{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lov om udekatte
  • #2   17. aug 2011 hmm...måske fordi det er husdyr, der er omtalt, og katte ikke er husdyr (køer, grise, høns). Katte, hunde, marsvin, hamster, kanariefugle etc er jo kæledyr. Selvom der vist var en kvinde, der vandt en retssag, om hun måtte holde katte, ved at sige, at de er husdyr.
    Der står jo heller ikke direkte noget om hunde. Men en lov om, at hvis en ko går ind på en anden bondes mark og spiser græs, så må den kos ejer, så betale erstatning, og så har man i dag bare lavet det om til at omhandle alle dyr. Tror jeg.
    Men har hunde egentlig ikke deres egen lovbekendtgørelse? Måske der også skulle laves en for katte smiley

• #3   17. aug 2011 står der ikke noget om, i hundeloven, at hunde skal holdes i snor og sådan.

så kunne man jo sagtens lave med katte feks:
    katte skal øremærkes og/eller chippes
    udekatte skal have en løbegård med de og de meter

noget i den stil smiley jeg ville med glæde bakke op om sådan en kattelov smiley

• #6   17. aug 2011 den har jeg også læst, og selvom kattens værn, som jeg intet har imod, selv skriver, det med at det er en gammel lov, og den derfor også gælder katte. Så står det ikke direkte i lovteksten. Så må jeg da vist være blind, når jeg ikke har læst det. Derfor synes jeg, at det kunne være godt med en særskilt lov om katte, og ikke sådan, at man bare kan sige, at det indgår under det og det, når det ikke står direkte.

Men det er bare min mening smiley

• #9   17. aug 2011 okay, så er det den nye lov, jeg vist ikke har set. Men fandt kun den gamle på retsinformation smiley

• #10   17. aug 2011 i min ordbog står der kun fx køer og får, og den er fra 2010

• #13   17. aug 2011 Hvis man nu læser lovteksten;

Kapitel I Almindelige bestemmelser
    § 1. Enhver er pligtig til på alle årets tider at holde sine husdyr på sit eget. Stk. 2. Under husdyr henregnes pelsdyr, som er opdrættet i fangenskab, og tamkaniner. Såfremt et i fangenskab opdrættet pelsdyr undslipper og ikke indfanges inden 2 måneder, anses det som vildt. Afkom, der følger moderdyret, er underkastet de for dette gældende bestemmelser.

Så vil jeg bestemt mene at katte er pelsdyr opdrættet i fangeskab ... Så!

• #14   18. aug 2011 Katte og loven
    Ifølge loven og mark- og vejfred kan ejeren af katten straffes med bøde for ufred, hvis katten færdes på fremmed grund.

En grundejer har ret til på hensigtsmæssig måde at fjerne en omstrejfende kat fra sin grund og har ikke pligt til at yde erstatning, hvis dyret ved fjernelsen kommer til skade eller omkommer.

Aflivning må kun ske, når dyrets ejer inden for det sidste år er blevet advaret. Er ejeren ukendt, kan man sætte en advarsel med en kort beskrivelse af det pågældende dyr i den lokale presse. Advarsel er dog ikke nødvendig, når dyret angriber andre husdyr eller er til nærliggende fare for person eller ejendom.

• #15   18. aug 2011 Her står faktisk en masse godt omkring det med loven osv: http://www.bolius.dk/alt-om/grunden/artikel/maa-naboen-skyde-din-kat/

Kommentér på:
Lov om udekatte

Annonce