{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.502 visninger | Oprettet:

at anskaffe sig et dyr uden at få lov. {{forumTopicSubject}}

ja, nu er det sådan at jeg på en debatside faldt over en debat hvor en pige har anskaffet sig en kat selvom der står i lejekontrakten at man IKKE må holde husdyr. viceværten siger så til hende at det ikk gør noget, hun kan bare anskaffe sig en kat. allerede her synes jeg det er forkert, for det første er det jo imod reglerne, det er særbehandling, og det er vel i bund og grund slet ikk viceværtens opgave at give lov til sådanne ting. nu brokker pigen så sig over at hun er blevet bedt om at gå af med katten igen, da der er kommet klager fra andre beboere over at hun holder kat når man ikk må. hun mener at det er total unfair, da de jo have fået lov af viceværten.
jeg synes faktisk det er ret egoistisk at anskaffe sig et dyr hvor man ikk må, da i det her tilfælde en kat, er et dyr der lever i mange år, og der jo er en chance for at man må gå af men den fordi man jo har brudt reglerne. og det vil jo være syns for katten at den pludselig skal flytte, fordi ejeren i virkeligheden slet ikk må have den.
hva mener i om sådanne situationer ? (: er det ejeren egen skyld når de bryder reglerne, eller hva?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  at anskaffe sig et dyr uden at få lov.
  • #1   13. sep 2012 Ja da....det er jo ejeren der er ansvarlig for dens velbefindende og ikke omvendt. Det er jo ikke dyrene der vælger os, men os der vælger dem, og ja det er egoistisk at gøre sådan, og den eneste der står for skud er dyrene....desværre smiley

  • #2   13. sep 2012 Tjaa jeg kan ikke se at der er andre end ejeren der kan være skyld i at skulle af med en kat man ifølge lejekontrakt ikke må ha', det er jo op til lejer at følge de regler der er i den ejendom man bor i, gør man ikke det, så må man jo tage konsekvensen, og jeg syntes det er meget dumt at anskaffe sig kat når man ikke må..

    Men vil dertil tilføje at jeg har hørt om visse tilfælde hvor der er givet dispentation til at man må have dyr, men så er dette sket på skrift, som så er vedhæftet lejekontrakten.. Så er den jo god nok..


  • #4   13. sep 2012 Altså viceværten har dummet sig gevaldigt , at pigen anskaffer sig en kat i god tro om at hun gerne må når hun nu har fået lov, er osse dumt! For selvfølgelig skal man holde sig til reglementet med mindre andet er aftalt med boligselsskabet. Men jeg vil osse mene at viceværten ligger med en del af skylden.
    Jeg bor selv i en ejendom hvor det ikke er tilladt at have dyr. Jeg havde en overbo som havde 2 hunde, og snakkede med hende omkring dette og hvad reglementet nu havde sagt. Hun var selvfølgelig gået til boligselskabet med det og de havde givet hende lov åbenbart. OK , tænker jeg , så prøver jeg at tage ned og snakke med dem omkring mulighederne for en kat. Svaret var klart. De havde i ordensreglementet skrevet som de havde , idet det havde været tilladt engang, men folk kunne ikke finde ud af at rydde op efter dyrene. Og derfor blev det gjort 'ikke lovligt' Men jeg fik til gengæld den besked at jeg kunne anskaffe mig en kat i så fald denne blev til en indekat, og jeg selvfølgelig selv skulle hæfte for de skader der evt. kunne forekomme.. Og kravet lød envidere at jeg skulle holde vacciner og alt andet i tip top orden. Fint nok . Der er RIGTIG mange i mit kompleks der har både hunde og katte. Så her er de ikke strikse med det. Men jeg forstår til gengæld godt at boligselskabet træder ind i den situation der beskrives i denne tråd.
    Jeg har nok bare været heldig


  • #5   13. sep 2012 I vores lejekontrakt er det beskrevet at man må have fisk og fugle. Vores udlejer er heldigvis en privat-udlejer, der er fuldstændig ligeglad med at vi har kat, og at 3 andre beboere har hunde så længe der ingen klager er.
    Det vil <b>aldrig</b> komme på tale, at skaffe os af med dyrene, og vi har 4 backup planer, hvis der en dag skulle ske noget.
    Jeg tvivler dog, idet at der for nyligt er flyttet en ind med en gammel hund (altså ikke anskaffet efter tilflyttelsen) - så måske han har ændret lejekontrakten på det punkt når nu han kan se at der ikke er problemer med klager, hundelorte, kattestrint og gøen.

