4-1 til misserne 4-1 til misserne
i aftes kunne jeg pludselig høre en masse muse piv inde fra mit fuglerum og mine 2 ungekatte var meget interesseret i at komme med, til min store overraskelse var der 5 mus inde ved fuglene, de rendte og hyggede sig med at kravle rundt mellem volierenes dobbelt tråd og kalde på hinanden, så måtte ind i fugle volierene og skræmme musene ud til misserne som var helt oppe og ringe over musene så status blev at pjevs nappede 3 mus og mitti fik 1 mus som jeg dog nåede at træde på inden han fik fat i den, den mus der smuttede havde han dog fat i men formåede ikke at tage livet af den, men det skal han helt sikkert nok lære
så Alt ialt 1 stk stolt katteejer og 2 trætte Misser der skulle roses til skyerne....
ville bare dele det med jer.
jan 2009
Følger: 1 Katte: 3 Emner: 14 Svar: 73
sep 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 5 Emner: 11 Svar: 52
så syg fugl Vs Død mus.... tjae valgte at få katte istedet for at bruge musegift.
okt 2006
Følger: 12 Følgere: 9 Emner: 56 Svar: 1.547
Fuglevolierer tiltrækker mus, hønsegårde tiltrækker rotter. Det er et spørgsmål om fodring. Fodrer du i huset/volieren, så vil du på et tidspunkt få mus/rotter
Har man høns, så fodrer man ude, og hønsehuset hæver man over jorden så rotter ik kan bo under.
Har man småfugle, så har man musefælder/lader fuglene være andre steder, og lukker kattene ind. Musefælderne skal være i rør. ik ok at se sin pragtkanarie i en fælde......Eller også bruger man de levende fælder.....katten får så musen senere....
.....men super at din kat syntes at mus er lækre *S*
Satte mine fugle i andre bure, lukkede katte ind i alle fuglevolierene. Resultat.....en masse døde mus - ja de kan jo ik æde alle
sep 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 5 Emner: 11 Svar: 52
vil nu sige rotter er nemme at holde væk fra start af, det bare med at have tykke støbte beton gulve, musene er noget sværere/umulige at holde helt ude.. nu har jeg ikke høns mere, men har aldrig været plaget af rotter (heldigvis).
men det var noget af en overraskelse at der var 5 mus på engang lige pludselig, kattene har øget deres "patruljering" i den del der er mest mus.. skal lige sige at nabo volierene til de 2 der var de mus i står tomme og åbne.
har haft sat musefælder op uden det store resultat måske 1-2 mus pr uge i 8 fælder, det jo ikke mange !
4-1 til misserne