1.192 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Gå i snor Gå i snor

Hej.
Hvordan lærer vi vores kat Slayer at gå i snor?
Hun har intet imod at få sele og snor på, hun kan bare ikke finde ud af at gå med det, når vi går ture.
Problemet er at når hun bliver sat ned på jorden, skal hun gå og undersøge ALT, og det er selvom hun har været udenfor mange gange.
Er der nogen af jer der har nogle gode råd?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gå i snor
  • #1   25. aug 2009 altså jeg vil si sådan at mine to killinger også undersøger alt og de hopper op på alt og er lige glad med snoren... tror ikk de ved de har snor på men regner bar med at de kan gå hvor de vil....

forstår du hva jeg mener..

• #2   25. aug 2009 Vores 2 katte, undersøger også alt når vi er udenfor med dem i sele, tror bare at det er fordi at de måske kan lugte andre katte, og de er meget nysgerrige .. smiley

• #3   25. aug 2009 **Problemet er at når hun bliver sat ned på jorden, skal hun gå og undersøge ALT, og det er selvom hun har været udenfor mange gange.**

Det er netop sådan mange katte gør, når de er i snor. Kat i snor er noget andet end hund i snor.

• #4   25. aug 2009 jeg går dagligt tur med missen, og jeg ville sige at lad hende undersøge det hun nu ville, men stop hende de steder du ikke ville med ind i, eks buske og private haver.
    hun ville sno sig ind i alt og det er nu også meget sødt når de gør det.
    missen elsker at klattre i træer og får lov til det, når jeg ikke gider at stå under samme træ mere siger jeg kom mis ned, også kommer han ned (for det meste.) hi hi

• #5   26. aug 2009 Tak for det smiley

Vi vil nemlig rigtig gerne gå lange ture med hende, og har ofte set folk gå med deres katte som var det hunde.

Men tak for hjælpen, vi prøver os stille og roligt frem smiley

• #6   26. aug 2009 Jeg forstår ikke behovet for at gå tur som det var en hund :S

Katten er ikke en hund, og vil derfor ikke opføre sig på samme måde..

Det du beskriver er sådan jeg har min kat ude i snor, jeg gør det på hans præmisser, og selvom jeg måske vil være ude længere, så går jeg ind når han ikke gider mere.

• #7   26. aug 2009 Det er heller ikke et behov, men når man ser det er muligt, er det så ikke et forsøg værd?

Vi ved godt at vi har en kat, ikke en hund smiley

Hun kommer ofte med ud i haven, hvor tingene foregår på hendes måde og ii hendes tempo, men som sagt, kunne det være rart at gå en tur med hende...

• #8   26. aug 2009 Torben & Annemarie S - Nej egentlig ikke, katten er ikke en hund, så kan ikke se hvorfor der skal gåes tur med den somom den var..

Bare fordi min kat kan lærer at springe igennem en ring vil jeg da heller ikke gøre det :S

• #9   26. aug 2009 tanja.
    katte har godt af at bruge sin krop og jerne som hunde også har, jeg samliner ikke katte med hunde, men alle dyr har godt af at lære noget og min kat elsker at komme ud at gå sin aftentur også får det også mig op af sofaen om aftenen, så jeg syntes det er en god ide at gå med katte...
    jeg har faktisk ikke set ander gå tur med katte i snor, men ville se frem til den dag jeg ser det.

• #10   26. aug 2009 Skulle vist bare have sat at vi gerne ville gå tur med den, for igen - vores kat er ikke en hund og vi prøver ikke på at sammenligne hende med en.
    Vi brugte ordet "hund" fordi det kunne skrives på en måde så folk kunne forstå hvad vi mente.
    Vi vil heller ikke slæbe hende afsted, men hvis det er noget hun vil nyde, hvorfor så ikke?
    Ejere af katte ser ofte anderledes på ting, vi er ikke til udstilling og en masse flotte tricks, men derimod en "hjemmekat" (forstå os ret). Vi synes, at det at gå en tur med sin kat, er meget hyggeligt. Katten kan stoppe op, undersøge og få nye oplevelser.
    Det er der nogle der er til -andre ikke.
    Men det er nu det vi er til - så vi spurgte: Er der nogle der har nogle gode råd til, hvordan hun og vi bedre kan lære det. og det var der. Vi er meget glade for svarene, og som skrevet, er det noget vi tager stille og roligt. Sker det først om et år, er det helt fint. Er det noget hun ikke vil - er det også fint. Men vi vil ikke frarøve hende muligheden nu hvor vi har det syn på det.

