg vile aldrig turde lade hende rende frit, for selvom de andre sanser er stærkere og bedre udviklet er det ikke nok til at rede hende fra de fare der er i trafikken.
En af farene er bla. at alle de dejlige sovesteder hun finder, er alle ikke lige gode, da hun ikke kan høre de fare der nærmere sig. og når en kat er i rigtig dyd søvn reagere de ikke altid på vibrationer.
maj 2007
apr 2006
Indlæg herefter der er provokerende eller hånlige mod en eller flere bestemte personer vil blive slettet, og forsætter det efter slettede indlæg vil der komme frostgrader.
<b>Så er dette er en helt officielt advarsel.</b>
nov 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Katte: 5 Emner: 43 Svar: 2.028
Derimod synes jeg at man skal lave en dejlig indhegning til sin kat så slår man mange fluer med et smæk. Katten er beskyttet imod trafik, kattehadere, hunde, andre katte, den generer ikke naboerne ved at besørge i haven eller lægge sig på deres bil og "ridse lakken", tager ikke naboernes guldfisk eller fugle i haven, man risikerer ikke katten bliver lukket inde i en garage eller et udhus ved et uheld og ejeren tager på en lang ferie osv. Katte kan sagtens affinde sig med at have begrænset bevægelsfrihed og jeg har valgt at hegne hele min baghave ind (ca. 900-1000m2) og mine katte ser ud til at trives, selv på det begrænsede areal.
Jeg kan overhovedet ikke finde nogen fordele ved ikke at have styr på hvor ens katte befinder sig.
Hvad mener I om folk der er ligeglade?