Kamphunde burde forbydes? {{forumTopicSubject}}
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/kriminalitet/2009/04/22/140545.htm
Syns simpelthen ikke det kan være rigtigt at der ikke snart bliver gjort noget.
For kort tid siden var det en hest der blev skamferet, nu er d en kat der er blevet ÆDT!...............hvad bliver d næste, et lille barn?
Syns ikke det kan være rigtigt at der skal så meget til før der bliver grebet ind og bliver gjort noget ved problemet.
Kamphunde i ukyndige hænder skulle simpelthen forbydes..........og få så mundkurve på de skide hunde (ja undskyld mit sprog, men bliver simpelthen så harm over sådan noget)........den hund burde aflives på stedet!
Hvad mener i?
feb 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Katte: 4 Emner: 5 Svar: 44
Er fuldstændig enig med dig i at man ikke burde holde hund hvis man ikke kan styre den, uanset race.
feb 2009
jul 2007
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 14 Svar: 147
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.015
jul 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 50 Svar: 414
hunden bør aflives fordi den tydeligvis ikke er opdraget ordentligt. Den løb efter en kat, og ejeren kan ikke kalde den til sig, ergo er den sq farlig for sine omgivelser. Hvad hvis det var et lille barn den var løbet efter..............
Ved godt at der er mange andre hunde der kan finde på det samme...........men fact er da at kamphunde er farlige fordi de ofte er de forkerte hænder.........Og en ustyrlig hund som kan finde på at dræbe andres kæledyr bør efter min mening aflives på stedet, for som sagt næste gang er det mådke et lille barn det går ud over........
jul 2007
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 14 Svar: 147
Derimod burde ejeren holde den i snor når de ikke har styr på den.
Jeg kan godt lide katte, men at sige at en hund skal aflives på det grundlag er langt ude.
jul 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 50 Svar: 414
Selvfølgelig kan muskelhunde være de skønneste kæledyr (hvis de vel og mærket er opdraget ordentligt). Men tror der er så meget oppe i medierne om kamphunde fordi det meget ofte er de helt forkerte mennesker der anskaffer sig sådan en hund. Kan egentlig godt lide amstaffer, syns de er utrolig flotte, og har da mødt flere som var virkelig skønne velopdragne hunde, men der er altsåå også mange som ikk er.
Men nej jeg mener at denne hund bør aflives præcis fordi ejeren ikke har styr over den....og så er den farlig for både mennesker og dyr, og sådan en hund skal ikke have lov at rende rundt, den er jo tydeligvis farlig, hvor svært kan det være at se.
nov 2008
Beklager, men i mine øjne løber man på mange områder en risiko når man lukker sine dyr ud.
Og som sagt større rovdyr og mere brutal jæger end katten findes ikke.
Jeg elsker katte - de er mit et og alt - derfor passer jeg godt på dem - jeg ved hvor farlig verdenen er udenfor hoveddøren.
jun 2006
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 2 Svar: 26
Jeg kan godt forstå frygten for at det næste måske kan være et barn men kan også godt se at det kræver meget arbejde uanset om det er en kamphund eller gravhund. er selv hunde ejer og har den dejligste hvide schæfer og naboerne har nogle små arrige sataner til gravhunde ( er blevet bidt af dem!!). uanset hvad skal hundende opdrages og holdes i snor fordi de er utilregnelige... så kan folk sige nok så mange gange at det kunne deres søde søde hund aldrig finde på, men det kan man i realiteten aldrig vide..!! Men det der nu er sket er da forfærdeligt og blevet meget foraget...
feb 2007
Følger: 20 Følgere: 33 Katte: 3 Emner: 154 Svar: 2.846
Helt ærligt, ville I være forargede hvis det var en kat der havde taget et marsvin??
Det er kun fordi det er en af de farlige muskelhunde, hvis det var en gravhund eller en collie, tror I så Ekstrabladet havde gidet skrive om det?
