{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.040 visninger | Oprettet:

søger hjælp ang. parring. {{forumTopicSubject}}

hejsa vi søger hjælp hva angår vores hunkat..vi har bestemt os at vi gerne vil have killinger på hende Men det er vores første hunkat
og vi kender ikk så meget til hvordan og hvorledes men vi regner med at ville have hende parret men en anden norsk skovkat
men hvordan fungere det lige med at finde en i vores område osv


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  søger hjælp ang. parring.
  • #1   16. maj 2007 Janniik - Med eller uden stamtavle?
    Og har i gjort jer nogen overvejelser ang. hvad i ønsker af farver og mønstre hos killingerne?
    Og hvor gammel hunkatten skal være?
    Og har hun stamtavle kan i få ét kuld, og give dem stamnavn uden at i selv har stamnavn (så vidt jeg altså husker??)

    Og har i overvejet hvor stort et arbejde det egentlig er? :o) Og hvad med dyrlæge, hvad vil i gøre der? skal de vaccineres, neutraliseres, eller? :o)

    Hehe, ved godt det var en masse spørgsmål. Men nemmere at hjælpe når man har fået svar på dem..


  • #2   16. maj 2007 hej eva

    og vi starter fra en ende af

    uden stamtavle

    farver har ikk noget at sige for os bare de har den pelsen smiley

    gizmo er gammel nok siger vores dyrlæge, han råder os ligefrem til at få killinger så hurtigt så muligt da gizmo er ret voldsom i sin leg

    de skal alle vaccineres
    neutraliseres har vi ikk bestemt os for *er vel op til deres familier*

    vi er ikk ude på at tjene penge på dem

    vil bare gerne have lidt mere liv i hjemmet og se om gizmo falder lidt til ro


  • #3   16. maj 2007 Jannik - Okay. Hvor gammel er hun da siden dyrlægen råder til det? Hun er jo at nogle af de langsommere racer, og de bør efter min erfaring være mindst 1½ år før de er klar fysisk og psykisk. :o)
    Uanset hvad dyrlægen nu siger, hehe..

    Men ellers vil jeg råde jer til at indrykke en annonce her på KG fx? Om at I søger en hankat uden stamtavle til jeres hunkat. :o)
    Skal det være norsk skovkat, eller er det ok med fx en maine coon, eller en blanding af racer eller? :o)


  • #4   16. maj 2007 Jeg var lige inde og se hende, og hun er godtnok en flot mis ;-))

    Jeg må sige, at det I skriver om hende "En bidsk bette satan, men hun har da sine øjeblikke, f.eks. når hun sover" skuer lidt i mine ører.
    Temperament er arveligt, så I skal være meget obs på den hankat I vælger. Det kan ikke hjælpe, at I finder den nærmeste hankat, hvis han har et iltert temperament, for så vil killingerne, med meget stor sansynlighed, blive meget temperamentsfulde. Så vil jeg næste anbefale jer, at søge i et større område, så I er sikker på at finde en hankat med et roligt temperament.

    Kendetegnet ved en norsk skovkat, er deres skønne og dejlige temperament.
    Jeg har 7 norske skovkatte, og ikke en af dem har på noget tidspunkt haft deres kløe eller tænder fremme. Heller ikke i leg..

    Jeg forstår udemærket jeres tanke om lidt liv i huset smiley Dog vil jeg meget (inderligt) bede jer vælge hankat, udfra fornuften og ikke fordi han har pelsen. smiley



  • #5   16. maj 2007 kløe = klør

  • #6   16. maj 2007 troede ikk rigtigt at man kunne parre norsk skovkat og maine coon men den race har vi dog også haft i tankerne

  • #7   16. maj 2007 Jannik - De kan sagtens parre. Men om man vil det er jo noget helt andet. Altså om man vil blande racerne.
    Men ja, væjg endelig en hankat som har et temperament der kan opveje jeres hunkats temperaments fejl.
    Jeg har fx en dejlig skøn og kølen hunkat som jeg fik killinger på i 2005. Hun er dog ikke særligt glad for fremmede eller urolige omgivelser. Derfor søgte jeg efter en hankat der var meget imødekommende og tog næsten alt roligt. Det fandt jeg, og den hunkilling som jeg valgte at beholde (pointen med killingerne var at få en kat nr. 2 til at holde kat nr 1 med selskab) er utroligt kælen, tilgivende, og tager fremmede som noget nyt og spændende der skal tjekkes ud :o)


  • #8   16. maj 2007 Jannik: Lige et par spørgsmål: Kender I nogle katteglade mennesker, der kan adoptere killingerne? Hvis ikke og ingen egnede melder sig, hvad skal der så ske med killingerne?

    Mht. liv i huset, ja det kommer der de 12-14 uger, inden de skal til nye hjem.
    Mht. at Gizmo skulle blive mere rolig, så kan I vælge at neutralisere hende (og hun behøver IKKE få killinger først). Neutralisation gør oftest katte mere rolige.


  • #9   16. maj 2007 Vil lige påpege at det ikke er mig der har slettet det indlæg hvor jeg kommer med et par mulige emner. Der er en HA'er/moderator der har det, da man åbenbart ikke må hjælpe folk herinde på den måde...

  • #10   16. maj 2007 Tinka - ja, vil også sige at jeg faktisk tror at det vil virke bedre at neutralisere hende end at få killinger på hende. Ogås meget nemmere og mindre stresfuld løsning for katten.


    btw. mulige emner fra markedet herinde.


  • #11   16. maj 2007 hun bliver ikk neutraliseret til at begynde med det er sikkert vil vil gerne prøve at have et kuld killinger først at derefter kan vi overveje det men det er fuldstændig udelukket til at begynde med om vi så skal forsætte med at han er ret bidsk det er ingen problem


  • #12   16. maj 2007 ps jeg jeg kender masser af katte glade mennesker

  • #13   16. maj 2007 "om vi så skal forsætte med at han er ret bidsk det er ingen problem" <- øh? forstår ikke helt denne her sætning? :o)

  • #14   16. maj 2007 Jannick. det er meget svært at læse dit indlæg. Der er ingen kommaer eller punktummer, så hvor er der ophold;-))

    Det KAN godt blive et problem, hvis katten er bidsk. Det er ikke normal opførsel for en NFO. Derfor er det så meget mere vigtig, at du finder en hankat med et godt temperament.

    Det er for at give dig et velment råd, for I kan komme til at stå i situationen, at I har 5 killinger der er sky eller virker aggressive, og så er der ikke nogen der er interesseret.

    Må jeg spørge hvorfor det er fuldstændig udelukket, at få hende steriliseret?
    Jeg kan sagtens se at I er meget interesseret i at få killinger, og det er bestemt ikke for at overtale jer til ikke at få killinger, men jeg er lidt nysgerrig... ?




  • #15   16. maj 2007 Jannik: Ja de fleste kender nogle katteglade mennesker (men de har nu som regel katte nok i forvejen), så det jeg spurgte om var, om du kender nogle katteglade mennesker, der vil ADOPTERE killingerne.



  • #16   17. maj 2007 Altså, nu er det ikke fordi hun er hverken aggressiv eller sky af natur, hun er faktisk lige tværtimod. Hun er meget opsøgende overfor mennesker, hvis vi får besøg eller ude med hende. Hun bliver bare lige pludselig sur og bidsk, hvis man leger med hende eller kæler med hende.

    Og vi vil bare gerne have et kuld killinger på hende, inden vi overvejer en evt. sterilisering


Kommentér på:
søger hjælp ang. parring.

Annonce