{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.626 visninger | Oprettet:

ADVARSEL loppekur... {{forumTopicSubject}}

Var v. dyrelægen igår (ikke min egen), snakkede ang. Loppekur, da Frontline ikke virker på vores dyr mere..
Fik en lang snak og dyrelægen sælger mig et produkt der hedder Prac-tic... Det fik mine dyr idag.. Nu har jeg lige snakket med dyrelægevagten i 15 min. Fifi er rigtig skidt.. Troede hun skulle dø.. Ryster, er konfus og meget andet... Vi skal så holde øje med hende, går hun i kramper, skal hun ind og have lagt drop og have binyrebarkhormon...
Dyrelægen fortæller så.. At produktet IKKE er godkendt til katte...
Jeg er splitter rasende, og ringer og fortæller dem med store bokstaver imorgen..
Nu håber jeg min Fifimis hoder ud...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ADVARSEL loppekur...
  • #1   6. jan 2009 Tak for advarslen... Det er skrevet bag øret

  • #2   7. jan 2009 Puha, jeg håber bestemt at det bette pjevs kommer over det. Stakkels lille kat. Jeg "googlede" lige produktet, og jeg kan næsten regne ud at din kat har fået en overdosis af præperatet. Der står i hvert fald at produktet ikke må anvendes til katte eller kaniner.


    Sikke en "viden" din dyrlæge har siden han giver din kat den slags. Jeg kan kun ryste på hovedet.


    Go' bedring til den lille.


  • #4   7. jan 2009 Hold da op,ja den dyrlæge skal da bare have en skideballe af den anden verden og den kan da kun blive for lille.. ;(

  • #5   7. jan 2009 Du kan evt. udskrive eller bede dyrlæge selv læse dette link:
    (link fjernet)

    Der står, at midlet specielt er udviklet til hunde og ikke må benyttes til andre dyrearter.

    Han skal selvfølgelig tilbagebetale dig + udgifter til anden dyrlæge, hvis katten skal i behandling.

    Var det min kat, ville jeg IKKE vente, til den evt. gik i kramper, for så er det som regel for sent.
    De katte, jeg har hørt om, der er behandlet med Bayvantic (også kun til hunde) har ikke kunnet reddes.

    Held og lykke!


  • #6   7. jan 2009 ja, jeg gav det til min hund og ville også købe det til kattene men det sagde dr. dyr at det måtte jeg ikke.. for det var ikke godkendt til katte.

  • #7   7. jan 2009 Hun blev bedre iløbet af natten, begyndte, at lege med snørebånd og hoppede op for, at spise... Nu ligger hun og slumre på sofaen...

  • #8   7. jan 2009 Det var dejligt, men du skal alligevel være obs på hende, for resultatet af forkert medicinering (ell. gift) viser sig ofte først et par måneder senere, og så har man måske glemt alt om, hvad der skete tid tilbage.

  • #9   9. jan 2009 Gudfrimigvel at dyrlægen udskiver det til en kat!!! Stakkels mis, at hun skulle gennem det - og synd for jer også.
    Fortsat rigtig god bedring med katten.


  • #10   19. jan 2012 Dyrlægen gav også sådan en kur til min kat, da han var der sidst, undrede mig over, at der var en hund på, men hun sagde at det godt kunne bruges til katte. Gav også min mors kat, da han også havde fået lopper. Ingen af dem har vist tegn på utilpashed, Tarzan var sløv den dag han var til dyrlægen, men der havde han også været i narkose, fordi han skulle kastreres.
    Dagen efter, opførte han sig som normalt, og i dag har han haft sine ture gennem lejligheden, som han plejer.
    Dyrlægen sagde noget med, at det var godkendt i Sverige til katte. Hun bruger det selv til sine egne, så jeg var tryg.
    Vil lige holde øje med ham de næste måneder smiley


Kommentér på:
ADVARSEL loppekur...

Annonce