• #11   26. aug 2009 Lonnie N:
    Vil give dig helt ret, og igen, alle har hver deres syn på tingene smiley
    Vi respekterer andres valg og håber det er gensidigt smiley

• #12   26. aug 2009 lonnie - når indekatte kommer udenfor er der allerede der en masse nye indtryk, også selvom det er den samme have, for den skifter hele tiden..

Kroppen bruger den også når den går rundt i haven, og når den leger indendørs..

Torben & Annemarie S - det er først for nyligt jeg er begyndt på udstilling, og har kun været afsted 1 gang med kat.. Jeg klikker træner så katten herhjemme, men ikke til en masse unaturlige triks.. Kun sådan noget som at hoppe op og ned fra ting, på den måde får katten også brugt sin krop, og når han er ude i haven og snuse rundt, får han pænt mange nye indtryk..

Jeg skriver ikke at jeg ikke respektere dit valg, jeg forstår bare ikke behovet for at gå tur med sin kat, og jo det er et behov, for det er DIG der har lyst til det smiley

• #13   26. aug 2009 tanja
    jeg bor et sted hvor jeg ikke har en have som vi kan nøjes med at gå ud i, vi skal gå et godt stykke vej for at komme til en have/park vi kan bruge. nu i mit tilfælde er det en hitte kat jeg har taget til mig som havde gået ude så jeg ville ikke helt berøve ham fra at komme ud, og han ser frem til vores aftentur.
    men ja de bruge deres krop både inde og ude. men som torben og annemarie siger alle har hver deres syn på den ting at gå tur med katte.
    jeg respektere hvert et valg.

• #14   26. aug 2009 Tanja:
    Tag det ikke som en fornærmelse, vidste ikke at du udstillede det var bare endnu et eksempel smiley
    Grunden til at vi nævnte det med respekt var generelt set - ikke en hentydning til dig.

Men ville ikke kalde det et behov - derimod et ønske. Det er ikke noget vi længes efter, blot noget vi ønsker. Og noget vi også øsker for vores kat smiley

• #15   26. aug 2009 lonnie N
    - nu er min kat også født ude smiley Og har i ikke et fælles areal der hører til hvor du bor? Igen med respekten? hvor skriver jeg at jeg IKKE respektere det?

• #16   26. aug 2009 Efter min mening er det en dårlig ide at gå særlig langt hjemmefra med en kat i snor. Man kan ikke sikre sig mod uheldige oplevelser "ude i samfundet" eller skoven for den sags skyld, og hvis katten bliver forskrækket over noget (hunde, motorcykler, en flok skrigende unger, hvad man ellers risikerer at rende ind i) og går i panik, så er det dæleme ikke smart at være ret langt væk hjemmfra.
    Jeg har set en video af en kat i snor som panikker - pyha smiley

• #17   26. aug 2009 tanja
    det jeg siger med respekt er at jeg har det godt med alle valg. jeg syntes ikke det ene er mere rigtigt end det andet.
    den plads vi har er belagt med asfald og det er ikke så hyggeligt at lege på syntes missen.

• #18   30. aug 2009 jeg tror altså også det har meget med katten og gøre, vi kan sagtens gå tur med tequila, hun tøffer pænt afsted ved siden af os, men koda derimod gider ikke og gå han vil hellere ligge på en græsplæne og fange insekter eller hvad han nu kan finde smiley

Kommentér på:
Gå i snor

Annonce