Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Fugening af bordplade 1.100 kr.
  • Besværlig lås 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Halsbånd
  • #1   20. sep 2012 Google er din ven smiley

Generelt vil jeg ikke anbefale halsbånd til katte overhovedet.
    Er de uden opsyn (ude som inde) kan de hænge fast (endog blive hængt), eller få et forben ind i halsbåndet, der er desværre en del eksempler på dette (ligesom der selvfølgelig også er eksempler på at der ikke sker noget).

• #2   20. sep 2012 Google det der findes desværre rigtig mange halsbånd til katte derude..

Men min mening drop det halsbånd, det er ikke naturligt for katten, og den kan komme slemt til skade med det.

Hvis det er fordi du vil have at folk skal kunne se katten hører til et sted, så øremærk eller chip den i stedet for..

• #5   20. sep 2012 Tak for jeres bekynring, men jeg vælger selvfølgelig halsbånd der er til katte (ikke dem der er til små hunde)
    De halsbånd jeg tidligere har brugt er med elastik og en sikkerheds lås/spænde som springer op hvis katten skulle hænge fast.

Men det koster jo også et halsbånd i ny og næ, så derfor er jeg på udkig efter nye.
    Dem jeg har er ret kedelige og ensfarvede, så der for kunne jeg godt tænke mig nogen der er mere smarte.

ang. bjælderne så fjerner jeg dem altid fra halsbåndet, man bliver jo selv sindsyg af at kunne høre sin kat hver gang den bevæger sig, og tænker at det nok er endnu mere træls for katten.

• #9   20. sep 2012 Nej det kan jeg ikke, jeg kan istedet anbefalde du får øremærket eller chippet din kat istedet for..

• #11   20. sep 2012 I maxi zoo har de et rigtig flot et som jeg selv kiggede på idag til katte(:
    Men Mille har et fra zooplus til 30 kr eller sådan, igÅr sad hun fast i noget og båndet røg af med det samme, hun gjorde det igen efter og båndet røg af igen(: så altså jeg tør godt lade hende have det på, men kun hvis vinduerne er åbne indtil vi har fået net på(:

• #12   20. sep 2012 Drop nu bare det dyrplageri og tag en halskæse på selv, og lad dyr være dyr

• #13   20. sep 2012 Nej men et råd er at købe en påklædningsdukke i stedet.
    Stemmer i kor med at et halsbånd har INTET at gøre på en kat! Uanset om den er ude eller inde, stor eller lille, "sikkerhedshalsbånd" eller ej.

Desuden.. hvis det endelig falder af ved mindste træk, hvad dælen er pointen så med det? Så har den jo mistet det - nej få hellere øretatoveret eller/og chippet katten.

• #14   21. sep 2012 Min kat bliver under alle omstændigheder chippet og øremærket, som alle mine andre katte har været. Men hvis man som mig bor på landet og har en nabo der er bondemand, og som skyder de vildkatte der render rundt på hans gård, så er man altså nød til at bruge halsbånd så han kan se på afstand at det ikke er en vild kat. det er ikke noget problem med de langhårret, for dem kender han. men som han selv har sagt giver han ingen garentier for de kort hårret.
    Og inden I begynder med at så skal jeg da bare have dem inde og ikke lukke dem ud. Så drop det for katte er ude dyr og de skal have lov til at fange mus og fugle og klatre i træer.

Men tak for hjælpen, jeg vil prøve og se hvad de har i maxi zoo og zoo plus, om der er noget der falder i min smag.

• #17   21. sep 2012 Jeg hverken kan eller vil anbefale dig sider med halsbånd, men derimod foreslå dig at gå op til din nabo , vise ham din kat og sige til ham han ikke skal skyde den kat for det er din.
    eller endnu bedre lave en løbegård til din kat eller indhegne din have

• #20   21. sep 2012 Du kan da indhegne din have/grund. Det gøres sådan set ret let, og slet ikke som om det var en sikkerhedsanstalt, som mange tror.

Og ja, han må sgu ikke bare skyde løs på katte, uden først at have gjort som Felis beskriver!

• #21   21. sep 2012 Desuden.. jeg spørger lige igen.

Hvad så når/HVIS halsbåndet går op, som det skal mens katten går igennem et krat, og så resten af dagen går uden halsbånd, og bliver pløkket af den ulovlige nabo??

• #22   21. sep 2012 Øremærker kan også ses, ellers må du aflevere et billede til bondemanden og sige sådan ser din kat ud..

Kommentér på:
Halsbånd

Annonce