386 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

4-1 til misserne 4-1 til misserne

i aftes kunne jeg pludselig høre en masse muse piv inde fra mit fuglerum og mine 2 ungekatte var meget interesseret i at komme med, til min store overraskelse var der 5 mus inde ved fuglene, de rendte og hyggede sig med at kravle rundt mellem volierenes dobbelt tråd og kalde på hinanden, så måtte ind i fugle volierene og skræmme musene ud til misserne som var helt oppe og ringe over musene så status blev at pjevs nappede 3 mus og mitti fik 1 mus som jeg dog nåede at træde på inden han fik fat i den, den mus der smuttede havde han dog fat i men formåede ikke at tage livet af den, men det skal han helt sikkert nok lære smiley

så Alt ialt 1 stk stolt katteejer og 2 trætte Misser der skulle roses til skyerne....

ville bare dele det med jer.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af ny vaskemaskine - også el 1.000 kr.
  • Klip af hække 2.000 kr.
  • Samle et skab 500 kr.
  • Skrue bordben på bord 350 kr.
  • Opsætning af malertape 800 kr.
  • Tv Kommode, en tæppe og en mikrobølgeovn 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  4-1 til misserne
  • #1   3. jan 2009 Jeg kan ikke få mig selv til at slå en mus ihjel. Synes simpelhen de er så søde.

• #2   3. jan 2009 ser sådan på det at hvis musene tisser/skider i mine fugles drikkevand / mad, så bliver Fuglene måske syge og dør af det..

så syg fugl Vs Død mus.... tjae valgte at få katte istedet for at bruge musegift.

• #3   4. jan 2009 Det er da alletiders !!!

Fuglevolierer tiltrækker mus, hønsegårde tiltrækker rotter. Det er et spørgsmål om fodring. Fodrer du i huset/volieren, så vil du på et tidspunkt få mus/rotter

Har man høns, så fodrer man ude, og hønsehuset hæver man over jorden så rotter ik kan bo under.
    Har man småfugle, så har man musefælder/lader fuglene være andre steder, og lukker kattene ind. Musefælderne skal være i rør. ik ok at se sin pragtkanarie i en fælde......Eller også bruger man de levende fælder.....katten får så musen senere....

.....men super at din kat syntes at mus er lækre *S*

Satte mine fugle i andre bure, lukkede katte ind i alle fuglevolierene. Resultat.....en masse døde mus - ja de kan jo ik æde alle

• #4   4. jan 2009 hej Anne..

vil nu sige rotter er nemme at holde væk fra start af, det bare med at have tykke støbte beton gulve, musene er noget sværere/umulige at holde helt ude.. nu har jeg ikke høns mere, men har aldrig været plaget af rotter (heldigvis).

men det var noget af en overraskelse at der var 5 mus på engang lige pludselig, kattene har øget deres "patruljering" i den del der er mest mus.. skal lige sige at nabo volierene til de 2 der var de mus i står tomme og åbne.
    har haft sat musefælder op uden det store resultat måske 1-2 mus pr uge i 8 fælder, det jo ikke mange !

Kommentér på:
4-1 til misserne

Annonce