820 visninger
|
Oprettet:
Bide-mis :-( {{forumTopicSubject}}
Hej alle katte elsker.
Vores dejlig kat har en dårlig vane med at bide i en, når man kæler for hende. Vi kan ikke helt finde ud af om det er fordi hun vil lege, for hun spinder som en symaskine samtidigt. Hun bider ikke hårdt, men det er noget møg overfor folk der ikke kender hende. Jeg har også tænkt på om det er fordi vi kommer ind på hendes teritorium? For hun bider aldrig når det er hende der kommer for at nusse/kæle, det er når vi kommer til hende.
På forhånd tak...:-)
dec 2004
Følger: 254 Følgere: 210 Katte: 17 Emner: 69 Svar: 3.135
dec 2007
Følger: 13 Følgere: 17 Katte: 5 Emner: 9 Svar: 330
sep 2008
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 16 Svar: 67
aug 2007
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 1 Svar: 3
Jeg har også prøvet det med at fryse hånden og det plejer at virker, men fortsætter man med at kæle for hende, så får man bare en tur til!
Jeg har også overvejet bare at bide igen! Men det er nok ikke vejen frem! hehe...:-)
nov 2007
Følger: 23 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 7 Svar: 1.523
Har du set når andre katte leger og kæler for hinaden? så bider og river de også en smule. Katten kan ikke forstå det gør ondt på dig, for den har jo ikke lært, at du ikke har et tykt lag hår og hud.
Er den alene? måske mangler den også lidt stimuli, mangler nogen at bide og lege med, så den bruger jer som erstatning for en anden kat.
Det er meget forskelligt fra kat til kat. Men min erfaring er, at alene katte, bruger mere menneskerne til at bide i når man nusser, end katte som f.eks. har en enkelt legekammerat i huset.
nov 2007
jan 2007
Følger: 23 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 187 Svar: 1.885
Når min ene kat Johnson ligger ved mig, ligger han og slikker på min hånd og napper lidt med tænderne.
Mht folk der ikke kender hende, hvis det ikke gør ondt, gør det dem vel ikke noget?
jan 2007
Følger: 23 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 187 Svar: 1.885
Som camilla skriver, det er nok legesyge.
aug 2007
Det er nok ren legesyge som i skriver. Hun er alene kat og det hænger jo meegt godt sammen så.
Men hvad skal jeg gøre når hun bider så. Skal jeg lade hende være eller skal jeg bare "drille" hende? Og på den måde få hende kørt træt?
okt 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 3 Emner: 135 Svar: 1.762
Hvis hun kun gør det når i kommer til hende og vil kæle så er det hendes måde at sige fra på. bliver du ved så overskrider du jo hendews grænser.
og hvis det er legesyge er det en dårlig ide at fortsætte med hånden da hun så lærer at en hånd er legetøj.
når hun gør det så slip hende og find så et stykke legetøj, som du kan lege med hende med.
så tager du både højde for hvis det er fordi hun ikjke vil mere, og hvis det er leg.
mar 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 2 Emner: 26 Svar: 506
Syns der er stor forskel på deres kærligheds bid og et "stop det"-bid.
Vores den store kan ikke ha at blive nusset på maven. Så siger han altså også HAPS ret voldsomt. Det jo den eneste måde de kan sige fra på.
nov 2007
Men ja, ikke lege videre, katten skal ikke lære at din hånd er et stykke legetøj, og hvis hun prøver at sige stop til dig, så mister hun måske tilliden til dig i længden, og det ville da være ærgeligt.
Hvis du lyst til at kæle hende, prøv at glid din hånd stille og roligt ned over hende, men lad hende snusse til dig først. Så kan du på den måde se, om hun accepterer, og så kan det være hun kan klare at du nusser lidt "voldsommere" når i lige har nusset lidt.
aug 2007
Jeg plejer også at soppe med at nusse hende når hun bider, men nu har jeg da en bedere forståelse for hvorfor hun gør det.
Kattesprog er noget mækeligt noget, men jeg må bare lære hende bedere at kende.
Igen Mange tak.
okt 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 3 Emner: 135 Svar: 1.762
god fornøjelse med at lære hende at kende for når først man har forstået dem, så findes der ikke mere smukke, dejlige og specielle dyr end katte
jan 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 1 Svar: 5
Bide-mis :-(