hjælp min kat er blevet underlig. hjælp min kat er blevet underlig.
Mine to hunkatte blev steraliseret i mandags.. den ene har taget det rigtig fint.. den anden er blevet en helt anden kat.. den gemmer sig, vil ikke rigtig spise eller drikke.. den vil ikke kæle eller noget som helst.. og nu er den begyndt at sove i kattebakken.. Den hvæsser og knurrer af den anden.. De er begge ca 3 år.. Jeg har stillet transportkassen frem i håb om at den vil sove der.. men den ligger sig bare ind i kattebakken igen.. den vasker sig heller ikke rigtig.. den ser syg ud.. har snakket med dyrelægen hver dag og de kommer med en masse råd som jeg følger, men der sker ikke noget.. det gør så ondt i mit hjerte.. jeg har en meget vigtig begivenhed på lørdag som jeg har ventet på i over 10 år, men jeg kan slet ikke glæde mig eller foretage mig noget.. er så bekymret.. nogle gode råd???
mvh Shila
aug 2006
Følger: 40 Følgere: 37 Katte: 14 Emner: 14 Svar: 1.395
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
okt 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 3 Emner: 135 Svar: 1.762
jeg havde en meget syg kat, hvor jeg ringede til en dyrlæge som bare sagde giv parrafinolie. Den anden jeg ringede til ville se ham med det samme, det viste sig at være urinsten, som er enormt smertefuldt og efter forgæves behandling blev han faktisk aflivet for at skåne ham for de store smerter han havde.
Så det kan virkelig godt betale sig at spørge en anden dyrlæge.
Du kender din kat bedst, hvis du synes der er noget helt galt, så er der det og så skal du ikke finde dig i ikke at få katten tilset. Det er det jeg har lært med årene, når jeg føler mine drenge har det skidt, så skal jeg handle på det, og ikke bare stole på dyrlægen. De kender ikke katten og kan således ikke se adfærdsændringerne, sådan som ejeren kan.
jan 2010
Følger: 13 Følgere: 35 Katte: 4 Emner: 27 Svar: 1.082
mar 2012
Følger: 5 Følgere: 5 Katte: 5 Emner: 76 Svar: 919
Katten har smerter. Og jeg ville finde en anden dyrlæge med det samme.
Katte kan have smerter, men stadig være omgængelig.
Men det lyder som om din mis virkelig har smerter, da den knurre og hvæser.
Afsted med den.
jun 2010
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 55 Svar: 262
dec 2006
sep 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 1 Emner: 6 Svar: 13
okt 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 3 Emner: 135 Svar: 1.762
jun 2010
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 55 Svar: 262
dec 2006
Øredråber kan katte godt tage på vej over, men næppe få det så skidt som beskrevet i dit første indlæg.
Shila M **det er jo kun 6 dage siden at vi udsatte hende for det her.. (og jeg er så sur på mig selv over det)**
... over at du har ladet hende neutralisere?... Det skal du ikke være. Det er jo ikke normalt, at katte får det så skidt bagefter (det kan du jo også se på din anden kat).
Jeg aner ikke hvad årsagen kan være, men tænker, at der må være sket et eller andet fysisk med hende under operationen, eller dyrlægen har glemt at give hende smertestillende, eller måske har hun oplevet hårdhændet behandling på klinikken... Hvis hun har krave på (?) kan dette også gå ud over hendes humør og velbefindende.
Godt at det går bedre nu. Håber hun snart er helt sig selv igen!
sep 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 1 Emner: 6 Svar: 13
dec 2006
hjælp min kat er blevet underlig.