{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
530 visninger | Oprettet:

enten eller....?? {{forumTopicSubject}}

Nu er jeg stødt på flere annoncer med folk der sælger deres katte, som kælekatte, men for en merpris kan det lade sig gøre at katten bliver solgt som avlskat.

Det jeg mener er, at når man står med katten må man da vurdere om katten er egnet til opdræt eller ej??
Jeg er klar over der er faktore der kan spille ind, fx at man ikke kan få den solgt som avlshan, så er det da klart bedre at katten bliver neautraliseret og går som kælekat.

Men et eller andet sted finder jeg altså nogen af disse annoncer frastødene...nogen gange får jeg det sådan lidt "vi kan få mere for den som opdrætskat" selv om jeg måske havde fundet den bedst til kælekat.

må jeg høre jeres syn på sagen? og evt begrundelser for de af jer der bruger disse annoncer?
det er ikke ment som en lyncning, men jeg vil gerne belærres;0)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  enten eller....??
  • #1   21. mar 2007 Er killingen ikke egnet til avl, synes jeg helt bestemt også at de kun skal gå videre til kæl!

Ellers er der jo ingen idé i at være opdrætter af en bestemt race, som jo skal forsøge at lave killinger der overholder visse kriterier for at være racetypisk.

Potedask herfra.

• #2   21. mar 2007 Der er som regel en grund til at killingen ikke skal gå videre i avl, og én af dem er f. eks. "små skønhedsfejl" såsom skæve tænder, haleknæk osv.

Vi skal jo ikke avle videre på killinger der har disse "fejl", vel?

Så er der jo større chancer for at deres afkom jo også får disse "fejl" eller endda endnu flere.

• #3   21. mar 2007 Når jeg skal fastsætte en pris for en killing, kigger jeg på kvaliteten og ikke hvad den måske skal bruges til, prisen bliver så fastsat derefter...
    Det vil sige at hos mig kan du ikke få en killing af avls kvalitet til den pris en kælekat koster...

• #4   21. mar 2007 Jeg ser selv mange "mærkelige" annoncer på katte, hvor det virker somom opdrætter kun tænker på penge, og ikke på kattene eller racen.

Jeg skal have mit første kuld her i år.. smiley og Cabotine Rose skal til sjælland og parres, da det er den rette han jeg har fundet til hende der. Prisen vil variere fra kæl til avl, men hvor meget osv ved jeg ikke helt endnu, da jeg først skal se hvad der kommer, og regne en masse ting ud. smiley
    Hvis jeg skal sælge til avl har jeg krav at køber skal være medlem af en katteklub og eje et stamnavn. Men det vil stadig ikke være ens betydning med katten vil blive solgt til det opdræt, det kommer an på meget!
    Alle kælekatte herfra, vil blive neutraliseret inde de kommer herfra. Jeg vil ikke så inde for BYB'er.

For mig er det vigtigste at kattene kommer til de rette hjem, om de så skal blive her 14 dage ekstra. Jeg opdrætter fordi kattene er min store hobby, samt fordi jeg elsker den Norske Skovkat, og gerne være med til at fastholde racen, så den stadig vil være racetypisk. smiley Jeg vil aldrig opdrætte for pengenes skyld, mine katte skal ikke være pengemaskiner, men mine små babyer, som skal behandles med omsorg og kærlighed. smiley

Kommentér på:
enten eller....??

Annonce