Parring i udlandet? Parring i udlandet?
Hej er der nogen der har erfaring med at tage en hunkat til parring i udlandet.
Jeg har fundet en hankat i england, jeg MEGET gerne vil bruge. Men jeg er itvivl om det er en super ide, da hun aldrig har været parret før. Jeg ved ikke om hun forbliver i løb under en lang transport.Hvor lang tid skal jeg blive i landet?
Skal jeg måske "bare" sætte hende af ved den anden opdrætter også hente hende, når jeg ved der er killinger i hende (efter skanning)
Skal hun have sin veninde med (så der ikke er nogen stress ved sammenføring, når hun kom hjem igen?
Jeg skal så vidt jeg ved snart have hende ekstra vaccineret for at hun kan indføres i UK. Er der andet papirarbejde for at indføre hende i landet?
Vil meget gerne høre for og imod.
Grunden til at jeg ikke bare tager en hankat i DK er fordi, jeg ønsker at føre noget nyt kvalitetsblod til DK og racen er pt meget lille (Ikke det store udvalg i DK, sat i forhold til at jeg synes det bliver for indavlet)
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.012
feb 2007
Følger: 6 Følgere: 6 Katte: 6 Emner: 12 Svar: 41
feb 2007
dec 2004
Følger: 253 Følgere: 209 Katte: 17 Annoncer: 1 Emner: 69 Svar: 3.131
Den nemmeste/billigste måde at få katten ind i England på er at køre i egen bil gennem tunnellen Calais-Dover.
Nej, du skal ikke regne med, at hunkatten forbliver i løbetid under transport. Hvis du vælger at parre i udlandet, skal du forvente at lade din hunkat blive hos hankatten, indtil hun igen går i løb og bliver parret - det kan tage flere måneder, ved jeg af erfaring
dec 2004
Følger: 253 Følgere: 209 Katte: 17 Annoncer: 1 Emner: 69 Svar: 3.131
feb 2007
Det er Wadiah, der skal parres men først om noget tid... Evt i efteråret eller starten af 2013.
feb 2007
Desuden skal jeg måske have hendes kuldsøster med også.
Jo der er da helt sikkert nogle flotte drenge i DK også. Men jeg tror de fleste er avlet af misapotanien eller All-Saints... Kan se du også har en flot dreng.Hvem er han efter?
Men ønsker at få nogle af de australske/tjekkiske linjer ind i killingerne, især da jeg også måske beholder en hunkilling.
sep 2008
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 38
Jeg kører tit mellem DK og UK, så hvis du stadig går i de tanker, så kan vi sikkert finde ud af noget
Parring i udlandet?