Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning afdørhåndtag til altandør 1.200 kr.
  • Altandør 1.150 kr.
  • Tætning af ovenlys vinduer 1.000 kr.
  • Ophæng af stort spejl i opgang 500 kr.
  • Hænge TV op, hænge hylde op og hænge gardiner op 500 kr.
  • Hang up 4 lights 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hypersoignering
  • #1   14. okt 2009 Først og fremmest skal du finde ud af, *hvorfor* katten hypersoignerer - kløer det på katten? er katten stresset? keder katten sig? En dyrlæge (gerne en med forstand på hudproblemer) kan hjælpe dig med en diagnose.

• #2   14. okt 2009 mange tak tror det er fordi han keder dig og mangler en at lege med for lige de dage her har han været ude ved mor og far og de har os kat, og nu er det ik så slemt mere som det var inden

• #3   14. okt 2009 Min den ene han kat lider af det... Du skal afsted til dyrlægen og have taget en skrabe test af området, hvis testen er ren så kan du kontakte mig pr PM herinde..

Det er måske 1 ud af 100 dyrlæger der kender til netop hyper soignering, men jeg har flere måder man kan få buk med det...

Det er ikke noget der kan smitte andre katte hvis det er HS, men katten skal igenmen en skrabe test hos dyrlægen før jeg kan hjælpe dig da det eventuelt kan være mider i hår sækken, eksem eller andet man ikke kan se med det blotte øje, så alt andet skal udelukkes før man kan sige det er HS...

• #4   14. okt 2009 okay det må jeg prøve så og mange tak for hjælpen jeg skal nok kontakte dig når jeg har været afsted med ham

• #5   14. okt 2009 Det er bare iorden.. Som sagt er det for og udelukke alt andet utøj mv der eventuelt kan medføre de HS'er, det kan være hvad som helst lige fra allergisk reaktion til mider, så desværre er en tur til Doktoren nødvendig og hurtigst mulig, for er det HS så skal det stoppes her og nu ellers hiver den bare mere og mere pels af som kan blive til store sår..
    Under min Alex er der et billede af hvordan han så ud da jeg fik ham hjem, har så desværre ikke billede af hvordan det så ud da det var værst, men hvis du kan forestille dig næsten hele ryggen bar.. Man viste aldrig hvad man stod op til om morgenen.. Nogen gange lå der bare en halv kat af hår rundt omkring da det var værst..

• #6   14. okt 2009 ej føj da smiley men kan de godt redes hvis man opdager det i tide??

• #7   14. okt 2009 Min har ikke vist noget manisk i godt 1½ år ca og har fin pels igen.. Men er ikke i tvivl om at kom der så meget ballade og strees i hverdagen igen som var det der udløste hans HS så ville han gå igang igen, måske ikke samme sted, men han ville ikke vide bedre...

Men uanset hvad så skal vi nok få ro på ham igen, det kræver bare tid og tålmodighed smiley Ikke alle katte er som mine skøre siam...

• #8   14. okt 2009 nårh okay jeg er bare lidt fustret over min er blevet sådan og rimelig meget på bar bund (han er min første kat jeg selv har)

• #9   14. okt 2009 Hypersoignering er der ikke nogen lige efter bogen løsning på.

Du skal ihvrtfald kontakte opdrættern som forhåbentlig kan hjælpe dg.

Jeg hat haft det inden for dørene - meget svært at komme til livs. Det er arveligt.

• #10   14. okt 2009 Hvor gammel er han og er han kastreret? Ikke at kastration hjælper, desværre.

• #11   14. okt 2009 han bliver 1 år her til december og ja han er kastreret

• #12   14. okt 2009 Lis: Hejsa.. Jeg har haft fat i avlere af både forældre, bedste forældre og længere ude for og høre om der skulle ligge noget HS i deres katte og alt var negativ.. Killinge købere fra rundt omkring i danmark fra netop Alex's familie har heller ikke noget genetisk fejl som HS eller allergi, dog med andre alm ting, men ikk noget som kunne forbindes med avlen..

Og som du selv siger, HS kan ikke løses efter en bog, det er virkelig en prøvelse og rigtig træls..

• #13   14. okt 2009 Dåse slaven og siameser drengene..

På aby'erne er det arveligt - det er set her - og andre steder der arbejdedes med samme linier

Jeg er som du sikkert ved stamtavlefreak - jeg holder mig langt væk hvis der noget i den stil i anerne.

Somalien er jo ud af aby'en - derfor forekom det mig ikke fjernt at drage den parrallel.

• #14   14. okt 2009 Dåsen - kan man godt se foreskel på det og så evt. allergi?

• #15   14. okt 2009 Lis: Ja Tavlerne skal være rene :0) Men desværre er de det ikke altid.. Men som sagt tjekkede jeg alle jeg kunne få fat i og ingen havde noget de kunne sætte i forbindelse med Alex's HS, men på den anden side så er folk nu os klar over han har det, men at det nok er usansynligt det stammer fra hans linjer.. Men på den anden side er det kun en af hans søskende der er avls mis og hun har lavet 1 kuld unger indtil videre som er super fine alle sammen...

Men har hørt det med aby'er før fra en dommer til udstilling for et par år siden.. Man skal virkelig passe på...

• #16   14. okt 2009 Tanja.. Som regl når det er allergi så krasser og kløer de i det og på den måde får udslæt og mister hårene samt vasker samme sted meget.. Det giver jo rødme, eventuelle blæner, små sår mv...

Ved HS der nærmest rykker de hårene ud af huden, klipper dem over med tænderne samt vasker sig og fortsætter med det igen og igen i en nærmest manisk rytme.. Alex gjorde det sjællent når jeg var hjemme, men når jeg en enkelt gang i mellem tog ham i det var han helt optaget i hans egen lille verden med og bide, rykke pels af og vaske sig grundig.... Han blev meget forskrækket hvis jeg opdagede ham...

• #17   14. okt 2009 Dåse slaven og siameser drengene.. . - Så tror jeg næsten der er allergi Rottweiler har, spørgsmålet er bare over hvad smiley Han har for nylig skiftet foder over til noget mod urinsten, og syntes bare det er blevet værre, han har ingen lopper, skab eller andet småkravl på sig, men bliver ved med at miste mere og mere pels, dyrlægen ved heller ikke rigtig hvad det er smiley

• #18   15. okt 2009 Vi ses jo lørdag Tanja, så kan vi lige lure på sagerne.. :0)

• #19   15. okt 2009 Jeg har ladet ham blive hjemme lørdag, da jeg ikke er sikker på om jeg vil kunne få ham igennem dyrlæge kontrollen, når han ser så grim ud smiley

Jeg lader forresten også min datter blive hjemme, hun kommer på weekend hos hendes mormor istedet for *g*

Kommentér på:
Hypersoignering

Annonce