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 2 Emner: 127 Svar: 1.456
feb 2009
Følger: 35 Følgere: 33 Katte: 2 Emner: 23 Svar: 1.389
feb 2009
Følger: 35 Følgere: 33 Katte: 2 Emner: 23 Svar: 1.389
apr 2008
Følger: 105 Følgere: 99 Katte: 8 Emner: 242 Svar: 2.576
en hund ka ikk bli født som kamp hund
det er noget den bliver
en hund fødes som muskelhund
min dejlige schæfer min grå dreng
har været den dejligste dreng
han pasede på os
og han var den beste hund jeg nogensinde har haft
men i torsdags slog det klik
han var noget af det rareste og ingen havde nogensinde troet det ku ske for ham
men det gjorde det
han bed min mand
han gik amok
så det ka ske for selv den bedste
jeg vil så ikk sys at muskelhunde ska ha mind kurv på
for så ska alle racer
da det ka klikke for dem alle
ja en muskelhund klikker måske hurtigere
men hva så med den søde lab som bider et af børnene
eller den chi eller den dejlige collie
ska de så oz i mundkurv
inden de bider for alle hunde ka klikke
men en kamphund er ikk en kamp hund før den er trænet til kamp
det er så bare min mening
knuus
apr 2008
Følger: 90 Følgere: 84 Katte: 9 Emner: 81 Svar: 7.349
Det kan slå klik for dem ja, men så tager man vel konsekvensen af det, som Micha gjorde eller?
apr 2005
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 5 Emner: 17 Svar: 205
apr 2008
min hund blev aflivet
det var hårdt men jeg gjorde det
apr 2008
apr 2008
ja desværre men det gør det ikk nemmere
okt 2007
Følger: 14 Følgere: 13 Katte: 2 Emner: 9 Svar: 117
Min kat vil have fuglesteg og min hund kattesteg ... Det er naturen ...
Hvis en fremmed kat kommer ind i min have tror jeg den dør, jeg ville hade at skulle aflevere den døde kat hos dens ejer men ejeren er jo selv skyld i ikke at holde sin kat indenfor egen matrikel ...
Min kat forlader ikke min matrikel hvis jeg har det mindste at skulle have sagt og min hund ej heller medmindre at jeg er med og har hende under kontrol.
Hunde og katte er rovdyr. Kan vi som ejere ikke indse og respektere dette på godt og ondt så er det vores problem IKKE dyrenes ...
apr 2008
Dette var som voksen. Da han var hvalp slap han på et tidspunkt fra os, og styrtede direkte mod naboens hønsehus. Sikke en larm de stakkels høns kunne lave, og jeg stod med bævende hjerte og tænkte; nu kommer han med en høne.. nix han havde snuppet deres brød, og kom stolt hjem med det igen....
nov 2008
Er det rigtigt?
dec 2006
Følger: 230 Følgere: 199 Katte: 6 Emner: 227 Svar: 3.947
Min hund, som lade alle mine katte ligge rundt på hende, hun lader killinger die hos sig..
hun er god som dagen er lang.. Næsten..
For kommer der en fremmede kat ind i haven, så bliver den jagtet ad h til, hvad hun vil gøre hvis hun fik fat i en ved jeg så ikke, for jeg får hende kaldt til mig ret hurtigt..
Men Som du skriver Lis, er der en kat hun ikke jagter ud, det er en lille sort dame, hehe, hun løber nemlig ikke, hun kikker bare og vender sig stille og går sin vej
sep 2008
Følger: 18 Følgere: 18 Katte: 2 Emner: 50 Svar: 889
der er ikke nogle race der hedder kamphund, ! en gravhund kan også være en kamphund, !! bare fordi at hunden tog en kat betyder det ikke at den vil angribe et barn !! min hund har selv taget en kat engang, det er et instinkt.. !! hunden er et rovdyr, og så bare fordi at det er en muskelhund der har taget katten bliver det blæst vildt op i medierne, kæft de junalister må kede sig når den største nyhed er en hund der har taget en kat, hvad bliver det næste, stor overskrift <b> *Kat piner fuglemor i flere timer ungerne sulter ihjel*</b> !!!! ha !!! hvad med alle de gange jeg har mistet marsvin, kanin unger eller fugle til folks vildt gående katte ? folk kan bare holde deres katte indendøre.. så var der ikke noget problem !!!
