9.788 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
16 Svar
lære dem at gå på toilet uden for?? lære dem at gå på toilet uden for??
Har nu boet ude på gården i en lille måned og kattene bruger stadig kattebakken, og derfor vil jeg hører hvordan jeg kan lære dem at gøre det uden for??
0 synes godt om
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 60 Katte: 1 Emner: 144 Svar: 4.145
Men du skal ikke regne med at de helt fravælger bakken...
Hvis vejret er dårligt en dag, eller når det bliver vinter, skal du ikke regne med at de vil gå ud og gøre det hver gang...
Så risikerer du at finde efterladenskaber rundt om i hjemmet, hvis du har fjernet bakken helt...
Men du kan også være heldig at de slet ikke kommer til at savne bakken..
Men lad den stå fremme.. Så opdager du selv, hvornår de begynder at lave udenfor..
Og hvis bakken gennem en lang periode slet ikke bliver brugt, kan du jo fjerne den...
Men vær obs ved dårligt vejr/vinter... Det KAN blive nødvendigt at finde bakken frem igen..
Men se tiden an.. Måske de slet ikke vil savne bakken
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.368
Jeg opdagede begge gange at 2 af mine katte tissede småt og mange gange i sin bakke og det var en urinvejsinfektion og nogle gange kan jeg se på deres afføring at de er hårde og så får de noget kattemalt, til afføringen er normal igen.
jul 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 104 Svar: 277
okt 2007
Den kan gå med det i uger/måneder/år før det til sidst gør den så dødssyg at den endelig viser det og så er det måske for sent at gøre noget..
Så egentlig vil det måske alligevel være smart at have en bakke...
Du siger du er flyttet på landet...
Har I ikke et skur eller noget, hvor de kan have en bakke?
Så har du heller ikke stanken i huset
Det havde jeg nok valgt at gøre, hvis mine absolut skulle rende frit..
jul 2010
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.368
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
I øvrigt er det en dum ide at du ikke kan holde øje med deres maver og urinveje. Og at de skulle komme hjem og fortælle dig at de har ondt i maven eller det gør ondt når de tisser er jo direkte tåbeligt at tro. Og så kan de være ok så knyttede til dig. Når man kan se på en kat at den er syg, er den som regel meget syg. Det koster så enten en formue eller i værste fald aflivning.
jul 2010
okt 2007
Bare sørg for at vise dem at det er her bakken er..
Måske skal de have det vist flere gange..
Og du kan også være uheldig at de enten ikke vil bruge den derude, eller at de "glemmer" at gå derud og så laver de indenfor...
jul 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 4 Svar: 10
Nu er jeg flyttet ud på landet og her får de lov til at løbe frit rundt. jeg har boet her siden påsken og til at starte med stod kattebakken et synligt centralt sted. stille og rolig har jeg flyttet den længere og længere afsides. Kattene er selv begyndt stille og roligt at gøre tingene udenfor. Jeg tællede lige idag og der havde de tisset i den 2 gange og en pølle lå der. og jeg har ikke tømt den i ti dage. det er skønt. og stanken af kattebæ hænger ik i luften en halv time bagefter de har været på toilet (den ene af mine dækker dem aldrig til og kan lave nogen ret så fæle nogen)
Vi har lagt noget sand over på marken ved siden af huset og der går de så over.
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Du kan forsøge med en bunke almindeligt sand i et hjørne et eller andet sted i haven, og så håbe at de begynder at bruge sandbunken. Men stadig lade dem have bakken inde.
jul 2010
dec 2006
Sørg for at kattene får væske nok i form af vådfoder af hensyn til urinvejene.
jul 2010
dec 2006
Synes det er synd at smide hende ud - måske er hun træt fordi hun fejler noget....
Håber det bare er lidt flytte-stress, men vær obs hende. Hvis hun bliver ved med at tisse udenfor bakken, og tilmed sover meget mere end hun plejer og måske virker mat, så er tjek ved dyrlæge en god ide. Om ikke andet så for at få udelukket sygdom.
Jeg prøver lige om jeg kan finde nogle links, hvor du kan læse om urenlighed og urinvejslidelser.
dec 2006
http://www.virumdyreklinik.dk/tips/urenlige_katte.html
(link fjernet)
http://www.inges-kattehjem.dk/Urenlighed#Urenlighed
lære dem at gå på toilet uden for??