{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.153 visninger | Oprettet:

Stephanie p
Stephanie p
Tilmeldt:
27. dec 2008
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 13

gode råd, søges. {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg håber virkelig i kan hjælpe mig med nogle gode råd, ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre, er ved at opgive. Prøver at gøre det kort.

jeg har for 4 uger siden reddet en kat, fra at blive aflivet. Jeg lukkede hende ud i søndags, da hun havde været inde i 4 uger. Det gik bare slet ikke, hun stak af og jeg var ud og lede osv. Jeg fik så fanget hende søndag aften, men hun var som forandret og vild, så hun bed og slap væk fra mig. Sidan da har jeg været ude og lede og logge med mad. Har også fundet hende, men hun kommer ikke hen til mig. smiley .

Her til aften igen, prøvede jeg at få fat i hende igen, men hun slap fra mig igen. Og nu tror jeg ikke den kat har mere tiltro til mig. smiley ..

Hvad gør man? - har lokket med godbidder, mad, osv.

Hilsen fra en opgivende katteejer. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  gode råd, søges.
  • Stephanie p
    Stephanie p Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 13
    #1   3. aug 2011 Okay, tak for dit råd. Men de 4 uger hun var inde, var hun en ren puttegris, så sys det er SÅ mærkeligt at når hun er ude, er en helt anden kat? Jeg snakkede med et dyrehospital idag, og låne en "kattefanger" og prøve det.

  • Stephanie p
    Stephanie p Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 13
    #2   3. aug 2011 Heidi, det var hun da jeg fik hende. Hun har fået 4 p. piller nu. Så ville mene at hun ikke er i løbetid mere?

    Kristine, jeg håber ikke at hun er vild når hun kommer ind igen, da det "kun" er 4 dage ca hun har været ude. Men må indrømme jeg er derhenne, hvor jeg opgiver, da jeg selv synes har prøvet, og det hjælper ikke. - Hun skulle til dyrlæge fredag, og have et tjek, men kan jeg da godt se jeg skal aflyse alligevel. ;/


  • #3   3. aug 2011 Godaften... smiley

    Tænker på, at det jo er godt vejr i disse dage, så hvis hun er vant til at være ude, kan det være, at hun ikke har lyst til at komme med dig ind...

    Katte er MEGET anderledes, når de er udenfor; jeg kan slet ikke fange min, når vi mødes udenfor; han er ganske vist ikke aggressiv, men han vil bestemt ikke løftes op eller befamles, dog gerne gå tur..
    Og han er en harmonisk forkælet kat, som sover i seng..

    Men hun har måske fået smag for udelivet ?
    Ku du ikke holde åbent et sted, så hun selv kan komme ind ?

    Eller prøv at sætte dig roligt et sted og hør lidt musik, sms ell.lign, så kan det være hun selv kommer til dig; lige nu føler hun sig jaget; hun er jo ikke en tamkat, men en kat, der har været vant til at klare sig selv; så når du tager hende op og holder hende fast, blir hun desperat.

    Hun skal såmænd nok tilgive dig ;))) I har jo haft 4 gode uger sammen , men lige nu er hun udekat, tror jeg smiley


  • Stephanie p
    Stephanie p Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 13
    #4   3. aug 2011 Hun har været inde i 4 uger, med min anden kat, som er en han. De første par dage lagde hun meget op til ham, efter hun havde fået to piller stoppede det og hun stoppede med at snakke som en gal! - Så tror ikke hun er i løbetid, da hun har været inde, og jeg ville ha set den pille være smidt på gulvet et sted! - Men kan da godt være, ville bare komme bagpå mig!

    anne- tak dejligt at høre. Ved også fra den anden jeg har, at han er også sær i det, når han er ude. Dog ikke ligeså vild som hun er. DEt helt vildt så meet vildkat der går op i hende, når hun er ude. Men har fået kontakt til hende her for lidt siden, hvor jeg gav hende lidt mad, og kælede med hende, så godt man nu kat. Prøver nu som du siger anne, at tage det stille og roligt igen!

    Tak, for svarende,dejligt lige at få snakket med andre om det!


  • #5   3. aug 2011 Det skal nok gå - en kat er en kat, og den gør KUN hvad den selv vil smiley

  • #6   3. aug 2011 Selv min største puttekælegris af en kat (født og opvokset her i huset) er ikke til at få fat på, hvis han ved en fejltagelse er kommet uden for hegnet.

    Men du skal være obs på, at mange hunkatte skifter mentalitet, når de får p-piller. Nogle bliver sure, indelukkede og utilnærmelige og andre bliver nogle aggressive madammer - akkurat lige som mange kvinder har det dårligt med p-piller.

    Hvis du ikke kan lokke hende ind i huset ved f.eks. at stille noget stærkt duftende kattemad inden for døren, så lån en kattefælde.

    Lykkes det, ville jeg få hende neutraliseret i stedet for de pokkers p-piller. (Husk også øremærkning og registrering).


  • Stephanie p
    Stephanie p Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 13
    #7   5. aug 2011 hej mega!
    Vi skulle ha været til dyrlæge idag, for at få hende tjekket og for at få hende neutraliseret osv. er ikke selv tilhængere af de p. piller.
    Jeg ringede rundt igår, for at få fat i en kattefælde, men uden held. Dansk autohjælp, falck, dyrlægen havde ingen. Prøvede dyrenesbeskyttelse, dog uden held da de ikke tog deres telefon. Hvor får man ellers fat i en kattefælde henne?


  • #8   5. aug 2011 Ring til Kattens Værn - De plejer at være behjælpelige.

    Ellers tror jeg, at Vordingborg Dyrehospital har fælder.

    Men hvis I har et udhud ell. garage, der kan lukkes, så prøv at sætte foder bagerst derinde og luk døren, når hun er gået derind.


  • Stephanie p
    Stephanie p Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 13
    #9   8. aug 2011 hej.

    Tak, for mange de gode råd. jeg fik købt kattefælde osv. og da det var købt kom hun hjem. SÅ HERLIGT. Dog mærkeligt at hun bare stod der lige pludselig. smiley
    - ville jeg bare fortælle jer!! smiley


  • #10   8. aug 2011 Dejlige nyheder !

    Jamen, hun savnede dig da bare ;)))


  • #11   8. aug 2011 Nej, man har det elendigt ...

  • Stephanie p
    Stephanie p Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 13
    #12   9. aug 2011 JAAAA, meget. Men det er okay de løber osv, sådan er katte!! - Men det med jeg kunne se ´hende, og ikke måtte røre og at hun var blevet vild, gjorde mig bekymret. Havde opgivet, da jeg havde prøvet alt, så var dejligt hun var kommet hjem!!

  • #13   9. aug 2011 Ka godt forstå, at du var bange for, at hun var blevet vanvittig smiley
    Men dejligt, at hun kom hjem...


Kommentér på:
gode råd, søges.

Annonce