612 visninger
|
Oprettet:
19. maj 2007 Følger: 14 Følgere: 119 Katte: 32 Emner: 58 Svar: 969
Klub og Stamnavn {{forumTopicSubject}}
Hej alle i søde katte mennseker.
jeg blev anbefalet at tage på udstillinger for at lære mere om Mco kattene og deres standarder. jeg overvejer at melde mig ind i en af klubberne, hvilken forskel er der på de forskellige ? og hvilken er bedst ?
Hvis man har en kat med stamtavle, og gerne vil have killinger med stamtavle, skal man så købe et stamnavn for at få stamtavle på killingerne ?
nov 2006
Følger: 28 Følgere: 27 Katte: 12 Emner: 8 Svar: 312
Jeg kan se at du kommer fra Jylland, så vil Jyrak bestem være en ide for dig, da deres medlems møder ligger i Jylland og på Fyn.
Men katteklubben vil også være en ide for dig.
Hvilken af dem du skal vælge, er stort set op til dig selv. Men gå ind på deres hjemmesider og kig dig frem :0)
http://www.katteklubben.com/
http://www.jyrak.dk/
Hvis du vil havde killinger på din kat en enkel gang, kan du godt få stamtavle på dem.
Men vis du ønsker at opdrætte katte, er det en ide at få stamnavn med det samme. Da du vil fortryde at dit første kuld ikke bære din stamnavn, med tiden.
Et godt råd, er at søge stamnavn inden du planlægger killinger, da det godt kan tage noget tid før det kommer.
maj 2007
Følger: 14 Følgere: 119 Katte: 32 Emner: 58 Svar: 969
Hvor er grænsen mellem opdæt og ikke ?
jun 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 1 Svar: 178
Du kan kun få stamtavler på et kuld uden at have stambnavn. Derudover defineres det som opræt.
Ang. valg af klub kan du frit vælge en af de 4 hovedklubber (Jyrak, Darak, Racekatten og katteklubben).
Jeg er medlem af Jyrak fordi deres medlemsmøder foregår her i Jylland og fordi størstedelen af deres udstillinger også er i jylland. Jeg vil helst støtte det jeg bruger mest, i dette tilfælde Jyrak.
Jyrak har også seminarer for nye opdrættere, så man bliver hjulpet godt igang og ikke står helt på egne ben.
/Mvh Helle
jul 2006
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 1 Emner: 39 Svar: 206
maj 2007
Nu spørger jeg sikkert dumt, men Helle nævner 4 hovedklubber, det er altså ikke nok at melde sig ind i Maine coon klubben ?
okt 2005
Følger: 36 Følgere: 34 Katte: 5 Emner: 146 Svar: 3.220
man skal være medlem af.
Mainecoonklubben er en speciel gruppe, og det er valgfrit om man vil være medlem :o)
maj 2007
Jeg vælger at melde hele husstanden ind i Jyrak, det kunne jo være at de andre lod sig lokke med til udstillinger.
Hej Chrietie ! Sejt profilbilled, den er bare funny
Klub og Stamnavn