1.305 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
13 Svar
Katte i snor og lære dem tricks Katte i snor og lære dem tricks
Ja hvad er jeres mening om at gå med katte i snor og lære dem tricks
0 synes godt om
aug 2012
Følger: 7 Følgere: 5 Katte: 10 Emner: 41 Svar: 661
Mht at gå tur gør jeg det med Lady fordi hun elsker at være ude (Men kun når vi er med ellers vil hun ikke) vi bor tæt på en trafikeret vej så derfor har hun sele på men jeg går kun med hende i vores have kunne ikke drømme om at tage hende med ud på fortovet hvis nu hun går i panik over noget og hun så ikke kan flygte så kun i haven. hun kommer ud og gå flere gange dagligt så det er lige som med en hund når først man har lært dem det forpligter det.
jan 2013
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 1 Emner: 15 Svar: 152
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Jeg er ikke tilhænger af katte skal gå i snor. Men jeg ved, at nogle katte er glade for nogle små ture, så jeg er da ikke helt hysterisk modstander af det.
Hvis man absolut skal gå tur med sin kat, så skal man tænke sig godt om. Det skal være helt på kattens præmisser. Og hvis katten bliver glad for turene skal man være villig til at gå tur med den hver dag.
Der kan ske et eller andet derude, som skræmmer katten. Hvis det desværre skulle ske, kræver det ens fulde opmærksomhed. Så aldrig gå med mere end èn kat ad gangen.
Engang så jeg en video med en mand, der havde en kat i snor, og pludselig panikkede katten totalt! :-O, Den flænsede mandens bukseben, og desværre rev den sig løs fra manden, og løb afsted med snoren efter sig :-(.
Hvis katten skal ud i snor, synes jeg det er vigtigt, at det er i rolige omgivelser - fx en gårdhave eller lign. og tæt på hjemmet. Ikke noget med trafikerede, larmende veje eller fortove, hvor folk lufter hunde osv.
Lære katte tricks.
Mine katte kan så rigeligt med tricks i forvejen (altså få mig til at gøre noget bestemt, når de ønsker det), så ingen grund til at jeg skulle lære dem flere.
Men jeg synes da det er fint nok, at nogen lærer deres katte tricks. Det er sikkert også en god måde at aktivere indekatte. (måske skulle jeg prøve - har det bare sådan lidt mærkeligt med, at katte skal lære kunster).
Der er nogle videoer herinde med klikkertræning, og det ser da ud til, at kattene synes det er helt fint at kunne redde sig nogle godbidder ved tricks.
dec 2012
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 2 Svar: 17
Men mest fordi at enten skal en kat være inde eller ude ! (HELST UDE)
Det der med at så får de lige opdaget den der store fine verden ude, og så er det ind igen.. Det er så synd ;(
aug 2012
Følger: 7 Følgere: 5 Katte: 10 Emner: 41 Svar: 661
dec 2012
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 2 Svar: 17
Synes de skal gå fri, og er det ikke muligt, så i en stor indhegning..
Og vil dine ikke vil ud, så er det da bare dejligt.. Så ved du at de ikke mangler det
jul 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 50 Svar: 414
Begge mine har lært at gå i snor, og især min hankat ELSKER en lille opdagelsestur. han kommer nogengange med når jeg følger min ene søn i skole om morgenen.
jul 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 50 Svar: 414
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.144
Manne har ellers flere hunde venner han hilser på( stadig væk) gennem hegnet, men de terrier og faktisk også min datters hund kan han ikke lide, men de er også gø maskiner, så nu kommer kattene kun i haven, Birk vil ikke gå tur så det er sådan og Røde er ikke vandt til sele.
maj 2012
maj 2012
Jeg har i 4 1/2 år haft et hegn på 140 cm uden indfald, og Manne var killing, han havde sele på i starten, mit hegn gynger når de rejser sig op ad det, og birk styrter ind når der sker for meget uden for, Manne er for tung til at tage turen nu, men jeg er ved at gøre klar til at hæve og lave et indfald, for jeg tør ikke gå fra røde når han er der ude, han er lille let og hurtig.
Jeg har også set en som havde et lavere hegn end mit, men der var strøm i toppen.
Har katten før haft mulighed for at løbe ude, skal der nok en del til at holde dem inde.
maj 2012
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
Min den ene kommer ud i haven i snor engang imellem
Tricks er okay, hvis de er naturlige for katten (som at springe over ting ;))
Katte i snor og lære dem tricks