563 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Killing med lidt svær vejr trækning. Killing med lidt svær vejr trækning.

Min kat har lige født 4 søde killinger. Men den føreste fødte trækker vejret lidt væsende.. De ved hvor moderen er. Den kan finde på at gå den helt anden retning. lidt efter da den var født prøvet jeg at se om det var fordi der var ldit slim. Med en pupet. For at suge det ud.
Den føreste fødte var også ca 1½ time om at blive født. Kan den være blevet "mast" ved halsen fordi hun var meget stram?
Min kat er foresten føreste gangs fødende.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Slå græs 205 kr.
  • Hjælp til at samle TV skænk 550 kr.
  • Vaskemaskine 1.200 kr.
  • Samle skab og kommode 600 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.100 kr.
  • Inspicering af opgave 205 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Killing med lidt svær vejr trækning.
  • #2   13. nov 2011 Giv den lige nogle dage - de kan godt være lidt "skvattede" efter fødslen.

• #4   13. nov 2011 hvis den har besvær med vejrtrækning har den sikkert fået fostervand i lungerne som kan sætte sig til en lungebetændelse. Dette betyder som regel døden for så lille en killing, med mindre den bliver tilset af en dyrlæge hurtigt. Så får den i hvert fald en fair chance

• #5   13. nov 2011 Okay tak for svar smiley

Vi har hjulpet den med hjemmelavet opskrift på mælkeerstatning her efter da den havde svært ved at dige. (Nødløsning da det er weekend)Den kunne simpelthen ikke finde ud af det. Dens læber var også blevet blå/lilla. Men vi har været meget om det. Så nu er dens læber lidt mere lyserøde igen og den kan næsten dige selv. Men vi giver stadig lidt hjælp til den. for en sikkerheds skyld.
    Jeg har bare hørt man helst ikke skal tage den lille til dyrelægen da det kan påvirke resten fordi moren så søger efter den. Vi har hjulpet den med en vatpind og så erstatningen på. Det fungerede godt. Den sutter også når man så putter den helt ind i munden.
    Men i morgen tar jeg så til dyrelægen og kæber KMR mælkeerstatning og en sprøjte også. Så vil jeg også lige forhøre mig lidt med dyrelægen om det.

• #6   13. nov 2011 Håber ikke det udvikler sig til lungebetændelse!. Tror den har gode ods.. Vi har også lagt en lidt luneflaske i den ene ende af fødekassen. Så den hvertfald ikke bliver kold. Så tror næsten ikke det kan udvikle sig til mere. Den får ihvertfald god varme! Og heller ikke for meget da vi også er obs på dette! smiley

• #7   13. nov 2011 når det er så lille en killing, vil jeg anbefale dig at tage mormis og de andre killinger med, nettop for ikke at stresse for meget. Jeg er så heldig at have en dyrlæge der kommer hjem (uden ekstra omkostninger) hvis den slags skulle opstå. Dette er det optimale, men koster normalt en del ekstra.
    Jeg håber at den klare det og det kun er lidt begyndervanskeligheder. Pas på med flasken, man kan nemt komme til at "hælde" noget af mælken i lungerne.

• #8   15. nov 2011 Desværre er den lille mis død. Den har fået en fin begravelse i eftermiddag. Hvil i fred lille mis.

Kommentér på:
Killing med lidt svær vejr trækning.

Annonce