mar 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 2 Emner: 54 Svar: 277
jeg syntes selv at kamphunde er en skandale, og burde fjernes, men det kan jo ikke rigtig lade sig gøre, før de er blevet trænet til det.
jeg kan huske en sag for nogle år siden om en 'kamphund' der var blevet hængt op i et træ og døde, både af selve hændelsen, men også fordi en kvinde fra dyrenes beskyttelse kaldte det en kamphund?????? undskyld mig, men bliver så sur, når folk kalder de racer (oftest pittbull og amstaff) for kamphunde. i den her sag kunne man ikke se på hunden at den havde nogen skader, og derfor havde hun da ingen ret til at kalde den for en kamphund. kan blive så sur. og rigtig mange folk tager fejl.
kamphunde kan groftsagt være alle hunde, de kan også være pudler, men pudler bruges jo ikke ligefrem, da de ikke er så stærke. men det kan jo være alle racer. og mange tror at kamphund er en race, det er det jo ikke. en kamphund er en hvilkensomhelst hund der bliver opdrættet til kamp, og det kan jeg heller ikke tage. men kan blive endnu mere sur når folk kalde en amstaff for en kamphund.
en amstaff er dokumenteret en af de mest børnevenlige hunde, så længe den ikke er blevet opdrættet til kamp. man tager jo hvalpen som helt lille og træner den op. hvis hunden ikke er blevet født af en kamphund, og ikke er trænet til det, så kan en amstaff være den sødeste og mest rolige hund. en amstaff og pitbull er meget mere rolige end dem man ser i de danske hjem, men folk tør ikke have dem fordi de tror at de er kamphunde.
kan bare blive så sur, og syntes folk er så fordomtfulde. skulle lige ud med det
mar 2009
så ikke du havde skrevet det samme
sep 2008
Helt enig, personligt mener jeg at en amstaff er den bedste hund man kan få.. de er utrolig trofaste og børnevenlige . man skal bare behandle dem ordentligt, det er ikke fear at forbyde racen her i dk. bare fordi at der er nogle menesker der ikke kan behandle dem med den respekt de fortjæner.. hunden skal heller ikke aflives bare fordi at den har taget en kat ! skulle jeg så også aflive min fordi at den har dræbt en kat aka. fulgt sit indstinkt ?
mar 2009
når men, min pointe er at jeg syntes folk i dk er fordomsfulde, meget fordomsfulde.
og som du siger, vi kan jo ikke bryde med fødekæden og dyrets naturlige instinter, jeg tror bare at det hele hat noget at gøre med, at folk frygter det som de ikke kender til. lige som muslimste kvinder, de kender jo til nonner??.
mar 2009
og ja, det med politiet, jeg har faktisk også før tænkt på hvorfor politiet ikke anskaffede sit amstaff og pitbull, både for at vise de kriminelle at politiet ikke vil have den slags, men også fordi de er vildt nemme at træne. og så kan de altså være lidt udsends mæssigt for mange, se lidt mere farligere ud end dem politiet bruger nu. og hvis folk alligevel er så bange for sådan et harmløstdyr, hvorfor så ikke bruge dem til at få de unge til at vise respekt med??.
apr 2008
Følger: 15 Følgere: 14 Emner: 14 Svar: 786
Sagen med katten er tragisk, og det samme med de andre sager, der vdr. hundebid. Jeg mener personligt at hunden enten skal aflives eller have et andet hjem, men det skyldes ikke at den har spist en kat, men derimod at den har været løsgående. Hvad nu hvis hunden var gået på et barn? Hunde skal holdes i snor og under opsyn – og katte holdes under opsyn og inden døre med mindre der er adgang til en indhegnet have eller lignende. Så kunne man undgå mange af de uheldige bidepisoder.
