Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af tagplade 1.200 kr.
  • Udskiftning afdørhåndtag til altandør 1.200 kr.
  • Altandør 1.150 kr.
  • Tætning af ovenlys vinduer 1.000 kr.
  • Ophæng af stort spejl i opgang 500 kr.
  • Hænge TV op, hænge hylde op og hænge gardiner op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Katte i snor og lære dem tricks
  • #1   12. feb 2013 Jeg klikker træner alle mine katte, det synes jeg fungere godt det er egentlig ikke så meget for at lære dem noget men mere for at udfordre deres hjerne (Men lære det gør de da).

Mht at gå tur gør jeg det med Lady fordi hun elsker at være ude (Men kun når vi er med ellers vil hun ikke) vi bor tæt på en trafikeret vej så derfor har hun sele på men jeg går kun med hende i vores have kunne ikke drømme om at tage hende med ud på fortovet hvis nu hun går i panik over noget og hun så ikke kan flygte så kun i haven. hun kommer ud og gå flere gange dagligt så det er lige som med en hund når først man har lært dem det forpligter det.

• #2   12. feb 2013 Marie: Det med at udfordre deres hjerner har vi/jeg også arbejdet en del med

• #3   12. feb 2013 Katte i snor:
    Jeg er ikke tilhænger af katte skal gå i snor. Men jeg ved, at nogle katte er glade for nogle små ture, så jeg er da ikke helt hysterisk modstander af det.

Hvis man absolut skal gå tur med sin kat, så skal man tænke sig godt om. Det skal være helt på kattens præmisser. Og hvis katten bliver glad for turene skal man være villig til at gå tur med den hver dag.

Der kan ske et eller andet derude, som skræmmer katten. Hvis det desværre skulle ske, kræver det ens fulde opmærksomhed. Så aldrig gå med mere end èn kat ad gangen.

Engang så jeg en video med en mand, der havde en kat i snor, og pludselig panikkede katten totalt! :-O, Den flænsede mandens bukseben, og desværre rev den sig løs fra manden, og løb afsted med snoren efter sig :-(.

Hvis katten skal ud i snor, synes jeg det er vigtigt, at det er i rolige omgivelser - fx en gårdhave eller lign. og tæt på hjemmet. Ikke noget med trafikerede, larmende veje eller fortove, hvor folk lufter hunde osv.

Lære katte tricks.
    Mine katte kan så rigeligt med tricks i forvejen (altså få mig til at gøre noget bestemt, når de ønsker det), så ingen grund til at jeg skulle lære dem flere.
    Men jeg synes da det er fint nok, at nogen lærer deres katte tricks. Det er sikkert også en god måde at aktivere indekatte. (måske skulle jeg prøve - har det bare sådan lidt mærkeligt med, at katte skal lære kunster).

Der er nogle videoer herinde med klikkertræning, og det ser da ud til, at kattene synes det er helt fint at kunne redde sig nogle godbidder ved tricks. smiley

• #5   13. feb 2013 Jeg synes det katte i snor er synd..
    Men mest fordi at enten skal en kat være inde eller ude ! (HELST UDE)
    Det der med at så får de lige opdaget den der store fine verden ude, og så er det ind igen.. Det er så synd ;(

• #6   13. feb 2013 Kathrin O: Det kommer meget an på katten synes jeg, vi havde indhegnet haven inden vi flyttede og vores katte ville under INGEN omstændigheder ud alene, kun når vi er med faktisk er det kun lady der gerne vil med ud når vi går ud også får hun da lov at komme med i sele, til sommer får vi indhegnet igen bare for en sikkerheds skyld , de andre går som om de har trådt i noget ulækkert når det kom ud og blev kun på fliserne ved have døren de skulle ikke ned på græsset, vi havde indhegnet have i et års tid og havde åben hele sommeren men igen af dem ville ud.. så jeg har nok underlige katte smiley

• #7   13. feb 2013 Jeg synes bare ikke det er naturligt at de skal være i snor smiley
    Synes de skal gå fri, og er det ikke muligt, så i en stor indhegning..
    Og vil dine ikke vil ud, så er det da bare dejligt.. Så ved du at de ikke mangler det smiley

• #8   13. feb 2013 Kan virkelig ikke se noget forkert i at gå med en kat i snor. Hvis man har en indekat som godt kan lidt at blive luftet en smule, er det da en rigtig god mulighed.

Begge mine har lært at gå i snor, og især min hankat ELSKER en lille opdagelsestur. han kommer nogengange med når jeg følger min ene søn i skole om morgenen.

• #10   18. feb 2013 Gaia, min kat gør lidt det samme, når jeg siger "ska' du u' og gå".....så spurter han hen til selen/ knagerækken smiley

• #11   23. mar 2013 Jeg har gået tur med Manne, men da der flyttede to terrier ind på vores rute var det ikke sjovt mere og han ville kun gå 10 m ud til noget højt græs.
    Manne har ellers flere hunde venner han hilser på( stadig væk) gennem hegnet, men de terrier og faktisk også min datters hund kan han ikke lide, men de er også gø maskiner, så nu kommer kattene kun i haven, Birk vil ikke gå tur så det er sådan og Røde er ikke vandt til sele.

• #12   23. mar 2013 Voliere eller indhegnet have er helt klart noget kattene kan lide smiley

• #13   23. mar 2013 Det kommer an på katten og hvad den er vandt til og hvor stor en oplevelse trang den har, det mest almindelige er et hegn på 180 og et indfald på mellen 1/2 og 1 m.
    Jeg har i 4 1/2 år haft et hegn på 140 cm uden indfald, og Manne var killing, han havde sele på i starten, mit hegn gynger når de rejser sig op ad det, og birk styrter ind når der sker for meget uden for, Manne er for tung til at tage turen nu, men jeg er ved at gøre klar til at hæve og lave et indfald, for jeg tør ikke gå fra røde når han er der ude, han er lille let og hurtig.
    Jeg har også set en som havde et lavere hegn end mit, men der var strøm i toppen.
    Har katten før haft mulighed for at løbe ude, skal der nok en del til at holde dem inde.

profilbillede
  • #14   23. mar 2013 Ps min have er kun 30 m2' , men ved nogle har indhegnet virkeligt store haver.

• #15   23. mar 2013 Hvis man træner den i snor indenfor først, så syntes jeg det er okay, men det skal foregå på kattens præmisser..

Min den ene kommer ud i haven i snor engang imellem smiley

Tricks er okay, hvis de er naturlige for katten (som at springe over ting ;))

Kommentér på:
Katte i snor og lære dem tricks

Annonce