{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.449 visninger | Oprettet:

Kat ned fra køkkenbord {{forumTopicSubject}}

Hej er der nogen som har gode råd til hvordan man lære en kat ikke gå rundt på køkkenborderet ? vi sprøjter vand efter den hver gang i ser det, men synes vi har gjort det nu mange gange..måske tager det bare mange uger at forstå...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kat ned fra køkkenbord
  • #1   15. nov 2011 Jeg har aldrig brugt vand til at få dem ned fra køkkenbordet. Mine har faktisk lært det ved at sige nej og tage dem ned fra bordet hver gang. Jeg råber ikke af dem, men øger selvfølgelig stemmelejet, så de kan høre forskel.

• #2   15. nov 2011 Hehe.. Det tog mig mange uger at forstå at jeg ligeså godt kunne glemme alt om at holde dem nede af bordene:0) De har dog lært nu at de ikke skal hoppe op når jeg ser det for så blir de jaget ned og er de kommet der op skynder de sig ned når jeg kommer gående. Har altid været imod katte på bordene, specielt steder der har med mad at gøre, og nu hvor jeg har valgt at have 4 af slagsen så er jeg selv ude om at det kan smutte engang imellem.. Tror desværre ikke der er så meget at gøre, du kan fortsætte med vandet og ellers er rodalon et super desinfiseringsmiddel ( staves).. Pøj pøj med det :0)

• #3   15. nov 2011 Hvis man har tålmodigheden er det at tage dem ned og sige NEJ bestemt, hver gang man ser dem på bordet. Ellers må man lære at leve med det og tørre bordet af, inden brug. Afstraffelse skal man slet ikke bruge, det kommer der kun nervøse katte ud af.

• #5   15. nov 2011 Gud hjælper staniol virkelig på det ...Hvad får dem til at blive væk på grund af det ?

• #7   15. nov 2011 Min kan ikke hoppe helt op på køkkenbordet endnu, men de to gange han har prøvet har han bare fåe et bestemt "NEJ" og evt en løftet pegefinger (den forstår han også engang imrllem uden jeg siger noget). Det samme med spisebordet. Det har han også prøvetog jeg har gjort det samme, og det har virket.

• #9   15. nov 2011 Ok men jeg kunne nu ikke tænke mig at have mit køkkenbord med staniol det må da være irriterende når man selv skal lave mad der ..:-) ja hvad man ikke prøver vi må træne vidre her han er jo ikke så gammel endnu...tak for alle gode råd...

• #11   15. nov 2011 Synes jeg har indtryk af at de måske er helt vilde med at kunne komme til at drikke vand fra vasken i køkkenet..for de vil jo meget gerne drikke vand andre steder end fra deres skål...man kan jo se ofte at det er regnvandet de vil have og hvis jeg tager fodbad så er det fra baljen der er spændende men hvorfor de har det sådanne ander jeg ikke...ved ikke så meget om katte ...er nyt for mig er vandt til hund.

• #12   16. nov 2011 jeg satte alligevel lidt staniol ved vasken i køkkenet så kunne vi høre at han faldt ned fra borderet af spændende hvor mange gange han prøver det var jo ikke så besværligt alligevel smiley

• #14   16. nov 2011 Jeg har også lige lånt bogen som andre har anbefalet træn din kat..der står også om det staniol papir..og mange andre ting..er lidt spændt på bogen når jeg kommer vidre i den ..det kunne jo være at man bliver bare en lille smule klogere...

• #16   16. nov 2011 Yatzy vil også meget gerne op lige de steder, hvor hun ikke må være. vi brugte nogle uger på at tage hende ned og sige nej. Så et par uger med at tage hende ned og ignorere hende totalt. Så har jeg prøvet at lægge bagepapir ud på bordet. Det var hun helt kolde overfor. Også selvom det fik hende til at falde ned - så sprang hun da bare op igen, nu papiret var faldet ned.
    Så tog jeg vandforstøveren frem. jeg vil hellere sende et kraftigt signal få gange, end at skulle gå og irettesætte mange gange hver dag. Hun har fået et lille pust vand i ansigtet to gange på hver af de tre borde, hun ikke må komme på. Efter det virkede det bare at ryste flasken. Og nu skal jeg faktisk bare sige nej, når hun lægger an til at springe op, så gør hun det ikke.

• #18   17. nov 2011 Mine kommer alle steder undtagen køkkenbordet, når jeg er der ved de godt at det er et No go, balou kan godt finde på at forberede sig til et hop hvis han synes jeg laver noget spændene som eks. At forberede deres vådfoder, og så kommer han gerne med nogle anklagene mijaver når jeg siger NEJ Balou.
    Og de kommer slet ikke i køkkenet når jeg ikke er der, jeg lukker simpelthen døren derud til, så hvis end hjem er indrettet dertil kan det os være en løsning på problemet. smiley

• #19   8. dec 2011 Min kat, går MEGET sjældent, på køkkenbordet/borde. Men når hun gør det, så plejer vi bare at sige "ned" eller "nej" eller "Kan du komme ned".. Og hvis det ikke virker, plejer jeg at rejse mig op, og gå hen mod den .. smiley

Kommentér på:
Kat ned fra køkkenbord

Annonce