Derudover skal der ske noget mere indenfor hundelovgivningen – især med hensyn til de nye moderacer.
sep 2008
medierne gør os fordomsfulde om ting de ikke ved en skid om, og mange af dem der læser deres pis heller ikke har forstand på. derfor vælger de bare at tro på det medierne skriver... *hold kæft junalisterne må kede sig*
mar 2009
jeg syntes ikke der skal ske noget ingen for hundelovgivningen, jeg syntes der skulle strammes op omkring de kriminelle unge.
hvad nu hvis nogle unge finder på at opdrætte dræberkatte der flænser alle i småstykker, så skal alle katte da ikke have en ny lov. så er det da de unge der skal opdrages.
det er lidt kun fantasien der sætter grænser for hvad man kan bruge dyr til, og det er det der skal strammes op på, ikke om hvad dyerene må og ikke må. men ejeren af dem.
hunden kan jo ikke selv sige fra, men det kan ejeren. hunden tror jo bare den har gjort noget godt, og får en godbid bagefter. den ved jo ikke bedre. lige som min kat ikke ved bedre når han driller mine skildpaddere. det er da ikke ham der skal kyles ud for det, men mig der skal lærer at lærer ham ikke at gører det
mar 2009
nov 2008
Så længe man bare kan anskaffe sig dyr uden den nødvendige viden og indsigt omn dyret - sker sådanne ting
sep 2008
nemlig.. straffen for udnyttelse af dyr skal sættes op, eller bare laves,, man udnytter jo hundens tillid, den stoler jo bare på at ejeren vil den det bedste, og gør derfor hvad de får besked på.. man siger jo *hunden er meneskes bedste ven * (desværre er det ikke altid gengældt) dyr kan ikke sige fra, men det kan ejeren.. så det ikke hunden eller hundeejere der behandler deres hunde ordentligt , som skal straffes ved at der bliver lavet en lov om at de ikke må have deres elskede hunde ... !
sep 2008
haha , jah det kunne da være megte sjovt !
dec 2006
Følger: 14 Følgere: 12 Katte: 9 Emner: 87 Svar: 326
"Før racen blev anerkendt i AKC i 1936, havde racen kun været anerkendt i UKC (United Kennel Club), hvor dens omdømme var belastet af hundekampe. Dem der fik racen anerkendt, ønskede af kærlighed til racen - dens fremtoning, intelligens og hengivenhed overfor mennesker – at videreavle den som showhund og i særdeleshed som familiehund. Man avlede derfor særdeles restriktivt på den Amerikanske Staffordshire Terrier ud fra et krav om en standardiseret kropsbygning, samt efter et roligt og pålideligt temperament. Den Amerikanske Staffordshire Terrier er derfor IKKE en kamphund – men en udstillings- og familiehund.
At bull-og-terrieren oprindeligt blev udviklet til tirring af tyre, beskyttelse mod farlige dyr og hundekampe er i dag ikke relevant. Genetikstudier gennemført af Cook og Little viser, at genetiske forandringer af temperament kan ændres over blot 4 generationer. Hvis man her husker på, at den Amerikanske Staffordshire Terrier igennem 70 år har været avlet med fokus på et stabilt og roligt temperament, er det i dag dybt uretfærdigt at beskylde den Amerikanske Staffordshire Terrier for dens oprindelse som kamphund. "
Genetiske forandringer af temperament kan ændres over blot 4 generationer, der har i 70år været avlet med fokus på et stabilt og roligt temperament ved amstaffen...
Der er desværre nogen folk der ikke har hovedet med sig når de anskaffer sig sådan en hund. men det er der ved alle hunde.
