{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.184 visninger | Oprettet:

salg med eller uden stamtavle {{forumTopicSubject}}

Ja, nu kommer det på banen igen, bare ikke lige det med en racekat er kun en racekat hvis den har stamtavle.. det er ikke det jeg vil med denne tråd, så det bedes i holde uden for denne tråd... da vi der aldrig kommer til enighed


Men, hvordan søren kan man sætte killinger til salg til en ret høj pris og så skrive hvis der skal stamtavle på, bliver det til en mer pris hmmm, så vidt jeg ved, skal der søges stamtavler på hele kuldet og alle kuld, hvis man er reg opdrætter i FiFe... ved ikke helt med de andre TICA osv..

Men hvordan kan det være at man skriver sådan...
Nu opretter jeg denne tråd da man jo ikke må kommentere sådan noget i en anonnce ej heller spørger hvad prisen er hvis der skal være stamtavle på killingerene...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  salg med eller uden stamtavle
  • #1   14. jul 2008 Nu har jeg ikke forstand på det der med kuld og stamtavle men faldt lige over at man ikke må spørge om prisen hvis der skal stamtavle på.. HVORFOR MÅ MAN IKKE DET? Hvis man vil have tavle på skal folk da vide hvad de skal punge ud med?? nogen gange forstår jeg ikke de regler der er herinde.. hmm

  • #3   14. jul 2008 Hvis et kuld stambogsføres i FIFé skal der søges stamtaler på hele kuldet,. Jeg ville tage alt relevant info og sende rundt til de 4 hovedklubbers formænd, og bede dem tage affære. De skal nok finde ud af hvor personen er medlem, og derved få gjort noget ved det.

    I TICA registrerer du kuldet, og kan så lave stamtavler på de killinger du ønsker skal ha det. Men igen, kuldet skal registreres.


  • #4   14. jul 2008 har os set annoncen og undret mig over det samme.

  • #5   14. jul 2008 Jeg fandt lige et godt link her vedr. det med stamtavler:

    http://www.kattehandel.dk/stamtavler.htm


  • #6   14. jul 2008 I CFA kan man vist også få på tavle på udvalgt af et kuld, men jeg mener stadig hele kuldet skal registreres....
    jeg er både FIFe og CFA opdrætter, dog er mine katte endnu ikke registreret ....det kommer når jeg får tid.


  • #7   14. jul 2008 Ja, ja, men det er min opfattelse (ret mig, hvis den er forkert), at man i de forskellige salgsannoncer ikke må spørge ind til hverken stamtavler eller mangel på samme. Som opdrætter under FIFe er det indlysende at stille sådanne spørgsmål.

  • #8   14. jul 2008 PS: Hovsa - fik ikke det hele med.

    ... er det indlysende at stille sådanne spørgsmål, hvis man er interesseret i den annoncerede kat.


  • #9   14. jul 2008 Ja, har også undret mig over disse annoncer. Jeg har set flere af dem.
    Nu er jeg jo ikke opdrætter, men troede faktisk at de ville blive smidt ud af klubben, hvis de ikke registrede og stambogsførte alle killinger i kuldet. (ret mig hvis jeg tager fejl)


  • #10   14. jul 2008 så vidt jeg kan læse i brugerbetingelserne må man vist ikke skrive hvis man ikke er interesseret, men jo, at forespørge på pris, er i mine øjne også at være ineresseret....

  • #11   14. jul 2008 men brugerbetingelserne tolkes forskelligt, alt afhængig af hvilke øjne der læser dem....

  • #12   14. jul 2008 Jeg vil da også mene at man har ret til at vide den fulde pris, hvis man skal kunne vise interresse...
    Syntes jeg har læst herinde et sted, at stambog kun koster 200 at få lavet? Man skal vel ikke betale for besværet med at få fat i dem?


  • #13   16. jul 2008 Hej. Jeg synes at det er forkert at man kan udvælge en killng ud af et kuld og så lave en stambog på den hvis resten af kuldet ikke skal have..
    det koster KUN 200 kr at lave det eneste besvær der evt kunne være er at finde navne til killingerne.. Og huske at sende alle papirer på en gang smiley


  • #14   17. jul 2008 Helle M.

    Jeg mener faktisk ikke, at man er forpligtet til at registrere sine killinger i TICA, men i den danske TICA-klub Viking Cats har man besluttet, at alle kuld skal registreres. Derudover er det rigtigt, at man kan bestille stamtavle på den enkelte kat, hvis man får brug for det. I TICA er en "registration" stort set svarende til FIFés stamtavle, altså det registreres at denne killing er efter den og den forælder. TICAs stamtavle er mere til at sidde og danne sig et overblik over stamtræet som sådan.

    Maria L.

    Det er korrekt, at man som opdrætter under FIFé ikke må undlade at søge stamtavle på nogen af sine killinger. Alle skal have en tavle - også ups'ere og blandinger. Men nogen skal jo gøre opmærksom på, at der foregår noget sådant for at der kan handles på det ;o)


Kommentér på:
salg med eller uden stamtavle

Annonce