{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
675 visninger | Oprettet:

Hvordan vænner man sin kat til det? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen ...

Jeg håber at dette er det rette sted at spørge ..
Vi har lige fået en smuk norsk skovkat, og vi har snakket meget om at ville prøve at udstille ham, men da vi ikke før har prøvet det, har jeg nogle spørgsmål om det..

Hvilke ting skal man øve med sin kat, for at den bliver vant til det? altså hvad tjekker de - fx tænder osv? ..
Hvad trækker ned? altså ved godt at der sikkert kan være mange ting, men mener bare om der er nogle gennerelle ting..
Og er der andre ting i synes en nybegynder skal vide..

håber i kan hjælpe mig, da jeg jo kan se der er mange herinde som har rigtig meget erfaring med det smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvordan vænner man sin kat til det?
  • #2   7. jul 2010 ja hun har også lovet at hun vil tage med os til den første udstilling osv... Det var bare rart at høre lidt fra folk egne oplevelser smiley

Mange tak skal du have ... er også helt væk i ham smiley

• #3   7. jul 2010 hmm nu har jeg kigget lidt rundt på JYRAKS side og FIFE og Racekatten ... men synes ikke jeg rigtig kan se hvad det er der bliver kigget på udover farven ... Men kan se der ern ogen heirnde der skriver at de tjekker om man kan fange deres opmærksomhed, og det kan man i hvert fald med vores .. hehe ..

Men vi må jo bare prøve så smiley

• #5   8. jul 2010 Jeg ved at Trine som i har køb Jakob af selv udstiller en del og hun er også i bestyrelsen i Racekatten, så jeg er sikker på hun gerne vil hjælpe jer i gang med udstilling.

Jeg ville i hvert fald elske hvis mine killingekøbere havde modet på at udstille. :o)

Men pas på, man bliver bidt af det ;o)

• #6   8. jul 2010 Annie - Hun har også været så guddommelig sød at sige hun vil tage med os osv .. smiley .. Hun er der hele tiden til at hjælpe, så hun er bare den bedste ...

• #7   8. jul 2010 Din kat skal kunne håndteres af fremmede, kunne klare det stress som det er at sidde i et bur dagen lang med en masse fremmede lugte..

Og så skal den skulle kunen holdes på en bestemt måde smiley

Det er svært at vurdere hjemem om katten egner sig til det smiley

Det er bare tage afsted og prøve smiley

• #8   8. jul 2010 det med hvordan han skal holdes det er han naturtalent til smiley ..

• #9   8. jul 2010 Hehe det lyder godt smiley

SÅ er det jo bare at tilmelde sig en udstilling, og så spørge spørgse spørge når du er afsted smiley

• #10   8. jul 2010 Jaah og min opdrætter snakked eom at der skulle være en hobby udstilling i Odense her til efteråret .. og at det var et godt sted at starte smiley

• #11   8. jul 2010 Hoppy udstilling og alm. udstilling er ikke det samme..

Madeleine er vandt til at komme på alm. udstilling, da vi var til Royal Canin show (som går under hoppy udstilling) kunne hun slet ikke have det, og blev meget stresset og havde et "diva tilfælde" på scenen.. Noget hun aldrig plejer at gøre..

Men jeg tror også det kommer an på katten smiley Det kan jo være din elsker begge slags udstillinger smiley

• #12   8. jul 2010 Hun sagde bare at det var en smule mere roligt til sådan en lidt mindre udstilling ... Vi var til Royal canin show og kigge smiley så har nok set dine smukke katte der smiley

• #13   9. jul 2010 Jeg havde kun Madeleine med smiley Ved hoppy udstillingen var der konstant fremmede mennesker foran buret, det er der ikke ved en alm. udstilling smiley

• #14   9. jul 2010 Ja okay men man kan vel ikke rigtigt finde ud af hvordan ens kat reagere med mindre man prøver det smiley Og når så min opdrætter vil hjælpe til og være der for os så skal det nok gå ..

Min kæreste sagde lige "Den kat så vi helt bestemt i Odense" da jeg gik ind på din Madeleine smiley ...

• #15   9. jul 2010 Nej, det er bare at prøve det smiley Nogle katte holder mere af den ene udstillingsform end den anden smiley

Hehe hun stod helt oppe ved scenene smiley Og var ret sur begge dage XD

• #16   9. jul 2010 Så hun var bare ikke til den her slags hvor der kom så mange mennesker og kiggede på hende ??

• #17   9. jul 2010 Nej, åbenbart ikke *g*

• #18   21. jul 2010 Hej Maria.

Trine er, som du selv siger, super sød og hjælpsom og hun vil helt sikkert hjælpe jer i gang! Det er også helt rigtigt, at der er en hobbyudstilling i Odense i efteråret - der er faktisk to ;o) Ocicat Klubben holder en den 12. september i Vissenbjerg og Kattens Værn Odense en den 24.10 i Odense SV (mener jeg at det er). Kattens Værns hobbyudstillinger er normalt bare så hyggelige! Trine har helt ret i, at hobbyudstillingerne er super hyggelige og stemningen er en helt anden end på en "rigtig" udstilling! Det er i hvert fald min erfaring ;o) Dog går det ikke på standard, men ofte på "sødest af sødest" konceptet, så i vil ikke få en vurdering af Jacob iht. standarden. Hvor er det dejligt at se Jacob igen - jeg har haft æren af at gramse på ham, da han var killing og jeg var bare SÅ vild med ham! ;o) Jeg håber, at i har fået rigtig meget glæde af ham.

Mht. hvad man kan øve....i hvert fald at han skal holdes oppe i længere tid af gangen. Også at sætte ham på et bord og så "pille" ved ham og løfte ham lidt rundt - også gerne af fremmede.

KH fra Fyn
    Louise

• #19   21. jul 2010 Hej Maria

Hvis du sender mig din e-mailadresse i en privat besked, kan jeg sende dig løbesedlerne til begge hobbyudstillinger - hvis du er interesseret i at se dem ;o)

KH
    Louise

• #20   22. jul 2010 Hej Louise

Ja han er godt nok bare en lækker bisken smiley
    Vi har allerede tilmeldt os til den i Vissenbjerg, hvor vi tager afsted med Trine - så der kan du få ham at se hvis du også kommer smiley ..
    Trine snakkede om en udstilling i oktober også, men det sagde hun var en rigtig udstilling, så det er nok ikke den du nævner der smiley ..

Sender lige min mail smiley men bare send på den i oktober så ..

Kommentér på:
Hvordan vænner man sin kat til det?

Annonce