"Det eneste kriterie ved baggårdsavl af Pit Bull Terrieren til hundekampe har været, at man har brugt de individer, der havde gode præstationer som angrebs- og kamphunde. Resultatet af disse 2 vidt forskellige kriterier for avl er, at man i dag har 2 MEGET forskellige hunderacer, hvor den Amerikanske Staffordshire Terrier er en show- og familiehund og Pit Bull Terrieren er en såkaldt kamphund. Det er således ikke uden grund, at Pit Bull entusiaster ved salg af hvalpe fremhæver, at der IKKE findes Staffordshire blod i disse. (KILDER: ‘A Complete History Of Fighting Dogs’ af Mike Homan, ‘The World Of Fighting Dogs’ af Dr. Carl Semencic)."
mar 2009
mar 2009
pitt bull terrieren = pitt bull terrieren
kamphund = hund trænet til kamp
apr 2008
Følger: 15 Følgere: 14 Emner: 14 Svar: 786
Igen holder jeg på at der skal ske en opstramning af hundeloven, og jeg kan ikke se hvorfor unges kriminalitet skal blandes ind? Det er to vidt forskellige juridiske lovpunkter. Selvfølgelig er der andre love, der skal have første prioritet såsom højere straf til pædofile mv., men igen, så er det ikke det debatten her handler om.
dec 2006
Følger: 14 Følgere: 12 Katte: 9 Emner: 87 Svar: 326
"Det eneste kriterie ved baggårdsavl af Pit Bull Terrieren til hundekampe har været, at man har brugt de individer, der havde gode præstationer som angrebs- og kamphunde. Resultatet af disse 2 vidt forskellige kriterier for avl er, at man i dag har 2 MEGET forskellige hunderacer, hvor den Amerikanske Staffordshire Terrier er en show- og familiehund og Pit Bull Terrieren er en såkaldt kamphund. Det er således ikke uden grund, at Pit Bull entusiaster ved salg af hvalpe fremhæver, at der IKKE findes Staffordshire blod i disse."
mar 2009
fordi dem der træner kamphunde og bruger dem til kamp, gør noget ulovligt, og da det er dem der gør det, er det dem der er de kriminelle.
jeg siger jo ikke alle kriminelle unge, jeg siger bare dem der bruger hunde til kamp.
men egentlig er dette ikke et nyt fenomen som mange går og tror. dette er altid blevet brugt, selv i romertiden hvor slavere kæmpede mod løber, og i spanien hvor mennesker kæmper mod tyrer.
jeg tror alt dette skyldes vores uvidne urmandsinstinkt om at jage og dræbe (ligesom katten dræber fuglen og hunden dræber katten) hvorfor er det en så stor overraskelse?? ingen der har set tegnefilm??
sep 2008
en pit bull er ikke nødvendigvis en kamphund, det kan også være en familiehund. og en god en af slagsen endda.. hvis den er trænet og fremavlet til kamp er det en kamphund. jeg har meget ondt af de stakkels hunde, de gør jo bare hvad de får besked på. det jo ikke sådan at hvis man har en bit bull angriber den automatisk alle de hunde den kommer i nærheden af, nope. kun hvis menesker er hjerteløse nok til at lære den det !!!!
jan 2008
Følger: 22 Følgere: 21 Katte: 4 Emner: 41 Svar: 1.641
min mening er, at det er den person der har fat i snoren, der har skylden...
jeg tror ikke at nogen hund er farlig uden den er blevet opdraget til det.....de "hårde" typer fremelsker det farlige i hunden.....desværre er det hunden der må betale prisen for det.
sep 2008
Problemet i denne situation er jo at der ikke var snor på hverken katten eller hunden, begge dyrene rente jo bare ude og passede sig selv, hvilket jeg ikke syntes er iorden, og imod loven.. men man skal ikke smide al skylden over på hunden, den følger kun et dræberinstinkt som alle andre hunde også har.. og havde katten været på sin egen grund som lovet siger at den skal, ville der slet ikke være noget problem, ..
kamphunde er forbudt i dk. så kan slet ikke se hvorfor folk skal blive ved med at kalde en amstaff og en pit bull for kamphunde, !!
mar 2009
mar 2009
sep 2008
hele artiklen er lidt sløv syntes jeg, lader til at være dårlig politiarbejde..
mar 2009
nemlig. og hvis man anklager hunden for at være kamphund, selvom den ikke er, anklager man så ikke hende pigen for at være kriminel?
sep 2008
feb 2009
sep 2008
nov 2008
Følger: 82 Følgere: 90 Katte: 3 Emner: 1.619 Svar: 5.088
Kamphunde burde forbydes?