{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
499 visninger | Oprettet:

Ser i hvem der skriver trådene? {{forumTopicSubject}}

Hej alle - jeg har gået og tænkt på, hvor mange af jer, der egentlig ser hvem det er som opretter en tråd?

Grunden til at jeg har tænkt over det er, at nogle gange bliver folk "overfaldet" herinde pga et spørgsmål eller en holdning....nu mener jeg ikke lige et bestemt sted, men generelt på KG.

Et af mine eksempler var en pige der havde oprettet en tråd om hendes kat - vil ikke skrive detaljer, for det skal ikke handle om een person. Men denne pige fik det ene og det andet af vide, og blev praktisk talt "skældt ud", hvilket resulterede i, at pigen ikke skrev i sin egen tråd igen.

Denne pige var KUN 11 år....

Så min opfordring er til ALLE at i bør tjekke hvem der har oprettet den tråd i skriver i, så sproget kan modereres derefter. Der er børn herinde helt ned til 8 - 9 år og de skal ikke svares som en voksen på 45 år. Håber i forstår min pointe....

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ser i hvem der skriver trådene?
  • #1   22. feb 2009 Man ka altså osse komme til at træde selv voksne mennesker over tæerne fordi man tillader sig at ha en anden mening - så er man ude på at jage nogen ud af KG...

Men jeg gir dig helt ret, man skal ikke overfalde børn, det er deres forældre der er de ansvarlige omkring børnenes dyr....

• #2   22. feb 2009 Jeg mener så der burde være en nedre grænse aldersmæssigt for at kunne komme på KG.

Hvor mange går over i profilen og ser alder - med mindre det der skrives direkte er barnligt?

• #3   22. feb 2009 jeg kigger altid efter hvem som skriver tråden :O) inden jeg svare hehe

• #4   22. feb 2009 Ja, det kan man sagtens...jeg mener nu også bare, at børn skal skrives til på en anden måde end voksne :o)

• #5   22. feb 2009 Ja jeg kigger også, medmindre jeg kender vedkommende som skriver...

Lis, det er korrekt at der nok burde være en aldersgrænse for at være herinde....

• #6   22. feb 2009 En aldersgrænse herinde ville gøre det hele meget lettere.. jeg tænker ikke over om folk er 10 eller 50 når jeg svarer på et emne.. jeg forholder mig kun til emnet.
    Men tonen herinde kunne i mange tilfælde godt blive pænere også selv om man slet IKKE er enig i det der bliver skrevet.

jeanette z: synes det er et godt emne du har taget op... det kunne måske starte en debat om aldersgrænse og tonen herinde.

• #7   22. feb 2009 jeg gå altid ind og se hvem der er oprette tråden hvid det er en tråd jeg ønsker og deltage i..

• #8   22. feb 2009 Personligt tjekker jeg ikke alderen på folk. Og jeg synes ikke at der bør være forskel på folk – uanset om de så er 11 eller 50 år gamle. Er man gammel nok til faktisk at have en bruger her på KG og bruge forummet, må man regne med at alle kommentarer ikke er lige søde og positive.

- Derimod skulle man måske opfordre til at holde en generel god tone i forummet - uanset køn, hudfarve og alder.
    Problemet ligger vel i bund og grund i, at man ikke ønsker negative svar, men kun de positive, og så bliver man mopset og siger at andre ikke har en god tone – det er måske især problemet med min egen aldersgruppe (under 20).

• #9   22. feb 2009 jeg skriver MIN mening og kigger ikke efter alder, hvis trådstarteren er ung kan det jo være at hun viser tråden til mor eller far.....
    det vil jeg i alt fald opfordre til hvis jeg kan se i tråden at vedkommende er ung

• #10   22. feb 2009 Hmmm, jeg får ikke tjekket alder før jeg skriver et indlæg i et emne...
    Kan se fordele, hvis alle gjorde det. Dog må jeg støtte op om at en generelt god/kontruktiv tone ville hjælpe lige så meget..

• Catstuff
    Catstuff Tilmeldt:
    aug 2007

Følgere: 18 Emner: 23 Svar: 282
    #12   22. feb 2009 Jeg er så en af dem som IKKE stemmer for en nedre grænse.

Og hvorfor ikke, fordi alle skal have mulighed for at være her.

Løsning: Vi voksne bør lære at være mere tolerante overfor hinanden, være mere objektive i vores svar og ikke fare i harnisk over det mindste.

De unge/børnene ser og lærer og vi voksne er dem der skal lære fra os.

Tænk på hvad det er vi lærer dem.
    At være egoister,
    at det er ok at svine folk til på et forum,
    at der hersker nul tolerance i mange af trådene

ja jeg kunne blive ved.

Tænker selv meget på hvordan jeg svarer og hvordan det svar kan blive modtaget.

Det er jo ikke altid det modtages i samme mening som det er afsendt.

• #13   22. feb 2009 Det er ikke så tit, jeg tjekker alderen på trådstarter. Hvis jeg klikker for meget rundt så låser siden nemlig tit fast, og så svarer jeg som oftest spontant. Hvis jeg ved det er et barn, tænker jeg over hvordan jeg formulerer mit svar.

Og jeg synes også, at der burde være en aldersgrænse. Har til min bekymring set at 10-12-årige handler med katte herinde!!!!!! (seneste eksempel var udlejning af hankat til parring) - hvor forældrene er henne i sådan noget, kan man kun gisne om.

Tror forresten ikke, at alle har samme opfattelse af, hvad der er god og dårlig tone.
    Så hvad er god tone?
    Hvad er dårlig tone?

• #14   23. feb 2009 I en diskution kan tonen godt gå "højt" uden det er personligt ment, - man kan nemt blive optaget af det man tror på er det rigtige, - men der skal være plads til at man kan læse andres råd osv. uden at begynde at svine hinanden til...

God tone er for mig.... gode råd jeg kan bruge til noget, - eller når jeg selv skriver i en tråd hvordan jeg ville tackle/løsse et evt. problem.
    Der kan sagtens være en masse jeg er FULDSTÆNDIG uenig i.... men min mening danner hellere ikke lov for andre... så derfor læser jeg og sorterer alt efter hvad jeg kan bruge

Dårlig tone.. er for mig når andre prøve med ukvemsord at få en til at have en anden holdning...
    der er mange eks. herinde hvor folk ikke har været enige med trådstarteren hvorefter personen bliver svinet til...

Men der er nu ikke noget så nemt som at blive MISforstået i en skreven tekst.. der er også set flere eks. på hvor folk bliver svinet til hvor det kan være MISforståelser i teksten..... ens humør kommer meget an på hvordan teksten bliver læst......

Lidt mere positiv indstilling fra alle, vil gøre det hele nemmere.

• #15   23. feb 2009 Jeg tjekker ind imellem trådstartes profil, som regel for at se alder, men også for at se, hvilken kat, der evt. bliver snakket om.

Men jeg er enig med *Sanni* * og Niels S.P angående tonen herinde!

• #16   23. feb 2009 Hej katteelskere!

Jeg her lige startet et emne, der ligger op til at skrive om alt det, som man synes, at der er positivt ved kattegalleriet!

Alle (positive) svar er velkomne smiley

Kommentér på:
Ser i hvem der skriver trådene?

Annonce