Ser i hvem der skriver trådene? {{forumTopicSubject}}
Hej alle - jeg har gået og tænkt på, hvor mange af jer, der egentlig ser hvem det er som opretter en tråd?
Grunden til at jeg har tænkt over det er, at nogle gange bliver folk "overfaldet" herinde pga et spørgsmål eller en holdning....nu mener jeg ikke lige et bestemt sted, men generelt på KG.
Et af mine eksempler var en pige der havde oprettet en tråd om hendes kat - vil ikke skrive detaljer, for det skal ikke handle om een person. Men denne pige fik det ene og det andet af vide, og blev praktisk talt "skældt ud", hvilket resulterede i, at pigen ikke skrev i sin egen tråd igen.
Denne pige var KUN 11 år....
Så min opfordring er til ALLE at i bør tjekke hvem der har oprettet den tråd i skriver i, så sproget kan modereres derefter. Der er børn herinde helt ned til 8 - 9 år og de skal ikke svares som en voksen på 45 år. Håber i forstår min pointe....
feb 2008
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 7 Emner: 32 Svar: 357
Men jeg gir dig helt ret, man skal ikke overfalde børn, det er deres forældre der er de ansvarlige omkring børnenes dyr....
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.015
Hvor mange går over i profilen og ser alder - med mindre det der skrives direkte er barnligt?
nov 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Katte: 3 Emner: 91 Svar: 952
nov 2008
Følger: 82 Følgere: 90 Katte: 3 Emner: 1.619 Svar: 5.088
nov 2008
Følger: 82 Følgere: 90 Katte: 3 Emner: 1.619 Svar: 5.088
Lis, det er korrekt at der nok burde være en aldersgrænse for at være herinde....
aug 2008
Følger: 1 Følgere: 3 Katte: 4 Emner: 26 Svar: 602
Men tonen herinde kunne i mange tilfælde godt blive pænere også selv om man slet IKKE er enig i det der bliver skrevet.
jeanette z: synes det er et godt emne du har taget op... det kunne måske starte en debat om aldersgrænse og tonen herinde.
jul 2008
Følger: 11 Følgere: 11 Katte: 1 Emner: 125 Svar: 684
apr 2008
Følger: 15 Følgere: 14 Emner: 14 Svar: 786
- Derimod skulle man måske opfordre til at holde en generel god tone i forummet - uanset køn, hudfarve og alder.
Problemet ligger vel i bund og grund i, at man ikke ønsker negative svar, men kun de positive, og så bliver man mopset og siger at andre ikke har en god tone – det er måske især problemet med min egen aldersgruppe (under 20).
jan 2008
Følger: 22 Følgere: 21 Katte: 4 Emner: 41 Svar: 1.641
det vil jeg i alt fald opfordre til hvis jeg kan se i tråden at vedkommende er ung
jul 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 23 Svar: 93
Kan se fordele, hvis alle gjorde det. Dog må jeg støtte op om at en generelt god/kontruktiv tone ville hjælpe lige så meget..
aug 2007
Følgere: 18 Emner: 23 Svar: 282
Og hvorfor ikke, fordi alle skal have mulighed for at være her.
Løsning: Vi voksne bør lære at være mere tolerante overfor hinanden, være mere objektive i vores svar og ikke fare i harnisk over det mindste.
De unge/børnene ser og lærer og vi voksne er dem der skal lære fra os.
Tænk på hvad det er vi lærer dem.
At være egoister,
at det er ok at svine folk til på et forum,
at der hersker nul tolerance i mange af trådene
ja jeg kunne blive ved.
Tænker selv meget på hvordan jeg svarer og hvordan det svar kan blive modtaget.
Det er jo ikke altid det modtages i samme mening som det er afsendt.
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Og jeg synes også, at der burde være en aldersgrænse. Har til min bekymring set at 10-12-årige handler med katte herinde!!!!!! (seneste eksempel var udlejning af hankat til parring) - hvor forældrene er henne i sådan noget, kan man kun gisne om.
Tror forresten ikke, at alle har samme opfattelse af, hvad der er god og dårlig tone.
Så hvad er god tone?
Hvad er dårlig tone?
aug 2008
Følger: 1 Følgere: 3 Katte: 4 Emner: 26 Svar: 602
God tone er for mig.... gode råd jeg kan bruge til noget, - eller når jeg selv skriver i en tråd hvordan jeg ville tackle/løsse et evt. problem.
Der kan sagtens være en masse jeg er FULDSTÆNDIG uenig i.... men min mening danner hellere ikke lov for andre... så derfor læser jeg og sorterer alt efter hvad jeg kan bruge
Dårlig tone.. er for mig når andre prøve med ukvemsord at få en til at have en anden holdning...
der er mange eks. herinde hvor folk ikke har været enige med trådstarteren hvorefter personen bliver svinet til...
Men der er nu ikke noget så nemt som at blive MISforstået i en skreven tekst.. der er også set flere eks. på hvor folk bliver svinet til hvor det kan være MISforståelser i teksten..... ens humør kommer meget an på hvordan teksten bliver læst......
Lidt mere positiv indstilling fra alle, vil gøre det hele nemmere.
dec 2006
Følger: 21 Følgere: 15 Katte: 4 Emner: 29 Svar: 488
Men jeg er enig med *Sanni* * og Niels S.P angående tonen herinde!
jul 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 23 Svar: 93
Jeg her lige startet et emne, der ligger op til at skrive om alt det, som man synes, at der er positivt ved kattegalleriet!
Alle (positive) svar er velkomne
Ser i hvem der skriver trådene?