{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.962 visninger | Oprettet:

min kat er bange for at være udenfor?? {{forumTopicSubject}}

øver ofte med min kat og gå i snor udenfor, men hun sidder bare tit helt klemt sammen og gider ikke gå, det ligner ikke hun nyder det og når vi nærmer os hoveddøren løber så stærkt hun kat. og det gælder altså også om sommeren. om natten kan hun godt gå lidt mere rundt men jeg undre mig bare stadig over hvad jeg gør forkert, kan det passe at der findes katte der ikke vil v ære ude?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  min kat er bange for at være udenfor??
  • #1   6. jan 2011 har lige været ude og gå med hende, og det er ikke snoren hun er bange for men hun er virkelig bange. og lige så snart huns er hovede døren løber hun op på første sal og kradser døren halvt ihjel og når jeg så åbner spindfer hun helt vildt.

men det gode ved det er da at så ved jeg at hun ikke længes efter et udeliv selvom hun tit sidder i vinduerne og kigger ud.

men syntes du så jeg skal fortsætte med at prøve eller bare give op og være glad for at hun ikke mangler noget derude og er glad for at være indekat? smiley

• #2   6. jan 2011 Ja Vicki, det vil jeg bestemt mene er en god ide.

• #3   6. jan 2011 Helt klart det sidste....

Det at hun sidder i vinduet er jo ikke fordi hun vil hun, det er hendes fjernsyn.

• #4   6. jan 2011
    Lad endelig være med at tage hende med ud, når hun er så utryg ved det.
    En netramme til vinduet vil sikkert være til stor glæde for hende. Så kan hun sidde trygt i vindueskarmen og kigge ud, snuse og trække frisk luft smiley

• #5   6. jan 2011 okay tak for de gode råd. så stopper jeg med det, var bare bange for hun manglede noget, da de ligesom er dyr og man skulle tro de bedst trives sådan smiley

• #6   6. jan 2011 net ramme, hvordan fungere de? smiley

• #7   6. jan 2011 Netrammer er ligesom et forsatsvindue, man sætter fast foran det åbne vindue. Enten hængt på hængsler eller også med de små vridere (som jeg ikke ved hvad hedder), eller med velcro har jeg læst at nogle gør.

Jeg har ikke lige linket, men Kattens Værn har en brochure med anvisning til hvordan man laver sådan et netvindue smiley
    Måke googling kan give noget.

(Og måske Lene Skov (bruger herinde) ser denne tråd og vil lægge billeder ind af sine netrammer.)

I skulle vel forresten ikke have en altan? smiley

• #8   6. jan 2011 det skal jeg altså have kigget på. jo det har vi da hvorfor? smiley

• #9   6. jan 2011 Fordi så kan I måske indhegne altanen, så missen kan være derude.
    Det har der før været tråde om, hvordan man kan gøre smiley

• #10   6. jan 2011 ... og hvis man går i fotoalbums og søger på "altan" så er der lidt inspiration, kan jeg se.

• #11   6. jan 2011 tak smiley

• #12   6. jan 2011 min veninde har engang fortalt mig at jeg helst ikke skal kigge for meget på min kat og helst med lidt sammen klemte øjne så jeg ikke stirre. føler mig lidt som en idiot når jeg gør det, men kan se når jeg sammen klemmer mine øjne gør hun det samme til mig. kunne bare godt tænke mig at vide om det er noget der er en god ide og gøre eller det bare er noget pjat? og om der er andre ting der er godt og tage hensyn til når man omgås sin kat smiley

• #13   6. jan 2011 hvis man kigger en kat i øjnene er det tegn på aggressivitet på kattesprog, så blink 3 gange eller kig kort væk. Der findes sider på nettet hvor du kan læse om adfærd hos katte og det kan mange gange være en hjælp, især hvis man er ny katteejer.

• #14   6. jan 2011 mange tak, vil du sende mig et link evt? smiley

• #15   6. jan 2011 Ja jeg skal prøve at se om jeg kan finde nogen.

• #16   6. jan 2011 Prøv at google kattesprog så kommer der rigtigt mange sider. Nogle af dem er der endda billeder/tegninger med

• #17   6. jan 2011 En kat, der ikke er vant til at være ude, bliver rædselsslagen, hvis den bæres udenfor og tilmed er i sele (føler sig bundet).

Skal den vænnes til at komme ud, gøres det ved (om sommeren) at lade den dør stå åben, som katten skal ud og ind ad.
    Så kan den gradvist og i sit eget tempo stikke næsen mere og mere ud og gå tilbage, når den vil.
    På den måde lærer den også tilbagevejen at kende.

Eftersom hun er død-bange for at komme ud nu, ville jeg i stedet for få kattesikret altanen.

• #18   6. jan 2011 De to af mine katte kom engang ud ved en fejltagelse, efter nogle timer fandt vi dem.
    Resultatet er at i dag vil de ikke ud over dørtrinet og de er snart 5 år.

• #19   6. jan 2011 det mærkelige er bare at i hendes gamle hjem var hun nogle gange ude, er jeg blevet fortalt? men jeg gør bare det med altanen, så er jeg også fri for hun bliver så beskidt smiley

• #20   7. jan 2011 Vicki K **det mærkelige er bare at i hendes gamle hjem var hun nogle gange ude, er jeg blevet fortalt? **

Måske ikke spor mærkeligt. For hvis hun var ude UDEN sele der, så er det jo noget heeeeelt andet.
    Eller hvis hun også havde sele på dengang, har hun enten haft dårlige oplevelser med det, eller måske syntes hun heller ikke om det dengang. Eller hvis hun gjorde var omgivelserne måske mere rolige....

I hvert fald giver hun efter din beskrivelse udtryk for utryghed/angst ved at gå i sele nu, og så ville det ikke være til glæde for nogen at fortsætte - tværtimod. Meget bedre ide at indhegne altanen. Dét tror jeg, hun vil elske smiley

• #21   7. jan 2011 det boede også på landet og jeg bor i boligblok så der er jo også en helt anden larm, men fik dog også at vide at det var meget sjældent hun gad ud. men jeg vil til at igang med at få ordnet altanen, det er jeg sikker på hun ville få meget glæde ud af smiley

Kommentér på:
min kat er bange for at være udenfor??

Annonce