Kat stresser i madsituation Kat stresser i madsituation
hej alle..
nu har jeg lige prøvet at kigge forum igennem men synes ikke rigtig jeg kan finde svar på mit problem.. og ved ikke om det som sådan er et problem. men sådan opfatter vi det.
vi har en killing på 3,5 måned som de sidste uger er begyndt at "stresse" helt vildt når der er mad / godbidder..
hun farer simpelthent bare rundt fra der hvor skålene står ud til gangen og tilbage og drejer rundt om sig selv osv osv. og hver gang vi nærmer os baggangen hvor maden står, står hun og miaver og er generelt helt oppe at ringe. Hun kan slet ikke falde til ro igen og så sluger hun maden helt vildt som om hun aldrig får noget at spise.. vi har 2 katte (en på 8 mdr og en på næsten 4 mdr) men der har aldrig været konkurrence mellem dem. de er altid under opsyn når der er mad, får på hver deres tallerken / skål osv. får lige meget hver og ja vi gør alt for at der ikke skal være forskel. Mulle (hende på 8 mdr) spiser helt stille og rolig ingen stress og når vi finder mad frem ja så sætter hun sig der hvor maden står og venter på vi kommer med det. Men den lille farer rundt som en skoldet skid..
hvad er jeres mening om det her og hvordan får vi hende til at slappe af og falde til ro og spise stille og roligt også?
så snart hun kan dufte noget med mad så kan man næsten ikke komme i kontakt med hende... (labrador i katteudgave)
håber i kan forstå sammenhængen og har et bud til mig
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 385 Katte: 4 Emner: 190 Svar: 7.282
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 743 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.011
sep 2013
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 2 Svar: 17
men lige så snart vi tager fat i madskålen om det er til tørfoder, vådfoder eller om vi finder en godbid fra snollerskuffen (vi har en dyr-godbid-skuffe herhjemme)
har en labrador og 2 katte.. de enes alle fint.. kattene ligger med hunden, kattene ligger sammen, vasker hinanden og hunden og leger osv osv
det er absolut INTET at sætte finger på i hverdagen og INTET har ændret sig.. problemet opstod lige pludselig. der havde hverken været kamp mellem kattene eller noget som helst andet. jeg kan vitterlig ikke finde nogen årsag.. men hun stresser helt vildt den lille og så indånder hun maden så hurtig at hun laver bræklyde bagefter..
her igår prøvede vi så at skille kattene ad når de bliver fodret. at hun får lov at være i et rum helt for sig selv uden nogen som helst forstyrrelser men det hjalp heller ikke (ved godt resultatet kommer ikke med det samme - men vi prøver) men ved jo ikke om det er det rigtige at prøve? jamen jeg ved det ikke.. jeg er på bar bund..
i kan prøve at se en video her. det optog jeg forleden dag.. og det er en "stille" fodring.. normalt er det værre endnu
http://www.youtube.com/watch?v=eOPokW-8euU
sep 2013
sep 2013
aug 2010
Kommer hun fra et sted hvor de ikke havde mad 24/7?
Jeg er tilbøjelig til at sige, at det går over. Hun skal bare finde ud af at hun ikke behøver at stjæle sin mad.
Og eftersom det er en hunkat, så skal i snarest til at tænke på neutralisering.
aug 2010
sep 2013
sep 2013
p.s. der er snakket med dyrlæge om neutralisering
dec 2012
Følger: 21 Følgere: 228 Katte: 2 Emner: 77 Svar: 2.871
Prøv om det ikke virker for jer også
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 26 Katte: 1 Emner: 65 Svar: 1.075
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.368
Vil heller have en kat der er så ivrig end en kat der bare ligger og næsten ikke gider spise når man kommer med maden, det er da så livsbekræftende.
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 26 Katte: 1 Emner: 65 Svar: 1.075
aug 2010
Men hvor er det da et sødt billede
sep 2013
Men ja det kan da være jeg bare overtolker det hele
Tusind tak alle sammen for jeres dejlige hjælp og den gode tone ??
nov 2013
Følger: 3 Katte: 1 Emner: 5 Svar: 25
Fordi det kan måske være derfor
sep 2013
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 743 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.011
Min Krumme har været inde i ca 4 mdr og det er først nu at vi kan få lov til at dele mad ud uden at han vælgter det hele. De første mange mdr var et helvede pænt sagt, fordi han ville bare have mad, og det skulle være nu
og mine har tørkost stående fremme altid - og der er ingen fare for at de løber tør, da jeg har købt hundeskåle - med 19 rovdyr så er katteskåle en by i Rusland.
Så han er/var endelig ikke sulgten men det gode mad, skulle man bare have i en fart.
men det er altså noget som de fleste vænner sig af med igen. Nogen skal have mere tid end andre. Det er simpelhen fordi de har prøvet at være sulten sådan rigtigt.
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
God ide at trappe op til større portioner vådfoder, det kan hun tydeligvis meget, meget godt li
Måske vil hun sluge det knap så hurtigt, hvis I blander det op med vand. (og ellers er vand jo altid godt).
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Hun glæder sg da bare helt vildt til at få noget der smager sååååååå godt
Min den lille hun opfører sig nærmest lige sådan når hun skal have sin "sukkerpind" efter aftensmaden, ja faktisk er hun ikke ret meget bedre når vådmaden er i sigte..
Eneste forskel er nok bare at hun hugger ikke maden i sig, hun falder helt til ro når først maden står foran hende, men indtil da besser hun også rundt som en tosse
sep 2013
sep 2013
http://youtu.be/Vj7wY3svShA
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Jeg har også sådan en men ingen af min har nogen sinde syntes den var sjov, og godbidder er alt for nemme at få ud
Næhh her syntes min den lille at når man kaster en god bid og så løber efter den det er sjovere og lander den så under et skab eller lign. hvor man ikke kan få kroppen ind men poterne fra flere sider, så er vi beskæftiget et lille stykke tid med det, få ihærdighed lønner sig, få skal vi nok
aug 2010
"Koden" er svær at knække hva'?
Hun er godtnok madfikseret
sep 2013
Kat stresser i madsituation