3.614 visninger
|
Oprettet:
udekat til indekat? {{forumTopicSubject}}
Heej der ude!
Jeg har haft min kat i 6 år nu og den har boet hjemme ved min far efter jeg flyttede hjemme fra fordi, at den altid har været en "udekat" og der hvor min forlovede og jeg bor kan katten ikke komme ud. Min far vil helst ikke have katten hjemme ved ham mere
.. Så kan det lade sig gøre at den kan komme hjem i vores lejlighed og bo fast uden at ødelægge noget og lære, at den ikke må komme ud?
Håber i kan hjælpe!
feb 2007
Følger: 72 Følgere: 70 Katte: 5 Emner: 55 Svar: 1.630
jun 2007
Følger: 35 Følgere: 33 Katte: 1 Emner: 36 Svar: 453
Har fået fortalt fra et dyreinternat , at det vil være , som at sætte os i fængsel , for noget vi ikke har gjort .
feb 2007
Følger: 72 Følgere: 70 Katte: 5 Emner: 55 Svar: 1.630
sep 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 13 Svar: 201
nov 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Katte: 5 Emner: 43 Svar: 2.028
Hvis jeg en sjældent gang synes at hun trængte til frisk luft og vejret var godt, så hang hun med det samme i vinduesrammen og gloede ind ad vinduet og ville ind. Hun ville sagtens have kunne trives som lejlighedskat selvom hun havde "smagt friheden",
Derimod ville min 2 års burmeser Coco gå til hvis han ikke kunne komme ud i haven, uanset hvor meget jeg prøver at aktivere ham og at han har 2 andre katte at være sammen med.
Så meget afhænger af kattens temperament. Men jeg tror de færreste vil kunne trives med at blive gjort fra ude til indekat end omvendt.
dec 2007
Følger: 22 Følgere: 21 Katte: 8 Emner: 115 Svar: 363
Desuden har jeg hjulpet dem på vej ved at flytte deres elskede ting med (puder, kradsetræer, hynder, sengetæpper) uden at vaske det. Og sat et par Feliway op.
Nogle gange acceptere de, men denne kat er trods alt seks år. Er der ikke en anden, der i stedet vil give katten et godt Inde/udeliv?
udekat til indekat?