{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.628 visninger | Oprettet:

hvad er en tavle løs kat værd {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg ser folks priser på tavleløse katte variere en del herinde. Hvor meget vil i mene en tavleløs killing er værd
1: kun katten
2: med vaccine+chip
3: med vaccine+chip/tato+neutralisering


Vil i give mere fordi katten ligner en bestemt race eller er langhåret/skaldet?

Imo er alle katte uden tavle huskatte eller blandings katte lige meget om begge forældre skulle have en tavle for uden tavle eller blue slip eller andet bevis har man jo ingen garanti for forældrene ER ægte. En kat kan jo let se raceren ud uden at have noget som helst slægtskab med pågældende race. Foruden udseende er der jo også temperament man køber efter når man køber en pågældende race osv.

Hvad siger i.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvad er en tavle løs kat værd
  • #1   6. jan 2013 Jeg snakker fra killing af
    kun katten: 3-400 kroner
    Med vaccine og chip: 700-1000
    med hele pakken: 2000-2500

    Jeg synes det er helt i orden at tage dyrlægeudgifterne for en kat (hvis det er en ældre kat, der har haft et sygdomsforløb, kan man self. ikke tage de penge)
    Og 3-400 for kun katten, er min mening. Katten er ikke gratis i opvækst og jeg er ikke fan af at katte gives væk. 3-400 ser jeg sm et symbolsk beløb for at køber er nogenlunde seriøs


  • #2   6. jan 2013 Generelt må man vel sige, at så længe der er nogen som vil give prisen, kan du tage hvad som helst smiley om det er det, den er værd?? Det kan kun køber afgøre.
    Dyrlæge udgifter til pakke løsningen bør man kunne få dækket, efter regning og et symbolsk beløb for katten og de udgifter der har været til foder.
    Mange gange kan man jo få en rasekat meget billiger, hvis det ikke behøver være en helt lille killing, kan du tit slippe med kastrations prisen.


  • #5   6. jan 2013 Jeg kan ikke som huskatteejer lade være med at kommentere, for for mig at se, er det forkert at sige at "katten er det værd" forstå mig ret, elle liv er noget værd og sælger man killinger, som ikke er racerene tavlekatte = blandingskatte / huskatte, så kan jeg ikke gøre et liv op i kr. Uanset om man er en raceren Sphynx med tavle og forældre der er udstillet Verden over eller man er en huskattekilling eller en Cocktail mellem 2 racer måske flere, ja så er livet lige så meget værd.

    Så skulle jeg prisfastsætte en kiling uden noget vil jeg sige 300 - 350 kr.
    Hvis jeg ville have en tavleløs killing med "hele pakken" ville jeg købe den på et internat, for prisen dér er det der svarer til et tilskud til ophold, forplejning, dyrlægetjek, tests og neutralisering.

    Så det er dét en tavleløs kat er værd IMO hvis man skal gøre liv op i penge.:)


  • #6   6. jan 2013 Det som man har brugt på den...

    Begge mine huskatte har jeg fået gratis, der er intet gjort ved dem..

    Der ligger jo ikke et stort avlsarbejde bag, så jeg ville personligt ikke give særligt meget for dem,,


  • #9   6. jan 2013 ren race katte vil ligge omkring 1000 og op efter
    Men "alm." huskat ligger vel fra de 200 og op efter smiley
    Og om man så skal lægge chip/vac. oveni det kan man jo så diskutere med sælgeren smiley

    Personligt mener jeg, at hvis man ikk vil give penge for en kat, så vil man ikk have kat.
    Vil med glæde give 200 for en kat (uden stamtavle) også for at vise sælgen at jeg faktisk mener at katten skal have det godt smiley


  • #11   6. jan 2013 Jeg syntes ikke man kan sætte et skema op for hvad en kat er værd, hvad enten den har tavle eller ej..

    Jeg syntes ordet "er værd" om levede væsner er meget grimt, hvor hvorfor er en huskat mindre "værd" end en tavlekat???

    En kat er det værd som man ønsker at betale, hvis man er villig til at betale den pris sælger har fastsat, så er katten det jo også værd.... Er den ikke???
    Man har jo selv valgt at betale den pris, så kan man da ikke føle sig snydt... Man ved vel hvad det er man har købt...


  • #13   6. jan 2013 altså vi har taget 300 kr for vores killinger. De har fået orme kur *2 og en loppe kur. Og det er "alm" huskatte.
    Og folk vi har solgt til syntes prisen er fair.


