563 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Hund og kat sammen? Hund og kat sammen?

Jeg har jo både hunden Carmen og katten Mingau. Men jeg er lidt forvirret.
Først var jeg bange for at hundens jagtindstinkt ville få hende til at jage katten, og så var jeg også bange for hun var for territorisk til at tage imod katten.
Til min overraskelse, er hunden ret bange for katten og holder afstand. Nå, katten har set dette og styrer nu hele huset. Og vi snakker at alting er hans. Hvis hunden hopper op i vinduskarmen løber katten der hen og hvæser og så dum som den 5 år gamle hund er, flytter hun sig bare og giver ham den plads han vil have.
Er det naturligt? Og skal jeg bare lade katten være "boss" i huset? Han styrer jo hunden fuldstændig.
Eller har det noget at gøre med tid? At han vil blive mere og mere van til hunden og så dele mere med den?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af rør del på afløb 1.000 kr.
  • Køkkenamatur er løst 800 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 800 kr.
  • Hækklipning 1.600 kr.
  • Vandhane skiftes 750 kr.
  • vinduespusning 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund og kat sammen?
  • #1   21. jul 2012 Tror det er meget normalt.
    - Har os lige fået en lille killing(Nala), som nu er 15 uger. Fra dag et af, har hun kunne styre hunden(Zoffi), som er 4 år gammel. Hvis feks. Zoffi drikker vand og Nala kommer hen og vil drikke, bakker Zoffi rolig tilbage for at gøre plads til Nala. De er nu meget gode venner og tror det har noget at gøre med tid. Jo længere tid Nala har været her, desto bedre venner er de blevet, så tror snart de er lige dominerede. (:
    - Held og lykke med din hund og mis!

• #2   21. jul 2012 Jeg synes bare det er underligt, da man jo normalt hører om at killingerne gemmer sig og sådan. Han har slet ikke gemt sig en eneste gang for hunden eller nogen anden. Han er meget modig og ja, det ser ud til at han gerne styrer det hele. Han kan også finde på at "hugge mig" sætter sig på mig og hvæser af hunden, og så respektere hunden ham bare og går sin vej.

• #3   21. jul 2012 Har du lige fået katten??
    - For så tror jeg helt klart det er derfor. Katten skal lige vende sig til hunden og omvendt. Som sagt var det præcis på samme måde hjemme ved mig, men nu kan de to dyr lege sammen, som de har kendt hinanden i måneder.

• #4   21. jul 2012 Ja tænkte nok der nok bare skal mere tid til. Men ville lige høre om der er noget jeg skulle gøre eller ikke lade dem gøre smiley

• #5   21. jul 2012 Tak for svar smiley Er glad for at det er normalt smiley

• #8   22. jul 2012 Ahh godt at høre smiley De slås ikke eller noget, overhovedet. Men var bare lidt bange for at det begyndte at udvikle sig til noget slemt.
    Men er rigtig glad for at høre at det ikke er tilfældet smiley

Kommentér på:
Hund og kat sammen?

Annonce