{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.614 visninger | Oprettet:

udekat til indekat? {{forumTopicSubject}}

Heej der ude!

Jeg har haft min kat i 6 år nu og den har boet hjemme ved min far efter jeg flyttede hjemme fra fordi, at den altid har været en "udekat" og der hvor min forlovede og jeg bor kan katten ikke komme ud. Min far vil helst ikke have katten hjemme ved ham mere smiley .. Så kan det lade sig gøre at den kan komme hjem i vores lejlighed og bo fast uden at ødelægge noget og lære, at den ikke må komme ud?

Håber i kan hjælpe!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  udekat til indekat?
  • #1   13. dec 2007 har hørt at det kan lade sig gøre.. det er jo bare at gøre forholdene aktraktive for katten eller evt. lærer den at gå i sele..

• #2   13. dec 2007 Hvis katten er glad for at være ude , vil det være synd , man frihedsberøver den jo .
    Har fået fortalt fra et dyreinternat , at det vil være , som at sætte os i fængsel , for noget vi ikke har gjort .

• #3   13. dec 2007 Måske men derfor gør det da stadig ikk helt umuligt at gøre den indekat for det er jo at aktiver katten på alle måder og former i sin hverdag og måske anskaffe sig en lege kammerat..

• #4   13. dec 2007 Min kat Damian startede sit liv som udekat, men da vi flyttede til en anden lejlighed blev han indekat - han var ca 2år.. det accepterede han hurtigt, men ja det kræver lidt mere aktivering i starten.. :o)

• #7   15. dec 2007 Det kommer meget an på katten vil jeg sige. Min første Burmeser Misha var "udekat" dvs. hun kunne gå ud hvis hun ville. Men hun foretrak helt sikkert at være inde det meste af tiden. På varme sommerdage kunne hun dog snige sig ud og slikke solskin på brændestakken. Men fra september til maj gik hun i "hi" og nægtede at gå udenfor en dør.

Hvis jeg en sjældent gang synes at hun trængte til frisk luft og vejret var godt, så hang hun med det samme i vinduesrammen og gloede ind ad vinduet og ville ind. Hun ville sagtens have kunne trives som lejlighedskat selvom hun havde "smagt friheden",

Derimod ville min 2 års burmeser Coco gå til hvis han ikke kunne komme ud i haven, uanset hvor meget jeg prøver at aktivere ham og at han har 2 andre katte at være sammen med.

Så meget afhænger af kattens temperament. Men jeg tror de færreste vil kunne trives med at blive gjort fra ude til indekat end omvendt.

• #8   22. dec 2007 Det kan prøves, men kræver plads, stimulering og forberedelse. Jeg har lige gjort det med mine tre. Men de gik ikke frit - men i løbegård - og kommer fra en bette lejlighed på 49m2 til et hus på landet på 100 m2.

Desuden har jeg hjulpet dem på vej ved at flytte deres elskede ting med (puder, kradsetræer, hynder, sengetæpper) uden at vaske det. Og sat et par Feliway op.

Nogle gange acceptere de, men denne kat er trods alt seks år. Er der ikke en anden, der i stedet vil give katten et godt Inde/udeliv?

Kommentér på:
udekat til indekat?

Annonce