479 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

hjælp min kat er blevet underlig. hjælp min kat er blevet underlig.

Mine to hunkatte blev steraliseret i mandags.. den ene har taget det rigtig fint.. den anden er blevet en helt anden kat.. den gemmer sig, vil ikke rigtig spise eller drikke.. den vil ikke kæle eller noget som helst.. og nu er den begyndt at sove i kattebakken.. Den hvæsser og knurrer af den anden.. De er begge ca 3 år.. Jeg har stillet transportkassen frem i håb om at den vil sove der.. men den ligger sig bare ind i kattebakken igen.. den vasker sig heller ikke rigtig.. den ser syg ud.. har snakket med dyrelægen hver dag og de kommer med en masse råd som jeg følger, men der sker ikke noget.. det gør så ondt i mit hjerte.. jeg har en meget vigtig begivenhed på lørdag som jeg har ventet på i over 10 år, men jeg kan slet ikke glæde mig eller foretage mig noget.. er så bekymret.. nogle gode råd???
mvh Shila

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af ny vaskemaskine - også el 1.000 kr.
  • Klip af hække 2.000 kr.
  • Samle et skab 500 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo bag kasse i mit skur 600 kr.
  • Sprøjtning af hvepseboer (app vil ikke tilføje billeder) 1.200 kr.
  • Skrue bordben på bord 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjælp min kat er blevet underlig.
  • #1   10. maj 2012 Den har smerter...afsted til eftersyn med den hurtigst muligt.

• #3   10. maj 2012 Stakkels kat :'-(. Jeg kan ikke forstå, at dyrlægen ikke tager det mere alvorligt, og beder om at se katten :-S. Tror faktisk jeg ville tage katten til en anden dyrlæge.

• #4   10. maj 2012 enig med Tinka.

jeg havde en meget syg kat, hvor jeg ringede til en dyrlæge som bare sagde giv parrafinolie. Den anden jeg ringede til ville se ham med det samme, det viste sig at være urinsten, som er enormt smertefuldt og efter forgæves behandling blev han faktisk aflivet for at skåne ham for de store smerter han havde.

Så det kan virkelig godt betale sig at spørge en anden dyrlæge.

Du kender din kat bedst, hvis du synes der er noget helt galt, så er der det og så skal du ikke finde dig i ikke at få katten tilset. Det er det jeg har lært med årene, når jeg føler mine drenge har det skidt, så skal jeg handle på det, og ikke bare stole på dyrlægen. De kender ikke katten og kan således ikke se adfærdsændringerne, sådan som ejeren kan.

• #5   10. maj 2012 Vores obelix lå også en morgen i kattebakken og sov, det viste sig at han ikke kunne tisse så hvis vi ikke var kørt til dyrlæge med det samme var hans blære sprunget. Dyrlægen sagde at hvis vi var kommet en time senere havde det været for sent.

• #6   10. maj 2012 Giver de andre ret.

Katten har smerter. Og jeg ville finde en anden dyrlæge med det samme.
    Katte kan have smerter, men stadig være omgængelig.
    Men det lyder som om din mis virkelig har smerter, da den knurre og hvæser.
    Afsted med den.

• #7   10. maj 2012 synes også det lyder som om un har ondt...ring og forlang et tjek af hende eller find en anden dyrlæge der vil...der er jo tydelig noget i vejen

• #8   11. maj 2012 Har det helt skidt ved at tænke på den stakkels kat. Håber virkelig hun har det bedre! Og håber på opdatering...

• #9   12. maj 2012 Hej.. undskyld har haft lidt travlt.. har en releasefest iaften.. men hun er kommet ud af sit skjul nu.. hun hvæsser ikke mere.. men hun er stadig meget bange for os.. det skal lige siges at hun også var en sky kat før men hun elskede at putte.. det vil hun ikke pt.. Hun er i samme rum som os nu og kan være i nærheden af den anden kat.. og hun spiser og drikker og ligger ikke længere i kattebakken.. hendes sår ser flot ud.. har mistanke om at hun er sur på os fordi at vi 2 gange dagligt putter dråber i hendes øre mod øremider.. Men ved det ikke helt.. hun er ihvertfald anerledes overfor os.. når vi har været ude at rejse plejer der også at gå et par dage før hun vil tale med os.. men har det stadig svært ved at hun ikke kommer til os mere.. hun ligger i vores soveværelse, men hun vil ikke rigtig ligge og putte som hun plejer.. Håber at det går over.. det er jo kun 6 dage siden at vi udsatte hende for det her.. (og jeg er så sur på mig selv over det) Hun vasker sig ikke i hovedet (kan se olien fra det der øremidemiddel sidde rundt om ørene) .. er det tid til at tage til dyrelægen igen??

• #10   12. maj 2012 Igen, hvis du føler der er noget galt, så må du handle på det, vi andre kender ikk din kat. Men er det ikk bedre lige at få hende tilset nu, så du ikk skal gå og bekymre dig?

• #12   12. maj 2012 hvorfor er det lige du ik har været afsted og fået tjekket hende endnu...når hun er så anderledes og stadig ikke helt normal havde jeg forlængst været afsted.

• #13   13. maj 2012 Shila **har mistanke om at hun er sur på os fordi at vi 2 gange dagligt putter dråber i hendes øre mod øremider..**

Øredråber kan katte godt tage på vej over, men næppe få det så skidt som beskrevet i dit første indlæg.

Shila M **det er jo kun 6 dage siden at vi udsatte hende for det her.. (og jeg er så sur på mig selv over det)**

... over at du har ladet hende neutralisere?... Det skal du ikke være. Det er jo ikke normalt, at katte får det så skidt bagefter (det kan du jo også se på din anden kat).
    Jeg aner ikke hvad årsagen kan være, men tænker, at der må være sket et eller andet fysisk med hende under operationen, eller dyrlægen har glemt at give hende smertestillende, eller måske har hun oplevet hårdhændet behandling på klinikken... Hvis hun har krave på (?) kan dette også gå ud over hendes humør og velbefindende.

Godt at det går bedre nu. Håber hun snart er helt sig selv igen!

• #14   16. maj 2012 Tak for jeres råd.. Jeg tror at det hele bare har været traumatisk for hende, for hun er blevet helt sig selv igen:) vi er tilgivet og hun sover med os igen:) Har savnet min lille baby, men hun er tilbage hos os igen:) men tak for hjælpen alle sammen:)

• #15   16. maj 2012 Åh, hvor godt. Skøn opdatering smiley

Kommentér på:
hjælp min kat er blevet underlig.

Annonce