{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.024 visninger | Oprettet:

Uldsutteri {{forumTopicSubject}}

Hej.

Min kat lider rigtigt meget af uldsutteri. Jeg har flere gange med aftale fra dyrlægen prøvet forskelligt fiberrigt foder. Dette har ikke virket.

Hun gør det lige så snart man kæler med hende. Sutter i mit hår eller det tøj jeg har på. Det efterlader små huller i mit tøj, og dyrlægen siger det ikke er godt, at hun får tøjfibre ned i tarmen. Jeg prøver at aflede hende, men det hjælper ikke. Hun er nærmest desperat for at få lov at sutte på noget.

Nogen gode ideer til hvordan jeg kan vende hende af med det. Hun er 2 år og er blevet taget fra moren alt for tidligt (8 uger) hvilket dyrlægen mener er grunden til hun har den mani.

Håber på godt råd der kan afhjælpe dette??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Uldsutteri
  • #1   25. okt 2020 Prøv at kontakte Michelle Garnier smiley

  • #2   25. okt 2020 Min endte med en sutteklud, det er psykisk og har ikke noget at gøre med kosten, for min gik det helt galt ved en flytning, han havde haft mange indlæggelser, for at få gang i tarmene igen og min samling af kulørte gaver, var meget større end dyrlægens smiley efter flytningen var det mega galt, og enten skulle han opereres, men risiko for arvæv og forsnævringer, som ville gøre problemet endnu større, og det anbefalede dyrlægen ikke, så for min blev det er farvel til Dee Jay, det var hårdt, han var min putte kat smiley efterfølgende opdagede jeg hvor stort et stres han havde bragt ind i flokken og mit liv, så der blev både et savn og en stor ro, og de andre kunne pludseligt komme til smiley
    Og nej det var ikke kun uld og han gnavede lige så meget som han suttede, der kunne ikke være nogen form for kattelegetøj fremme, puder tæpper, sko, overtøj Ja når noget blev gemt godt væk, så fandt han noget andet.
    Min datters kaninskindsjakke var højt elsket, han har klaret, at hoppe ca 1 1/2m op ad et skab, for at hænge i den i tænderne, og han ville ikke slippe smiley smiley


  • #3   25. okt 2020 jeg har haft flere
    men hver gang har de fået deres egen sutteklud, og så holder de sig ofte til den
    prøv at find noget som ikke afgiver for meget
    Herman gør det også. han sutter mest på sin orm (et lille tøjdyr) og så gør han det ved tæpperne i sofaen - dog gør han bare som om han gør det her.
    han er så fundet som ca 5 uger uden mor og søskene

    Kisse fandt jeg som 8 uger. Hun gjorde det i første vel 3 år, men så lige pludselig i forbindelse med at hun var i kattepension ja så holdt hun op

    Har haft en Pjevs som altid suttede på øreringe. Lige til han blev aflivet som 14 årige

    har aldrig haft problemer med at de har haft problemer af det. oftes gør de det når de er trætte

    men mit råd vil være at du må finde en sutteklud til hende som kan gøre hende tryg
    for det hele drejer sig om tryghed.
    det med foder er ikke noget som jeg har hørt, andet end det måske kan virke på nogen hvis de mangler fibere.
    men oftes er sutteri mangle på tryghed pga de er kommet for tidligt fra morkatten


  • #4   26. okt 2020 Jeg har haft en hunkat, der gjorde det på kraven af mine bluser. Hun kom til mig med 7 uger. Det er psykisk og har absolut intet med foder at gøre. Jeg har også haft en enekilling, som jeg flaskede op, der suttede/sutter på tæpper, men det er heldigvis ikke, så der går hul, da han ikke gnaver i dem men kun sutter.

    Min Pippi kan også indimellem finde på at sutte på tæpper, når hun er mega kælen. Ikke ofte og ikke længe, men hun er også enekilling og flasket op.


  • #5   26. okt 2020 øv - Pica ses hos for tidligt taget fra - andet kan vise sig hen ad vejen

    Værd at prøve om noget der beroliger kan hjælpe

    Kalm
    zylkene
    Nervosyl
    Anxitane
    colostrum


  • #6   26. okt 2020 Min havde boet ved mor og flokken, til jeg fik ham, 10 måneder gammel, så han var ikke for tidligt hjemme fra, men nogen katte gør det uanset hvad man gør.

  • #7   26. okt 2020 Hun gør det når hun er rolig. Det er når hun kommer og vil køle og er tryg. Så sutter hun på dyne, tøj osv.

    Har forsøgt at give hende en sutteklud men det vil hun ikke have. Det skal være det tøj man har på eller den dyne man ligger med


Kommentér på:
Uldsutteri

Annonce