542 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Mai B
Mai B
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Gravide kat går på bordet Gravide kat går på bordet

Hej alle.

Jeg ved overskriften lyder mærkelig. Men vores kat Jytte er normalt en kat der ikke går på køkkenbordet. Men efter hun er blevet gravid, går hun konstant på køkkenbordet. Og hun ved udmærket godt at hun ikke må. For kommer man ind af døren, kan man høre et bump, også ved man godt hun har været på bordet igen. Hvad skal jeg gøre ved hende? Hendes adfærd er ændret rigtigt meget efter hun er blevet gravid, hun miav'er konstant, og vil sutte (noget hun har gjort siden hu var lille), går rundt og virker rastløs. Har i os katte der gør det?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Køkkenamatur er løst 800 kr.
  • Vandhane skiftes 750 kr.
  • vinduespusning 800 kr.
  • Samle gyngestativ 630 kr.
  • Hænge badeværelsesspejl og soveværelsesspejl op og ophængning af loftslampe ikøkken 850 kr.
  • Græsslåning naturgrund 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gravide kat går på bordet
  • #1   31. mar 2015 den ene gang jeg har haft en gravid kat, var også noget af et spændende projekt. først var hun p.. sur, så blev hun overkælen, selv over for de andre katte. hvilket gjorde at de andre ikke helt kunne finde ud af hende.
    nu har vi så ikke så mange regler , så hun har nok bare gjort hvad hun havde lyst til

• #2   31. mar 2015 Hvad med at dække bordet med husholdningsfilm??

Har ikke andre råd, aldrig haft kat der ikke måtte gå på bordet..

• #3   31. mar 2015 Giv hende noget spændende at spise. En drægtig kat har brug for en hel masse ekstra.

Får hun killingefoder?

En drægtig kat, der ikke får det, hun har behov for, vil konstant være på "jagt" efter mad.

• Mai B
    Mai B Tilmeldt:
    mar 2015

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #5   31. mar 2015 Hun har altid adgang til foder om hun så er uden eller inde. Hun får alm. foder med tilsat lakse olie, da hun er langhåret. Sidste år fik hun 4 dejlige killinger, på det foder som hun altid har fået, dog skifter jeg til vådfoded når hun skal give mælk.

• #6   31. mar 2015 En drægtig kat SKAL have noget foder med mere næring i.

Jeg ville tilbyde hende et godt killingefoder pr. omgående og gerne give hende råt kød ved siden af.

Det er ikke "nok" at give det, hun "plejer" at få. Hun bruger al sin energi på killingerne.

• #7   31. mar 2015 Enig med Susanne..

• #8   31. mar 2015 Hun skal have masser af vådfoder og råt kød ved siden af ... hun skal have tørkost stående hele tiden og frisk vand.... og hun skal bare have lov til at voldæde...

Hun virker søgende og sulten....

Vil anbefale dig at give hende Mother and baby cat fra nu af ... hun har virkelig brug for det.. for at få sunde og raske killinger og for ikke at tære for meget på hendes egen krop... det giver hende også en masse overskud når killingerne bliver født og en god og nærende mælk.

• #9   1. apr 2015 gravide og diegivende misser bør altid have killingfoder for at have næring nok
    rc har dog også et produkt,
    (link fjernet)

det kan dog godt være lidt hårdt for maven i starten, så det er godt at blande det samme med det foder som katten får i forvejen

• #10   1. apr 2015 Jeg har altid både killingefoder og voksenfoder stående, så de selv kan vælge. Desuden får missemor en masse ekstra godt til forkælelse.

• #11   1. apr 2015 Det kan da godt være det gik godt sidste år, men netop fordi hun ikke fik killingefoder der, kan det være hun ikke er i så god stand i år, og så går det galt når du igen vil have hende til, at nøjes med alm foder.
    Og hvad er det for noget foder? For hvis det ikke er godt nok er det endnu værre, hun supplere måske heller ikke med samme mængde mus, det betyder også noget, det er hårdt for kroppen, at være med killinger, så jeg syntes ærligtalt hun har fortjent killingefoder, når hun får killinger hvert år, og hvad er formålet med, at få killinger, hvis de ikke kommer sunde og raske til verdenen.

Kommentér på:
Gravide kat går på bordet

Annonce