Gode råd søges om fødsel! {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen.
Vi var ved dyrlæge for 1½ måneds tid siden, for at få p-piller til Duchesse, fordi hun var ved at blive kønsmoden, men det var desværre for sent.
Vi var inde forrige fredag og få hende scannet, så vi vidste hvornår hun skulle føde, og hvor mange der var, og han sagde en uges tid, så det er ved at være godt op over!
Jeg ved udemærket godt det er en rigtig dum situation vi står i, så det behøves i bestemt ikke fortælle mig
Har læst alt hvad jeg overhovedet har kunnet læse om kattefødsler, men syntes ikke jeg kan få nok viden, vil gerne have det bliver en så behagelig oplevelse for hende, som det overhovedet kan blive.
Mine spørgsmål er nu, hvordan vidste i at fødslen var ved at gå igang for jeres kat?
Jeg holder øje med hende hele tiden, og har heldigvis fri hele næste uge, så jeg er hjemme ved hende når det sker.
Vil være meget glad for alle jeres gode råd ang. fødslen, kost, kattegrus, kattebakker osv.
På forhånd tak!
Kattehilsener Trine, Duchesse og Hawkeye
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.015
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 40 Svar: 189
Kan dyrlægen have målt forkert? Eller er det ikke alle katte hvor maven falder ned?
jan 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 4 Emner: 54 Svar: 333
vil gerne have min pige parret i løbet af det her år, hun bliver 1 år her d. 9 maj
nov 2008
Men antal kan man da få.
Mine kattes maver "falder" - ses de oppefra ser de nærmest ikke drægtige ud
okt 2009
Britt - Stort tillykke til jer!
Duchesse har også kaldt ualmindeligt meget idag, og sat sig hen til soveværelses døren hvor hun ved min kæreste sover og skrabet på døren.
Lis - Vi fik også at vide at der er 4 killinger derinde, og kunne se alle de små hjerter slå.
jan 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 4 Emner: 54 Svar: 333
Måske kan du være heldig at finde en opdrætter herinde, der bor i nærheden af dig der evt kan træde til og hjælpe hvis det går helt skævt?
okt 2009
Hun har fået p-piller op til nu.
nov 2008
Alle killingerne var fuldbårne - men dødfødte
Du kan riskiere hun enten føder for tidligt eller for sent - begge dele ikke smart
okt 2009
Scanningen viste at alle 4 hjerter slog, og mærker hende flere gange om dagen på maven og der er altid liv og glade dage derinde.
Vi stoppede selvfølgelig med p-piller det samme sekund vi fandt ud af hun var gravid, og tog hende til lægen.
Men jeg har kodet både dyrlægen og dyrlægevagten i området ind på telefonen, hvis der skulle ske noget.
Syntes ikke hun skal sterelliseres her med det samme, så det er Hawkeye der skal ind til kasterering...
Og de er begge indekatte...
dec 2007
Følger: 19 Følgere: 19 Katte: 3 Emner: 5 Svar: 500
Det vigtige at huske inden:
*Flydende modermælkerstatning, fx. KMR. Det er rigtigt godt at have i huset, da katte ofte føder om natten eller lige i en weekend, hvor man ikke lige kan finde noget egnet at give killingerne, så det er bedst at være godt forberedt.
*En køkkenvægt, med max. 2 grams interval, killingerne skal vejes hver dag på ca. samme tidspunkt, vægtstigning er den mest sikre indikator på at de trives.
Til fødslen:
*Dyrlægen nummer/vagtdyrlægens nummer, så man altid kan komme i kontakt med en dyrlæge dag eller nat.
*En blok til at skrive ned hvad killingerne vejer ved fødslen.
Det er i hvert fald noget af det mest basale man har behov for ved en fødsel.
okt 2009
Men vidste ikke det med modermælks erstatningen, hvor købes det, hos dyrlægen eller i en dyreforretning?
Vægten og blokken til at skrive ned på står allerede parat, og nummer på dyrelæge og dyrelægevagt er tastet ind på telefonen
dec 2007
Følger: 19 Følgere: 19 Katte: 3 Emner: 5 Svar: 500
KMR mælk købes hos dyrlægen eller over internettet, fx. www.unimati.biz og de har også andet fødselsudstyr, men husk at det skal være det flydende/væske. Det skal blandes op med 50% vand i de første 2 uger, og køb også en sutteflaske eller engangsprøjte med suttehovede til, hvis killingerne skal fodres med erstatningen.
Hvis du ikke får brug for erstatningen, så kan den fint gives til mormissen, så hun får lidt ekstra godt, mens hun har diende killinger.
okt 2009
nov 2008
Det skal være FLYDENDE KMR - gedemælk kan som nævnt sagtens bruges som støtte/kvickstarter i et par dage
Gode råd søges om fødsel!