katte psykologi??? katte psykologi???
hej alle sammen. skriver herinde i håb at få noget hjælp til både min familie og hunkat.
Jeg har en hun kat på 2 1/2 år, vi har fået i lejlighed sammen fra hun var helt lille, kun hende og mig. Nu har jeg så fundet mig en rigtig dejlig mand hvor jeg og katten er flyttet ind i hans hus. han har 2 hunde og en lille søn.
I starten da han besøgte mig mens jeg boede i lejligheden synes min kat at han var ok selvom at hun aldrig har været god til fremmed. i starten da vi flyttede i hans hus var han stadig ok og hundene er bare nogle dumme store fjolser som kan få én på kassen hvis de kommer for tæt på. men hun er blevet mere og mere streng som tiden er gået, som kæresten kalder hende, pms katten!! hee! hun er begyndt at hvæse mere og mere af ham og det er kun ham hun er rigtig streng ved... i starten havde hun et værelse for sig selv hvor kun hun kunne rende ind og ud som det passede hende og så ind til os i soveværleset. men så begyndte hun at tisse i vores seng!! så kom hun ud i gangen at bo for gider ik det svineri. nu er hun begyndt at stille sig midt i det hele i gangen når han kommer, og skælder ham helt vildt ud!! men hun gør det kun når hun tror jeg ikke er der! for når jeg så er der, så kan hun godt være sød.!!? ved godt at hun savner at have mig for sig selv for hun render efter mig hele tiden især på toilet for der har hun mig for sig selv. hundene er hun faktisk også onde for tiden, synes jeg...
Hun er fair overfor hans lille søn og har faktisk ikke kradset han endnu, men kun duttet til ham og sagt lyde..
hvad kan jeg gøre for at skabe hus fred?? og få hende til at forstå at hun ikke ejer mig??
knus fra pms kattens mor
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Hun tissede i jeres seng for at "blande" sin lugt med din; det er for katte en måde at finde tryghed på.
Tænk på hendes situation:
Hun har hele sit liv kun haft dig (forstår ikke, du kunne sælge både hendes mor og alle hendes søskende).
Så kommer der en mand ind i JERES hus, og selvom hun just ikke elsker ham, accepterer hun ham.
Så flytter I VÆK fra hendes vante, trygge hjem og ind i et nyt, hvor der foruden manden + barn også er to hunde.
Og hendes mor (dig) har helt sikkert ikke så megen tid til hende mere, og smider hendes tilmed ud af soveværelset.
Eneste sted, hun kan være trygt sammen med dig er efterhånden toilettet.
Hun er udmærket klar over, at det skyldes "manden", og det ku' jo være, hun kunne jage ham og hundene væk ved at hvæse af dem.
Helt ærlig, så synes jeg, du skulle finde et andet hjem til hende - alternativt tage dig MEGET mere af hende (og frem for alt IKKE skælde hende ud).
Er hun ikke neutraliseret, ville jeg under alle omstændigheder få det gjort, også hvis hun får p-piller, for den hormonelle påvirkning gør det bestemt ikke bedre.
okt 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 12 Svar: 123
Kan godt se hvor du vil hen, men der sker ting i ens liv som man ikke forventer, hun kunne da ikke sidde og sige, jeg finder mig en kæreste, den og den dato, så derfor må jeg nok heller skaffe mig af med katten..
Men forstår dig i at hun måske skal give katten rigtig meget opmærksomhed.
Giv katten opmærksomhed, og jo den 'ejer' dig lidt.. lyder forkert, men du er den der har taget sig af den... og derfor føler den sig utryg over at du ikke er der for den mere, som du engang var .
men det lyder lidt som om du faktisk ikke gider hende på nogle punkter, for så synes jeg du skulle af med hende, til en der kan give den opmærksomhed, som hun ikke lige kan få af dig ...
Mvh Sofie
dec 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 4 Svar: 10
også synes bestemt ikke at det er tarveligt at jeg har solgt hendes mor og hendes søskende. alle små kattekillinger skal før eller siden fra reden og kan med ren samvittighed sige at jeg fandt rigtige gode hjem til dem alle og har stadig kontakt med ejerne!! med hensyn til hendes mor, så blev tia aldrig valgt at nogle køberne fordi hun lige fra fødsel af ikke har ville andre end mig. hende og hendes mor begyndte at skændes mere da tia blev ældre og da hendes mor var meget social og lettest ville klare sig i ny familie blev det hende. hun har det i dag rigtig godt i en børnefamilie hvor hun elsker at putte med børnene!!!
så lad os holde os til emnet.
dec 2007
dec 2007
så hentede hende straks hjem igen og hun har været hos mig siden. prøvede at sælge hende dengang fordi jeg var helt på røven økonomisk og end ik havde til en bette dyrlæge regning hvis der skulle ske hende noget. nå, men hun kom hjem igen og hun har faktisk været lidt vant til børn i form af mine små fætre og kusiner som hun puttede med når de var der
dec 2007
dec 2007
vil bruge jeres råd om at give hende mere opmærksomhed og få hende steriliseret på et tidspunkt for tror bestemt også at det er homon realiteret. er der andre gode råd til husfred mellem kat og manden? vi har prøvet hvor han stod for fodringen men det kunne hun ik være mere ligeglad med hehe
og han vil hende meget gerne....
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
Du kan evt købe noget Feliway til kontakt og se om det kan have en effekt, det virker beroligende på mange katte.
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
**så begyndte hun at tisse i vores seng!! så kom hun ud i gangen at bo for gider ik det svineri**
** det kan godt være at du synes det er tarveligt at lukke hende ud af soveværelset fordi hun tisser i min seng,**
Der er da et stykke vej fra at lukke katten ud af soveværelset til at lade hende bo i en gang. (i øvrigt løser ingen af delene kattens problem).
http://www.inges-kattehjem.dk/Urenlighed#Urenlighed
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 18 Katte: 4 Emner: 58 Svar: 1.448
Måske det også var en ide at din kæreste overforkælede hende.... de fleste katte er madglade og det er god måde at de to kan lære hinanden at kende på ny...
Har selv en kat der har haft nogle dårlige oplevelser i bagagen, jeg har haft hende nogle år nu... og det går fremad med hende men langsomt... Er for et par måneder siden begyndt at give hende rigtig meget positiv opmærksomhed og drunker hende i omsorg :)... og er ikk helt sikker.. men det virker som om hun ikk bliver så skræmt længere....
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 18 Katte: 4 Emner: 58 Svar: 1.448
dec 2007
okt 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 12 Svar: 123
Det kan godt være du mener at mega har ret, men man kan da i det mindste skriver ordenligt, eller lidt pænere !
hvis det var mig der havde oprettet det her, ville jeg føle jeg fik et slag i hovedet .
når man bare prøver og få noget hjælp.
Pernille C.
Er glad for at høre at i sidder sammen med hende, og giver hende opmærksomhed, og så vil jeg vædde på, det nok skal komme ..
dec 2007
katte psykologi???