621 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

ssscat ssscat

Hej alle sammen smiley

Jeg har 2 katte, som er MEGET glade for at være inde. Dvs. at jeg nogen gange må tvinge dem ud, i håb om at de måske vil lærer at være lidt ude, men det resulterer ofte i at de miaver ude ved mit vindue, og ja så lukker jeg dem ind.... smiley

Nu når de er meget inde, så vil det også sige at de laver enormt meget ballade... Og en af de ting som jeg simpelhen ikke kan leve med er at de hopper op på køkkenbordet smiley

Derfor har jeg været lidt på udkig efter idéer osv. til opdragelse. Og er i den forbindelse faldet over ssscat! smiley Vil så hører om der er nogen der kender til det, og evt. har positive eller negative erfaringer med det?

Tak på forhånd

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Køkkenamatur er løst 800 kr.
  • Vandhane skiftes 750 kr.
  • vinduespusning 800 kr.
  • Samle gyngestativ 630 kr.
  • Hænge badeværelsesspejl og soveværelsesspejl op og ophængning af loftslampe ikøkken 850 kr.
  • Græsslåning naturgrund 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ssscat
  • #1   10. nov 2015 Hvorfor skal de være ude?
    Hvor gamle er de?
    Hvad er sssscat?

• #2   10. nov 2015 Jeg synes ikke, at det er en god idé at gøre katten bange for sit eget hjem.

Jeg kunne aldrig drømme om at straffe mine katte for at gå på borde. Her løftes de ned med et bestemt nej.

• #4   10. nov 2015 Mine katte er også meget mere inde end de var bare for 14 dage siden, særligt når det blæser og er vådt ude, men de tigger 1000 gange om dagen om, at komme ud, og mår de så har snuset lidt og ved hvordan vejret er, så går de væk fra døren, så det er gået fra konstant i haven (lukket) og til 1-2 gange 1/2 time, men det er altså kattene som bestemmer om de vil ud smiley jeg tæller langsomt til 10 og er de så ikke på vej ud, så lukker jeg døren igen smiley ind til næste gang de skal kontrollere vejret.
    Den ene gider ikke lege med kattelegetøjet, men den anden skal der leges med flere gange om dagen. Så der bliver kruttet af, og de tager også nogle ture hvor de leger tagfat i hele huset, det sker selvfølgelig helst om aftenen, men så kan de så sove igen om natten smiley de får nu og da en 3 omgang vådmad, det kan også få dem til, at falde lidt til ro, før jeg skal sove.

• #5   10. nov 2015 Mine katte er også meget mere inde end de var bare for 14 dage siden, særligt når det blæser og er vådt ude, men de tigger 1000 gange om dagen om, at komme ud, og mår de så har snuset lidt og ved hvordan vejret er, så går de væk fra døren, så det er gået fra konstant i haven (lukket) og til 1-2 gange 1/2 time, men det er altså kattene som bestemmer om de vil ud smiley jeg tæller langsomt til 10 og er de så ikke på vej ud, så lukker jeg døren igen smiley ind til næste gang de skal kontrollere vejret.
    Den ene gider ikke lege med kattelegetøjet, men den anden skal der leges med flere gange om dagen. Så der bliver kruttet af, og de tager også nogle ture hvor de leger tagfat i hele huset, det sker selvfølgelig helst om aftenen, men så kan de så sove igen om natten smiley de får nu og da en 3 omgang vådmad, det kan også få dem til, at falde lidt til ro, før jeg skal sove.

• #6   10. nov 2015 Jeg ville også udsætte at få dem udenfor, og så istedet købe noget aktiverings legetøj. På zooplus er der et væld af forskellige legetøj som stimulere dem. Den med køkkenbordet handler bare om at blive ved med at hunse dem ned, og til sidst ved de at de ikke må komme der...... Når du er der altså smiley de fleste katte kan rigtig godt lide at komme op i højder, og de nyder meget at få lov til at se hvad vi laver, så hvis du har mulighed for det så kan et højt kradsetræ i nærheden af køkkenet hvor de kan få lov at følge med i hvad i laver være rigtig rart for dem. Vi har en vindueskarm i køkkenet med en pude hvor vores katte ligger. Jeg kender ikke ssscat, men hvis det er noget der skræmmer eller er ubehageligt så ville jeg virkelig ikke bruge det. Giv dem den tid det tager, og gå evt med ud når de er ude og tag lidt katteguf med. Det kan godt give lidt tryghed at du er der og gøre at de bliver lidt mere modige smiley

• #9   11. nov 2015 Ej den er jeg heller ikke vild med. Men det passer ikke spor at man ikke kan opdrage katte. Det er en holdning jeg har mødt mange gange, og det er derfor jeg går så meget op i at træne mine, fordi folk ikke ser hvor kloge og lærenemme katte kan være. Vi boede i en kort periode i en lejlighed med et meget lille køkken, og når kattene rendte derude var man ved at vælte over hinanden. Der var en liste som adskildte køkken og stue, og jeg lærte kattene ikke at krydse den linje. Man behøver hverken de store redskaber eller skræmmeteknikker for at opdrage en kat. Blot forståelse og tålmodighed smiley at lærer en kat at kradse i kradsetræer fremfor møbler og at bruge kattebakken fremfor at tisse over det hele er jo også opdragelse. Katten vælger jo ikke kradsetræet fremfor sofaen fordi den ved vi holder af vores møbler, men fordi vi opdrager den til det. Nok er katte ikke ligeså lette at præge som hunde, men jeg vil bestemt ikke mene det er "held" at katten føjer vores regler smiley

• #10   11. nov 2015 Desuden er det meget blandet om man vil have katte på bordene. Jeg kender mange der ikke har noget imod det, og andre som ikke bryder sig om det. Personligt har jeg egentlig ikke noget imod at de kom på bordene, men min mand bryder sig ikke om det, så jeg har opdraget dem til ikke at hoppe derop. Vores hjem er meget kattevenligt med masser af andre steder de kan være, så jeg ser ikke et problem i at vi har valgt at bordene er kattefri zone. Jeg mener bestemt ikke at det ønske skulle gøre at man ikke burde anskaffe sig en kat.

Kommentér på:
ssscat

Annonce