  • #14   6. jan 2013 Felis Læs meningen i det?
    Hvis du begynder at skubbe ned for prisen på katten, kan man jo ligeså godt finde sig en anden kat, hvis man ikk er villig til at betale prisen som er blevet sat på katten smiley
    du siger at du overhovedet ikke kunne finde på at give penge for en kat uden stamtavle? er det måske ikke lige meget om den har en tavle, eller aj, det er stadig en kat, om det så er ren racet eller ikk?
    En huskat, blandingskat, eller andre race katte er lige meget værd!
    Om du så vil betale 0 ,- eller 1000 ,- det ragere mig?
    Du kan ikk købe kærlighed til din kat nej rigtigt ... men at man syntes at katte uden stamtavle eller ikke ren racet ikk er lige så meget værd som ren racet, det kan jeg så ikk se meningen i smiley

    Din mening, min mening, og vi kan diskutere i årevis smiley

    BTW ingen had smiley



  • #16   6. jan 2013 Nej det ikk helt det' det betyder.
    Kan da godt se det sjove i at have ren racet katte, og er godt klar over at folk syntes at blandings katte er "mindre værd" fordi den ikk kan lave "rene" killinger og det er jo sådan set det hele handler om smiley

    men hvis man tænker over det, så er det faktisk tavlen der er koster, og ikk selve katten smiley

    Præcis det samme med hunde smiley


  • #17   6. jan 2013 tavlen koster jo kun 200 kr smiley Det man betaler for er jo man ved hvad man får og ved de rigtig seriøse opdrættere får dyr fra gennemtestede linier for de lidelser den pågældende race kan have der kan testes for. En mix af alt muligt kan kan jo have MANGE lidelser da det er et mix af alt muligt med tilhørende sygdomme.
    Ved en racekat har du også mulighed for at gå efter lav indavl hvis du(som jeg) ønsker dette. Jeg købte f.eks 2 racekatte fordi jeg var vild med det look og temperament de havde, havde jeg købt en uden papirer(hvis man overhoved kan finde en selkirk look alike uden) havde jeg ingen ide om hvilket temperament jeg fik og vidste hvordan de ville udvikle sig. Ved mine kan jeg jo se dyrene i tavlen og på den måde har jeg en ide om hvordan mine katte kosmetisk vil udvikle sig.
    Desuden når man snakker langhårs katte er det vidt forskellig pels typer de forskellige racer har og mix imellem dem kan give en pels der er HÅBLØS at holde filt fri, det undgår man også ved at gå efter en racekat fra linier hvor man netop har gået op i pels kvalitet.

    Når jeg skrev er "Værd" mente jeg selvfølgelig i salgs øjemed. En huskat er da ligeså meget værd som en racekat, bare ikke i markeds(kr og øre) værdi. Mine 3 huskatte er det samme som krøllerne værd for mig, min vildkat er næsten mere værd end dem. Hvad dyret er "værd" for en har jo ikke noget med markeds værdien at gøre.


  • #21   6. jan 2013 Det med at sammenligne med planteavl et fint, I udvælger jo planter som har bestemte kvaliteter, foreksempel ikke så nemt får skadedyr, og når man tager andre raser/katte ind i et opdræt, skal der være en mening med det, og altså helst helbredet.
    Min største grund til at vælge rasekatte med papir er, at jeg har en formodning om, at sindet på katten er nogenlunde som rasebeskrivelsen, og at jeg går ud fra at opdrætteren har haft en plan med sit opdræt og bruger sunde og raske katte, en blanding kan du ikke vide noget om, men er du ikke vide hvordan bliver og ja som du RB skriver er næste generation mere usikker.
    Jeg forstår ( men havde ikke tænkt så langt) Felis bekymring af den ødelæggelse der sker af huskatten, og det at der kommer pels uegnet for en udekatte/huskat.


  • #22   6. jan 2013 Tjaaaa, de er vel lige præcis det værd som køberne vil betale for dem smiley har lige set et kuld Mco på gul og gratis til 3500 uden tavle. Kan de sælges til den pris er de vel det værd, personligt havde jeg dog ikke givet det.

  • #23   7. jan 2013 Da jeg mener at det ikke skal være tilladt at sælge/bortgive en kat uden vac ormekur og mærkning af chip... og allerhelst neutralisering... så må prisen være efter det!
    Jeg har selv givet 1250kr for to af mine huskatte på Kattens værn med hele pakken... og det mener jeg bestemt er en fair pris... og givet med glæde....
    Og ja man kan finde killinger i alle pris klasser... også gratis... men udgifterne til det basale kommer jo alligevel, hvis man er en ansvarlig katte ejer!


