{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.188 visninger | Oprettet:

Gode råd søges!!! {{forumTopicSubject}}

Min ene kat skider og tisser 3 forskellige steder i huset, han bruger derudover også kattebakken sommetider, er der nogen der har gode råd til hvordan jeg kan få det til at stoppe?
- han er 9 måneder, er kastreret, udover ham har jeg to andre katte, jeg har 3 kattebakker, lågerne på kattebakkerne er pillet af, jeg har for nylig skiftet kattegrus til et andet mærke og det har hjulpet lidt på det.. Men ikke nok!
Hva kan jeg gøre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gode råd søges!!!
  • #1   1. dec 2013 Jeg ville til en start, og måske kun nødvendigt i en periode, sætte en åben bakke ( bedroler) lige der hvor han er urenlig, og med godt klumpende grus i gerne fint i strukturen.
    Der kan være gang i noget i din flok, for din kat på 9 mdr har ikke Killinge status længere.

    Måske kan det hjælpe med feliway? Det kan berolige nogle katte.



  • #2   1. dec 2013 Problemet er at jeg har hund også og hun går i kattebakkerne hvis ikke de står bag en babylåge, eller bag en dør med krog på som jeg har her hjemme smiley
    Alle kattene er omkring samme alder, den ene er 10 mdr og en på ca 1,5 år
    Ku godt være jeg skulle prøve feliway, ville det måske ku hjælpe på det?


  • #3   1. dec 2013 Feliway gør det ikke alene smiley

    Det du beskriver med hund og bakkerne, kan være selve problemet!


  • #4   1. dec 2013 Hvordan et problem? smiley
    Det ene sted han skider og pisser er køkkenet, der ville jeg ku sætte en bakke men det synes jeg er lige ulækkert nok, det andet sted er under sofaen og 3. Sted ved siden af min seng hvor også alle dyrene kommer


  • #6   1. dec 2013 Kattene bliver ikke trængt op i en krog smiley der er sat en krog på badeværelse døren netop for at de har det rum for dem selv, og de tidspunkter han skider og pisser de andre steder er når han er alene, og han bruger jo kattebakkerne indimellem..

    Hvordan kan min hund opdragelse have fejlet? Alle hunde jeg kender går i kattebakker hvis de ka komme til det?


  • #8   1. dec 2013 Jeg vil nu ikke mene at det er min hund der er problemet!
    Vil mene at der er plads nok til dem alle idet jeg bor i hus, de har mulighed for af gå hver for sig hvis det er det de har brug for.. Han er på ingen måder nervøs!
    Alle kattene og hunden har det rigtig godt sammen og er hinandens bedste venner, ingen af dem er "underkuret" af hinanden på nogen måder.
    De tidspunkter han gør det på er ofte når jeg står og laver mad eller når jeg ligger i sengen, men rejser jeg mig for at tage ham ud på Bakken går han selv derud..


  • #10   1. dec 2013 Doven er han hvertfald! Ville godtnok være træt af det hvis det på ingen måder ka ændre sig smiley

  • #11   1. dec 2013 Jeg tror du over ser et spil mellem dine dyr.

    Jeg har selv været der smiley jeg troede, at den ene af mine katte var syg, men nej det var en anden det var galt med og det gik ud over den jeg troede var syg smiley
    Min kunne lige så let have vist det ved urenlighed, men tabte sig bare.....
    Jeg lærte meget i bakspejlet, for jeg var sikker på jeg kendte mine katte og, at jeg ikke tog fejl, og jeg tror du gør det samme, så begynd, at se på dine dyrs samspil igen, med åbent sind og måske en god bog om adfærd i hånden smiley


  • #12   1. dec 2013 Hvad rengøre du de steder han er urenlig med???

    Det er vigtigt at du ikke bruger noget med klor eller ammoniak/ Ajax..

    Du skal bruge noget der fjerner urin/ afføringslugten og bakterier både for mennesker og katte, bedst er det at bruge urine off eller R10, Rodalon er giftigt for katte og bruges det skal der skylles grundigt efter med rent vand, samt så fjerner rodalon ikke lugten for kattene kun for os mennesker..

    Hvis ikke lugten er fjernet for katten, så vil det i kattens logik være ok at fortsætte med at besørge samme sted..

    Og så vil jeg da tilføje at hvis der er krog for toiletdøren og hunden alligevel ikke kan komme der ind, ville det så ikke være værd at prøve at tage låget af den ene kattebakke sådan for at se om det hjalp???


  • #13   1. dec 2013 Jeg vasker i rent vand og sprøjter derefter med urine off smiley
    Jeg har taget lågerne af alle kattebakkerne så de ka de om der er en derinde i forvejen, jeg kan selvfølelig prøve at tage hele låget af. Der vil problemet så bare at den ene af kattene er meget meget renlig så når de andre har været på Bakken er han ude og skrabe lidt ekstre i bakkerne så det bliver dækket helt til. Så det giver en masse rod smiley men vil det kunne hjælpe bliver jeg nød til det smiley
    Han (ham der tisser og skider allesteder) bruger bakkerne sommetider, så derfor har jeg ikke tænkt at det kunne være fordi der var låg på smiley


  • #14   1. dec 2013 Jamen selv om han bruger bakkerne eng gang i mellem kan det godt være at det at tage hele toppen af vil hjælpe, det er da et forsøg værd, og er det det der skal til, så kan du jo overveje at købe en af de kattebakker med høje kanter, så sviner det ikke så meget, når der bliver skrabet ivrigt.. smiley

  • #15   2. dec 2013 Jeg vil prøve og tage det ene af lågene af og se om det hjælper smiley tusind tak

Kommentér på:
Gode råd søges!!!

Annonce