1.816 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 3 Svar

Aktivering til katte med højt energi nieavu! Aktivering til katte med højt energi nieavu!

Hej alle sammen!

Jeg har en skøn hankat der er sibirer og noget af det skønneste. Han er dog på det seneste begyndt at blive rimelig fræk. Jeg fik et vap med en klog tidligere idag og det er helt vildt unormalt. Han virker som om han har rigtig meget pent up energi, osse selvom vi leger.

Jeg er nogle gange væk i en weekend eller allerhøjst en uge pga. mit studie. Og så er han herhjemme hos min roomie/roomies. Problemet er, at den ene bare lukker døren for ham og lader ham passe sig selv når hun er hjemme med ham, og den anden ligger bare og dovner den på sofaen, og for slet ikke leget eller aktiveret ham i løbet af dagen. Måske lukker hun kaninen ud og så kan katten gå og tumle med den, men kaninen synes selvfølgelig ikke det er sjovt i længden og begynder og knurrer af ham.

Problemet er lidt, at han jo er mit kæledyr og ansvar. Så jeg føler ikke jeg kan hidse mig op over det.
Men men men, er der noget jeg kan gøre når jeg ikke kan være hjemme og lege med ham som vil aktivere ham?

Mvh Anne.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af rør del på afløb 1.000 kr.
  • Køkkenamatur er løst 800 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 800 kr.
  • Hækklipning 1.600 kr.
  • Vandhane skiftes 750 kr.
  • vinduespusning 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Aktivering til katte med højt energi nieavu!
  • #1   24. nov 2015 En anden kat som legekammerat er den bedste stimulation smiley

• #2   24. nov 2015 Jeg har en Maine Coon som også har voldsomt meget energi, og vi købte også en anden kat så hun havde en at lege med, og det har fungeret fint, de har rigtig meget glæde af hinanden og min Maine Coon kravler ikke på væggene mere smiley

• #3   25. nov 2015 Når jeg læser dit indlæg, kan jeg ikke lade være med at tænke, at i og med at din kat netop er dit kæledyr og dit ansvar, så burde du se dig om efter en anden løsning end room-mates, der ikke passer ham optimalt, når du er nødt til at være hjemmefra i flere dage ad gangen. Især, hvis din kat - som du beskriver det - ikke trives med den nuværende løsning.

Nu fortæller du ikke så meget om, hvilken type bolig, I bor i? Er det et sted, hvor du evt. vil have mulighed for at indhegne en altan eller bygge en voliere, så din dreng kan komme udenfor under sikrede forhold og få nogle nye indtryk, samt evt. bruge lidt energi på at lege og klatre?

Hvis ikke, hvordan har du så indrettet dig indenfor? Hvad har din kat af legetøj og klatremuligheder? Kunde en ligesindet legekammerat evt. være en mulighed?

Kommentér på:
Aktivering til katte med højt energi nieavu!

Annonce