  • #24   12. jan 2013 Spændene debat. Det er den altid lige meget hvilket kæledyr vi tager. Og det plejer altid at blive en hæftig debat. Personligt er jeg normalt til til dyr med stamtavel, men har to katte uden. Men næste kat bliver med. Jeg er nemlig på udkig efter en Begal. Dog går jeg stadig ind for at der er alm. huskatte. Det er ikke alle der kan give 5000-15000kr. for en tavlekat.Og der skal naturligvis være katte til disse katteelsker også. Men når det er sagt, så er jeg meget imod dem der ikke kasterere deres hankatte og bare lader den rende ude og pare div. hunkatte + den der har hunkatte ikke strilisere deres hunkatte. Og det er disse katte der typisk bortgives og tit til en uvis skæbne. Men man kan nu godt avle seriøst selvom man ikke har tavle på sin kat. Mine katte har feks. aldrig været syge.

  • #25   12. jan 2013 Min smukke huskat.

    profilbillede
  • #26   12. jan 2013 Og så min tavleløse Main Coon som jeg gav 1500kr. for.

    profilbillede
  • #27   12. jan 2013 NalaBatmand

    Wauuhhh - din huskat er gudesmuk ...


  • #28   12. jan 2013 Tak Lis.

  • #29   12. jan 2013 <i>Hvor meget vil i mene en tavleløs killing er værd</i>

    <i>1: kun katten:</i>
    50-100 kr.

    <i>2: med vaccine+chip:</i>
    300 kr.

    <i>3: med vaccine+chip/tato+neutralisering:</i>
    1.500 kr.

    <b>Det er de priser JEG har forlangt af killingekøbere, dog har jeg aldrig overdraget en killing der ikke var vaccineret som det mindste!</b>


    <i>Vil i give mere fordi katten ligner en bestemt race eller er langhåret/skaldet?</i>
    Næ! IMO er en tavleløs "racekat" lige så meget værd som en god gammeldaws rundstrikket huskat smiley


  • #30   13. jan 2013 Jeg så iøvrigt på Animal Planet, at en tavleløs blanding (kald det huskat, rundkørsel or what) er mere sund end en racekat.

    Stof til eftertanke.


  • #31   1. feb 2013 Jeg mener ikke det er helt fair at spørge på pris som du gør.

    Du kan finde den sødeste staldkatte killing og købe den uden videre for mindre end 200 kr. Oveni kommer så udgiften til: 1 stk dyrlægekonsultation, hvor du får killingen sundhedstjekket og vaccineret første gang. Næste dyrlægekonsultation kommer så 4 uger senere. Her bilver mislingen så igen sundhedstjekket og revaccineret. Og er du fornuftig bliver killingen også øretatoveret, ormebehandlet og neutraliseret.

    Prisen er nu ca. på 2500,- kr. alene i udgift til dyrlægen. Men samtidig har du haft hele ansvarsbyrden på din egen lomme i fald din killing ikke vågner fra narkosen. Det sker faktisk en gang i mellem smiley

    Jeg ville som kælekatte køber hellere give 2500, kr. for en færdig pakke - end jeg ville give 200 kr. for en killing, hvor der intet følger med!

    Og i forhold til racekatte = katte der har en stamtavle, der følger der andre forpligtigelser med end blot det, at rekvirerer en stamtavle til 200,- kr.



  • #32   2. feb 2013 Citat Felis"Det holder ikke en meter, for det vil med andre ord sige, at du mener dem der ikke har betalt en kat er mindre glade for dem end andre der har betalt.....

    Men jeg kan da så fortælle at det ikke er nogen garanti for at høj pris betyder mere glad for katten....men at der faktisk er flere vanrøgtsager mod netop dyre racekatte end huskatte..og især hvor der er mange dyre katte samlet på et sted.

    Måske netop fordi det er pengene der styrer foretagendet mere end det er kærlighed til dyrene..."

    Det er en god pointe.
    Jeg er meget glad for mine katte, men den kat der har kostet mest er Freddie - 2 kg. RC Kitten.
    Måske kunne det dæmme op for useriøs avl at man neut. sine katte før salg, men hvor mange vil gøre det? Jeg har set mange salgsannoncer i min by og kender også én der fik et kuld killinger på en MCO som så havde været sammen med en huskat..
    Allesammen sælger katte (huskatte eller rundkørsler) for en slik!
    Hvis man ikke selv har råd eller vil "ofre" de penge det koster for hele pakken, ja så skal man i mine øjne ikke have kat. Ligegyldigt om det er en race- eller en huskat.
    Så katteliv kan og skal ikke gøres op i penge.


  • #33   7. feb 2013 Jeg kan kun være enig med Gitte og til Marianne, så neutralisere jeg alle killinger inden de flytter herfra, med mindre de er købt til avl og er de købt til avl så står der i kontrakten at alle killinger efter katten skal have stamtavler. Jeg vil ikke lægge mit avlsarbejde ud til fri afbenyttelse med dejlige blandingskatte eller tavleløse killinger til følge.

Kommentér på:
hvad er en tavle løs kat værd

Annonce