Hunde i biler - Hvor længe? Hunde i biler - Hvor længe?
Hej alle.
Jeg ved godt det er et katteforum... Men jeg håber alligevel i kan hjælpe mig her.
Jeg bor ovenpå SuperBrugsen her i byen, og derfor er der jo selvfølgelig en masse parkeringspladser rundt omkring stedet her.
Egentligt er her ganske stille, og rolk køre pænt og roligt... (Jeg bor på landet... Folk har nok regnet ud der kan komme en hund, kat eller ko løbende over vejen ;D )
Men, det sker at man kan høre en hund, der sidder i bilen og hyler... Tidligere i dag, var der en hund der sad der i flere timer. Naboen var nede og tjekke til den et par gange... den havde både vand, og vinduerne var rullet ned til frisk luft.
Mit spørgsmål er nu, er der regler for hvor længe en hund må sidde i en bil?
Hvornår må man træde ind, og smadre ruden for at få hunden ud?
Kan man tillade sig at sætte en seddel i ruden, hvor man skriver det er ret uansvaligt at lade hundene sidde ude i de varme biler?
Er det bare mig der er sær? Jeg synes det er ufatteligr synd at lade en hund sidde i en varm bil (som ikke kan stå i skygge) i flere timer... med eller uden vand.
Jeg synes det er dyrplageri! Men hvornår må jeg skride til handling?
Håber i kan hjælpe. Jeg kunne nemlig ikke finde noget på google.
dec 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 4 Emner: 8 Svar: 99
Du må smadre ruden hvis hunden har det dårligt og på varme dage i solen kan det ske på få minutter. (ved ikke om man må på andre tidspunkter)
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
jul 2009
Følger: 5 Følgere: 7 Katte: 2 Emner: 59 Svar: 667
Men jeg synes bare ikke det er forsvarligt at lade en hund sidde i bilen når den ikke kan stå i skygge. Der er sol på den ene side af huset (hvor parkeringspladserne er) hele dagen stort set... og mange parkere der.
Jeg ved bare ikke hvornår jeg kan tillade mig at blande mig... jeg synes jo det er synd for hunden, så snart ejer går fra bilen...
sep 2009
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 10 Svar: 90
jeg syntes der er så syndt at lade en hund sidde i en varm bil... selvom vinduerne er rullet ned, bliver der stadigvæk ekstreme varmt i billen hvis det først er vindstille...
har set mange der fx skal til de forskellige sommerfester her på øen, der efterlader deres hunde i bilen til de skal hjem... og der kan jo gå flere timer. der lader man altså sin hund blive hjemme.
jul 2009
Følger: 5 Følgere: 7 Katte: 2 Emner: 59 Svar: 667
Jeg ved jeg ikke er den eneste i bygningen der holder øje, for som sagt, så er det sket mere end en gang, at der har siddet en lille hund og kogt i en solbeskinnet bil...
Tak for svarene alle sammen... Jeg har fundet mig et termometer som ligger klar... bare i tilfælde af!
Hunde i biler - Hvor længe?