{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
605 visninger | Oprettet:

Må man tage en andens unge med hjem... {{forumTopicSubject}}

Må man tage en andens unge med hjem fra skole uden at informere om det? Sorry overskriften, der var ikke plads til mere...


Hejsa kattetosser...

Måske i kan hjælpe... for ved ikke helt hvad jeg skal google efter...

I dag oplevede min søster enhver mors mareridt..
Hun har to drenge og de skulle følges hjem i bussen, men den mindste af drengene nåede ikke bussen, så den ældste dreng ringede til sin mor og sagde han ikke var med...
Min søster skyndte sig at køre ned til skolen og spørger efter hendes knægt i sfo'en... hvor der så er en af de her lærer der siger nååårh men han kørte med Marianne hjem, -Eeeh hvem er Marianne?.... Viser sig så at det er en eller anden legekammerats mor der har taget min nevø med hjem... Min søster skynder sig at køre derover, og der får hun af vide jamen han er gået alene hjem til hans bedstefar...
Bedstefar var så ikke hjemme, men til alt held var bedstemor det ( det plejer hun normalt ikke at være)
Så endelig fandt hun hendes knægt...
Jeg behøver vist ikke at sige at min søster var helt oppe at kører og virkelig virkelig bange.

Så kommer pointen...
Min nevø er 7 år, det var ikke meningen at han skulle være i sfo'en den dag, da han skulle følges med hans bror hjem..

Må en anden forældre tage en knægt med hjem uden det er aftalt? Der er ingen der har ringet til min søster for at høre om det er i orden?
Hvad er reglerne egentlig for det her?

Hilsen hende med en søster der var syg af bekymring, rasende, gal, ked og virkelig virkelig bange smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Må man tage en andens unge med hjem...
  • #3   7. dec 2010 Nu har jeg forkortet forløbet så meget så muligt, der er langt flere detaljer... som ikke er relevante for spørgsmålet.. smiley

    Vil bare gerne vide om der har nogen der ved hvad reglerne er?

    For ellers tror jeg da jeg vil smutte forbi en skole et sted, lokke et par lyshårede børn med hjem og sælger dem til arabien... har hørt de betaler godt dernede *gg*



  • #4   7. dec 2010 Jeg ville tage det op i skole og sfo, i min verden tager man ikke et barn med uden at informere forældrene om det! Ingen undskyldning for det og derfor mener jeg der skal snakkes med skole og meldes klart ud at det gør man ikke.

  • #5   7. dec 2010 Synes bestemt også din søster burde være blevet informeret!!

  • #7   7. dec 2010 i den sfo jeg arbejdede i, gav vi ALDRIG nogen lov til at tage med nogen hjem uden at vi af FORÆLDRENE var blevet informeret om at det var ok !!!! jeg tror heller ikke Marianne har gjort dette for at være ondt, men det kunne jo være at drengene rent faktisk skulle et eller andet når de kom hjem og så skulle moderen måske til at finde ud af hvor Marianne bor osv.... personligt har jeg aldrig villet have at mine børn kom med hjem til legekammerater hvis forældre jeg ikke i det mindste havde talt med endnu..... så jeg forstår udemærket godt frustrationen i det her..... men jeg synes da at din søster skulle på en pæn måde gøre opmærksom på problemet i sfo en eventuelt foreslå dem at den forælder der vil tage et andet barn med hjem låner deres telefon og ringer til barnets forældrer.... på den måde sker der ikke sådanne forvirrende ting...

    FELIS : jeg synes da at store broderen har gjort det rigtige, for det kunne jo osse være at lillebroderen var blevet hentet på skolen pga sygdom el.lign og forældrene havde glemt at informere ham om det ( sket for mig ) og han ringede jo netop for at fortælle at han ikke var med bussen....


  • #8   7. dec 2010 Nåede lillebror på SFO ?
    For hvis han gik med Marianne hjem LIGE efter skole, kan man vel næppe klandre SFO.

    På vores SFO ringer man til forældrene hvis barnet skulle være kommet, men ikke er...

    Har barnet derimod fri fra SFO ...tja - så er der vist rig mulighed for at kidnappe lyshårede børn med hjem, som du udtrykker det.
    For skolen giver dem FRI - og så er de fri for ansvar.........


  • #9   7. dec 2010 vil også sige det er ren kotume at man ringer og aftaler inden man tager nogen med hjem ellers må man lade være. får man ik fat i far/mor så gør man det ikke!
    og det gælder både skole, sfo og fritter!
    har man aftale med far/mor/bror så skal den overholdes .
    man kan som regel få tlf nr på sfoen eller får dem til at ringe og spørge forældrene om tilladelse men har de ingen tilladelse så sender man normalt ikke børn med andre hjem. man er som regel informeret om i sfoen hvem der må hente børnene, og de skal også have fået besked fra forældrene hvis det pludslig er en anden der henter.

    MEN som christie siger nåde han så overhovedet på sfoen?? for de står jo ikke til snsvar for det hvis bettemanden selv fulgte med kameraten hjem efter skole uden at fortælle nogen om det. så er det ham selv der skal have strænge ordre på han ALDRIG må gå med andre... eller storbror /forældre der SKAL hente hvis han ik er stor nok til at klare det selv.



  • #10   7. dec 2010 I den sfo min datter på 7 år går i må man ikke atge et andet barn med hjem uden de er inf. af barnets forælder...

  • #11   8. dec 2010 Godmorgen tøser...

    Så vidt jeg kunne forstå, var han gået i sfo'en da han ikke nåede bussen.Her havde så åbenbart mødt en kammerat og moren Marianne, der havde taget knægten med sig...

    Tusind tak for jeres svar... Mente heller ikke det var alm kutume at tage andre folks børn med sig hjem... Og min nevø har altid tlf nummeret på sig, så det ville ikke være svært at finde...

    Noget siger mig det ikke varer længe før min nevø får sig en mobil :-/...
    Min søster er lidt af en hønemor, men det skal man vist også være med den verden vil lever i...

    Igen tak for svarene og kan I have en rigtig god dag smiley


  • #13   8. dec 2010 I den sfo vores børn gik i var det sådan at når børnene har fri for skole så kom der en pædagog fra sfoen og krydsede børnene af i klassen for derefter at tage dem med i sfo. Børnene skulle gå i sfo hvis ikke en forældre havde givet besked om andet ( f.eks. gå hjem selv ) Hvis barnet sagde til sfoen at mor har lovet mig at jeg måtte gå med per hjem i dag så ringede sfoen til mor før de sendte barnet med per hjem, hvis de ikke kunne få fat i mor eller far så måtte barnet blive i sfoen. Så i vores sfo ville denne situation aldrig været opstået. De ville ringe til barnets forældre og aftale hvad der nu skulle ske.

Kommentér på:
Må man tage en andens unge med hjem...

Annonce