    Personligt synes jeg at man er godt dum hvis man ikke har mere end 2-3 backup planer i sådan en situation. Kan nu ikke få mit pis i kog over at folk anskaffer sig dyr hvor de ikke må - <b>så længe</b> det ikke er dyrene der betaler prisen i sidste ende.


  • #6   13. sep 2012 Hvis man vil have dyr flytter man ind et sted man må have dyr, eller i nød kan få en særskilt tilladelse PÅ PAPIR som minimum smiley

  • #8   13. sep 2012 Ja Susan, men man skal jo som katte ejer være bevidst om at hvis man gør noget der er "forbudt" i følge boliselskabets regler så kan det have en konsekvens, og det må man stå til ansvar overfor, denne person har jo anskaffet katten efter de er flyttet ind, velvidende at de ikke måtte have kat, men troet på en visevært i stedet for at ansøge boliselskabet om dispentation, som de sikkert ikke havde fået, men de prøvede ikke.

    Men det er jo katten der betaler prisen..

    Og er der ikke delte meninger om mange emner på KG smiley


  • #9   13. sep 2012 Når hun spørger, og får et ja, så kan jeg ikke helt se hvordan det er hendes skyld.
    Jeg synes det er nogle ufattelig snerpede naboer, og det må være noget så irriterende, at gå i så små sko!


  • #10   13. sep 2012 Maria :

    Synes det et eller andet sted er lidt naivt, for en vicevært har ikke altid selv styr på reglementet, så hvis vedkommende ville have et konkret svar kunne hun jo kontakte selve boligselskabet....


  • #11   13. sep 2012 Hun troede jo hun fik et konkret svar smiley Her på stedet er det viceværterne man går til, og dem man skal spørge om ALT.


  • #12   13. sep 2012 Ja men det er jo bestyrelsen der tager beslutninger i samråd med beboere og er der lavet et regelsæt, så er det da det der skal følges.
    Fordi viceværten siger ja, så er det jo ikke ensbetydende med det er korrekt....


  • #14   14. sep 2012 Mine to første katte fik jeg også, da jeg boede i en lejlighed hvor man ikke må have dyr. Jeg snakkede med ejeren af boligen først, og han sagde ok, når det var indekatte og med det forbehold at vist der blev klaget over kattene, så skulle de flytte. Så der blev ikke ændret noget i kontrakten, da de havde prøvet at folk ikke kunne finde ud af at holde dyrene, med stank og larm til følge. Hvis det står i kontrakten at man må have dyr, så kunne de ikke gøre noget.
    Jeg snakkede så også med de andre i opgangen og sagde til dem at de selvfølgelig bare kunne henvende sig til mig, hvis kattene gav dem nogen problemer.
    Jeg havde kattene uden problemer der, mens jeg boede der. Jeg havde så en back up plan klar hvis der kom nogen form for problemer. Kattene kunne bo midlertidig hos min mor indtil jeg fandt et nyt sted at bo.


  • #15   10. mar 2013 En vicevært er en der hjælper hvis der er problemer med noget i lejlighed m.m. Hvis det omhandler reglerne er det bestyrelsen man henvender sig til. Ergo skulle hun ikke have anskaffet sig katten da hun ikke havde sine tilladelser i orden fra rette sted..

  • #16   10. mar 2013 som andre siger skal man have fået tilladelse på papir.

    Der er rigtig mange steder hvor de som basis skriver at kæledyr ikke er tilladt men så kan man få en udvidelse til kontrakten der giver tilladelse til x antal hund/kat/ect.
    Det gør de for at de ikke bliver overendt med husdyr som måske bliver efterladt. Jeg kan egentlig godt forstå dem, ved at kræve at man skal kontakte dem først så ved de hvem der har dyr og hvem der ikke har. Skulle der så være nogen der flytter og efterlader deres kæledyr så ved de hvem synderen er.
    Det sker jo desværre tit at dyr bliver efterladt.

    Jeg kan godt forstå at pigen er frustreret over at have fået lov også bag efter få at vide at hun skal af med katten. Dog er det hendes egen skyld da hun burde have sat sig ind i regler og sørget for at få lov af ejerforeningen og fået det på papir. Viceværten kan ikke give hende juridisk godkendelse til at have katten.

    Min ejerforening tillader 2 katte per lejlighed(eller 1 hund) MEN der er også skrevet at hvis man ikke passer lugt og andre gener korrekt så er det enten at flytte eller skaffe sig af med kattene/dyrene. Det er dog intet problem her, mine har også lov at gå ude og der er aldrig blevet klaget.


Kommentér på:
at anskaffe sig et dyr uden at få lov.

Annonce