Hvordan vænner man sin kat til det? {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen ...
Jeg håber at dette er det rette sted at spørge ..
Vi har lige fået en smuk norsk skovkat, og vi har snakket meget om at ville prøve at udstille ham, men da vi ikke før har prøvet det, har jeg nogle spørgsmål om det..
Hvilke ting skal man øve med sin kat, for at den bliver vant til det? altså hvad tjekker de - fx tænder osv? ..
Hvad trækker ned? altså ved godt at der sikkert kan være mange ting, men mener bare om der er nogle gennerelle ting..
Og er der andre ting i synes en nybegynder skal vide..
håber i kan hjælpe mig, da jeg jo kan se der er mange herinde som har rigtig meget erfaring med det
jun 2009
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 18 Svar: 98
Mange tak skal du have ... er også helt væk i ham
jun 2009
Men vi må jo bare prøve så
dec 2007
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 18 Emner: 64 Svar: 1.806
Jeg ville i hvert fald elske hvis mine killingekøbere havde modet på at udstille. :o)
Men pas på, man bliver bidt af det ;o)
jun 2009
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
Og så skal den skulle kunen holdes på en bestemt måde
Det er svært at vurdere hjemem om katten egner sig til det
Det er bare tage afsted og prøve
jun 2009
maj 2007
SÅ er det jo bare at tilmelde sig en udstilling, og så spørge spørgse spørge når du er afsted
jun 2009
maj 2007
Madeleine er vandt til at komme på alm. udstilling, da vi var til Royal Canin show (som går under hoppy udstilling) kunne hun slet ikke have det, og blev meget stresset og havde et "diva tilfælde" på scenen.. Noget hun aldrig plejer at gøre..
Men jeg tror også det kommer an på katten
jun 2009
maj 2007
jun 2009
Min kæreste sagde lige "Den kat så vi helt bestemt i Odense" da jeg gik ind på din Madeleine
maj 2007
Hehe hun stod helt oppe ved scenene
jun 2009
maj 2007
jul 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Katte: 5 Svar: 7
Trine er, som du selv siger, super sød og hjælpsom og hun vil helt sikkert hjælpe jer i gang! Det er også helt rigtigt, at der er en hobbyudstilling i Odense i efteråret - der er faktisk to ;o) Ocicat Klubben holder en den 12. september i Vissenbjerg og Kattens Værn Odense en den 24.10 i Odense SV (mener jeg at det er). Kattens Værns hobbyudstillinger er normalt bare så hyggelige! Trine har helt ret i, at hobbyudstillingerne er super hyggelige og stemningen er en helt anden end på en "rigtig" udstilling! Det er i hvert fald min erfaring ;o) Dog går det ikke på standard, men ofte på "sødest af sødest" konceptet, så i vil ikke få en vurdering af Jacob iht. standarden. Hvor er det dejligt at se Jacob igen - jeg har haft æren af at gramse på ham, da han var killing og jeg var bare SÅ vild med ham! ;o) Jeg håber, at i har fået rigtig meget glæde af ham.
Mht. hvad man kan øve....i hvert fald at han skal holdes oppe i længere tid af gangen. Også at sætte ham på et bord og så "pille" ved ham og løfte ham lidt rundt - også gerne af fremmede.
KH fra Fyn
Louise
jul 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Katte: 5 Svar: 7
Hvis du sender mig din e-mailadresse i en privat besked, kan jeg sende dig løbesedlerne til begge hobbyudstillinger - hvis du er interesseret i at se dem ;o)
KH
Louise
jun 2009
Ja han er godt nok bare en lækker bisken
Vi har allerede tilmeldt os til den i Vissenbjerg, hvor vi tager afsted med Trine - så der kan du få ham at se hvis du også kommer
Trine snakkede om en udstilling i oktober også, men det sagde hun var en rigtig udstilling, så det er nok ikke den du nævner der
Sender lige min mail
Hvordan vænner man sin kat til det?