{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.808 visninger | Oprettet:

katrine P
katrine P
Tilmeldt:
4. feb 2014
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 29

Hund og kat {{forumTopicSubject}}

jeg skal have en maine coon snart men jeg har allerede en hund. Hunden, der er en tibetanere, er rigtig rolig og for det meste meget kælesyg. Men kan han vænne sig til en ny killing der kommer ind i familien? og hvis ja hat i nogle gode råd til hvordan man kan få den vænnet sig til hinanden?
Hunden er 5, snart 6 år gammel. Han plejer at være meget forsigtig over for små børn eller hvalpe. Naboen har 3 katte men det er sjældent de kommer over i vores have. Når de kommer over plejer hunden at være indenfor og der plejer han at gø meget ad dem, men på den anden side det gør han også hvis det bare er en fugl.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund og kat
  • #1   4. feb 2014 Hvis han allerede gør af andre katte - så bliver det ikke nemt!
    Det kan sagtens lade sig gøre - spørgsmålet er så bare, om katten tager skade af, en lidt hård velkomst


  • katrine P
    katrine P Tilmeldt:
    feb 2014

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 29
    #3   4. feb 2014 han gør kun hvis han kan se dem udenfor mår de en sjælden gang kommer ind vil han bare snuse til dem men det vil de som regel ikke have

  • #6   4. feb 2014 Jeg har en schæfer og hun var 7 år, da jeg fik min første kat. Niki min hund har aldrig nogensinde gjort kattene noget og tog det så flot, da jeg fik den første kat. Det skal så også siges at før jeg fik kat, jagtede min hund, katte hvis hun så dem ude i haven eller hun gøede af dem.. Men mine 2 katte beskytter hun. Hun jagter stadig andre katte væk fra haven.

    Det kan sagtens lade sig gøre, hvis du er indstillet på at få det til at fungere.. Du skal bare huske at vise din hund opmærksomhed først inden du giver katten opmærksomhed.. Hunden skal have godbid først og så katten osv.. Så skal det komme helt af sig selv...


  • #8   4. feb 2014 At en hund ikke kan lide fremmede katte er ikke det samme som, at den ikke kan bo sammen med en smiley
    Når det er to katte er jeg meget imod, at skille dem ad, men ind til du ved hvad du kan forvente af din hund, ville jeg have et gitter til, at skille kat og hund, specielt når du ikke er der, og måske også til træning af hunden, godbid for at ignorere katten smiley


  • katrine P
    katrine P Tilmeldt:
    feb 2014

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 29
    #10   5. feb 2014 Bonnie H hvordan fik du din hund til at vænne sig til din kat ? smiley

  • #11   5. feb 2014 Vi har 2 hunde og 1 kat. De er de bedste venner. De hygger og putter med hinanden. Hundene gør af fremmede katte, hvis der kommer i haven, men de er helt rolige omkring vores egen kat

  • #12   5. feb 2014 Min hund gør også af fremmede katte, men jeg har selv en, og de er mildest sagt uadskillelige:) Jeg tror godt det kan lade sig gøre;)

  • #13   5. feb 2014 Katrine - Jeg tog min hund i snor da jeg kom hjem med katten. Katten fik så lov til at gå og kigge og snuse, mens jeg sad og snussede med min hund. Min hund var fuldstændig vild i varmen for at komme hen og møde katten, men hunden måtte vente til katten selv kom for at hilse... Jeg var så heldig at jeg gik hjemme på det tidspunkt, så jeg kunne holde øje med hunden om hun nu kom for tæt på.
    Men vil eller sige at de næste dage lod jeg dem selv klare sagerne. Greb kun ind hvis hunden blev for voldsom med leg.
    Efter en dag eller 2 begyndte jeg alene hjemme træning. Det gik godt fra første færd og nu går de alle 3 sammen i en 2 værelses lejlighed. Der er dejlig harmoni i den lille flok smiley

    Men hver gang katten ville snakke og nusse, så måtte jeg nusse med hunden også. Så der blev ikke gjort forskel.. Men hunden var meget jaloux, det første stykke tid.. Men det er hun kommet over nu... Da jeg kom hjem med kat nr. 2 gik hunden bare hen og lagde sig og gad ikke bruge mere tid på det..

    Som du kan se på billedet så passer min hund godt misserne og hun vasker dem dagligt smiley


    profilbillede
  • katrine P
    katrine P Tilmeldt:
    feb 2014

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 29
    #14   5. feb 2014 tusind tak smiley var nemlig lidt på bar på bund med hvordan jeg skulle gøre for at vænne ham til den nye kat smiley
    var din kat vant til hunde?


  • #15   5. feb 2014 Baloo var den første herhjemme, mens vi havde Kenzo;)

    profilbillede
  • #16   5. feb 2014 Ja jeg vil sige med lidt sund fornuft kommer man langt. smiley

    Nej der var ingen af mine katte som var vant til hund inden de kom hos mig.. Men det tog de med ophøjet ro. Jeg tror min hankat har givet min hund et par på næsen 1-2 gange og så lærte hunden, at hun skulle holde sig på afstand.. Herhjemme deler hunden næsten alt med kattene, bortset fra godbidder.. hehe... De deler seng, vandskål, madskål.. Ja kattene har faktisk overtaget det hele.. smiley

    Billedet er fra 2010 og min kat Ozzy havde været ikke engang en måned, så fik han lov det hele... smiley


    profilbillede
  • #17   5. feb 2014 Vi har også haft held med at have en hund og 2 katte.
    Og kattene ved godt, hvem de skal kalde på, hvis der er en fremmed kat på matriklen.
    Men det gik ikke uden hvæs og lidt gøen...


Kommentér på:
Hund og kat

Annonce