{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
693 visninger | Oprettet:

Gode råd søges om fødsel! {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen.

Vi var ved dyrlæge for 1½ måneds tid siden, for at få p-piller til Duchesse, fordi hun var ved at blive kønsmoden, men det var desværre for sent.
Vi var inde forrige fredag og få hende scannet, så vi vidste hvornår hun skulle føde, og hvor mange der var, og han sagde en uges tid, så det er ved at være godt op over!

Jeg ved udemærket godt det er en rigtig dum situation vi står i, så det behøves i bestemt ikke fortælle mig smiley

Har læst alt hvad jeg overhovedet har kunnet læse om kattefødsler, men syntes ikke jeg kan få nok viden, vil gerne have det bliver en så behagelig oplevelse for hende, som det overhovedet kan blive.

Mine spørgsmål er nu, hvordan vidste i at fødslen var ved at gå igang for jeres kat?
Jeg holder øje med hende hele tiden, og har heldigvis fri hele næste uge, så jeg er hjemme ved hende når det sker.

Vil være meget glad for alle jeres gode råd ang. fødslen, kost, kattegrus, kattebakker osv.

På forhånd tak! smiley

Kattehilsener Trine, Duchesse og Hawkeye

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gode råd søges om fødsel!
  • #2   2. maj 2010 Hmmm, der står at maven falder ned en uges tid før fødsel, det er den ikke ved Duchesse, hun er stadig rund ud til siderne!

Kan dyrlægen have målt forkert? Eller er det ikke alle katte hvor maven falder ned?

• #3   2. maj 2010 For lige at gå lidt OT, hvor gammel er hun?
    vil gerne have min pige parret i løbet af det her år, hun bliver 1 år her d. 9 maj

• #4   2. maj 2010 Prcist fødeselstidspunkt og scanning tror jeg ikke på -det har jeg hørt for mange fejlvurderinger til.

Men antal kan man da få.

Mine kattes maver "falder" - ses de oppefra ser de nærmest ikke drægtige ud

• #5   2. maj 2010 Camilla, hun er kun et halvt år, derfor jeg skrev at det er en træls situation, hun skulle jo slet ikke have været gravid endnu smiley

Britt - Stort tillykke til jer! smiley var maven "faldet ned"? smiley
    Duchesse har også kaldt ualmindeligt meget idag, og sat sig hen til soveværelses døren hvor hun ved min kæreste sover og skrabet på døren.

Lis - Vi fik også at vide at der er 4 killinger derinde, og kunne se alle de små hjerter slå.

• #6   2. maj 2010 Hvordan kan det være i ikke bare har fået underlivet fjernet da i fandt ud af det? anbefalede dyrlægen ikke det?

Måske kan du være heldig at finde en opdrætter herinde, der bor i nærheden af dig der evt kan træde til og hjælpe hvis det går helt skævt?

• #7   2. maj 2010 Fordi der var ca en uge tilbage af graviditeten sagde han, da vi var inde og få hende scannet.

Hun har fået p-piller op til nu.

• #8   2. maj 2010 Det er ikke godt med p-pillerme. Min datter var ikke klar over hendes kat var parret - opdagede det først da hunkatten blev tykkere og stoppede så.

Alle killingerne var fuldbårne - men dødfødte

Du kan riskiere hun enten føder for tidligt eller for sent - begge dele ikke smart

• #9   2. maj 2010 Var også en af grundende til at vi var inde ved dyrlægen.

Scanningen viste at alle 4 hjerter slog, og mærker hende flere gange om dagen på maven og der er altid liv og glade dage derinde.

Vi stoppede selvfølgelig med p-piller det samme sekund vi fandt ud af hun var gravid, og tog hende til lægen.
    Men jeg har kodet både dyrlægen og dyrlægevagten i området ind på telefonen, hvis der skulle ske noget.

Syntes ikke hun skal sterelliseres her med det samme, så det er Hawkeye der skal ind til kasterering...
    Og de er begge indekatte...

• #10   2. maj 2010 Jeg kan anbefale at du låner eller køber Politikens kattehåndbog, der er en ganske fornuftig sektion omkring fødsel, som forklarer trin for trin hvad der foregår, hvordan man kan hjælpe og der også billeder til at hjælpe en med at kønsbestemme killingerne, på den måde har du også noget at kigge op til/ved selve fødslen.

Det vigtige at huske inden:

*Flydende modermælkerstatning, fx. KMR. Det er rigtigt godt at have i huset, da katte ofte føder om natten eller lige i en weekend, hvor man ikke lige kan finde noget egnet at give killingerne, så det er bedst at være godt forberedt.
    *En køkkenvægt, med max. 2 grams interval, killingerne skal vejes hver dag på ca. samme tidspunkt, vægtstigning er den mest sikre indikator på at de trives.

Til fødslen:

*Dyrlægen nummer/vagtdyrlægens nummer, så man altid kan komme i kontakt med en dyrlæge dag eller nat.
    *En blok til at skrive ned hvad killingerne vejer ved fødslen.

Det er i hvert fald noget af det mest basale man har behov for ved en fødsel.

• #11   2. maj 2010 Sofie P - Tusind tak, må lige finde biblioteket i den her by i morgen, og finde den kattehåndbog, har godt nok Aschehougs (Staves vidst ikke sådan, men jeg prøvede da, hehe) kattehåndbog.

Men vidste ikke det med modermælks erstatningen, hvor købes det, hos dyrlægen eller i en dyreforretning?

Vægten og blokken til at skrive ned på står allerede parat, og nummer på dyrelæge og dyrelægevagt er tastet ind på telefonen smiley

• #12   2. maj 2010 Det var så lidt, det er en rigtig god ide, at have modermælkerstatning klar, især med en ung hunkat, for en ulempe kan være, at hun ikke vil/kan finde ud af at passe killingerne selv.

KMR mælk købes hos dyrlægen eller over internettet, fx. www.unimati.biz og de har også andet fødselsudstyr, men husk at det skal være det flydende/væske. Det skal blandes op med 50% vand i de første 2 uger, og køb også en sutteflaske eller engangsprøjte med suttehovede til, hvis killingerne skal fodres med erstatningen.

Hvis du ikke får brug for erstatningen, så kan den fint gives til mormissen, så hun får lidt ekstra godt, mens hun har diende killinger.

• #13   2. maj 2010 Ved jo desværre ikke om fødslen bliver om en time eller om en uge, så er nok sikrest at tage forbi dyrlægen og købe det i morgen, der kan jeg vel også få sprøjter

• #14   3. maj 2010 Køb sprøjtene hos dyrlægen - de koster en formue på apoteket.

Det skal være FLYDENDE KMR - gedemælk kan som nævnt sagtens bruges som støtte/kvickstarter i et par dage

Kommentér på:
Gode råd søges om fødsel!

Annonce