enten eller....?? {{forumTopicSubject}}
Nu er jeg stødt på flere annoncer med folk der sælger deres katte, som kælekatte, men for en merpris kan det lade sig gøre at katten bliver solgt som avlskat.
Det jeg mener er, at når man står med katten må man da vurdere om katten er egnet til opdræt eller ej??
Jeg er klar over der er faktore der kan spille ind, fx at man ikke kan få den solgt som avlshan, så er det da klart bedre at katten bliver neautraliseret og går som kælekat.
Men et eller andet sted finder jeg altså nogen af disse annoncer frastødene...nogen gange får jeg det sådan lidt "vi kan få mere for den som opdrætskat" selv om jeg måske havde fundet den bedst til kælekat.
må jeg høre jeres syn på sagen? og evt begrundelser for de af jer der bruger disse annoncer?
det er ikke ment som en lyncning, men jeg vil gerne belærres;0)
feb 2005
Følger: 246 Følgere: 240 Katte: 4 Emner: 470 Svar: 2.934
Ellers er der jo ingen idé i at være opdrætter af en bestemt race, som jo skal forsøge at lave killinger der overholder visse kriterier for at være racetypisk.
Potedask herfra.
feb 2005
Følger: 246 Følgere: 240 Katte: 4 Emner: 470 Svar: 2.934
Vi skal jo ikke avle videre på killinger der har disse "fejl", vel?
Så er der jo større chancer for at deres afkom jo også får disse "fejl" eller endda endnu flere.
apr 2005
Følger: 56 Følgere: 54 Katte: 12 Emner: 192 Svar: 597
Det vil sige at hos mig kan du ikke få en killing af avls kvalitet til den pris en kælekat koster...
jul 2005
Følger: 36 Følgere: 35 Katte: 4 Emner: 157 Svar: 765
Jeg skal have mit første kuld her i år..
Hvis jeg skal sælge til avl har jeg krav at køber skal være medlem af en katteklub og eje et stamnavn. Men det vil stadig ikke være ens betydning med katten vil blive solgt til det opdræt, det kommer an på meget!
Alle kælekatte herfra, vil blive neutraliseret inde de kommer herfra. Jeg vil ikke så inde for BYB'er.
For mig er det vigtigste at kattene kommer til de rette hjem, om de så skal blive her 14 dage ekstra. Jeg opdrætter fordi kattene er min store hobby, samt fordi jeg elsker den Norske Skovkat, og gerne være med til at fastholde racen, så den stadig vil være racetypisk.
enten eller....??