1.067 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
12 Svar
Halsbånd Halsbånd
Hejsa
er der nogen der kan anbefale hjemmesider, eller butikker hvor man kan købe fine halsbånd til katte.
Gerne med lidt bilng bling og glimmer
0 synes godt om
apr 2009
Følger: 22 Følgere: 21 Katte: 3 Emner: 11 Svar: 926
Generelt vil jeg ikke anbefale halsbånd til katte overhovedet.
Er de uden opsyn (ude som inde) kan de hænge fast (endog blive hængt), eller få et forben ind i halsbåndet, der er desværre en del eksempler på dette (ligesom der selvfølgelig også er eksempler på at der ikke sker noget).
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Men min mening drop det halsbånd, det er ikke naturligt for katten, og den kan komme slemt til skade med det.
Hvis det er fordi du vil have at folk skal kunne se katten hører til et sted, så øremærk eller chip den i stedet for..
jun 2007
Følger: 1 Katte: 3 Emner: 1 Svar: 2
De halsbånd jeg tidligere har brugt er med elastik og en sikkerheds lås/spænde som springer op hvis katten skulle hænge fast.
Men det koster jo også et halsbånd i ny og næ, så derfor er jeg på udkig efter nye.
Dem jeg har er ret kedelige og ensfarvede, så der for kunne jeg godt tænke mig nogen der er mere smarte.
ang. bjælderne så fjerner jeg dem altid fra halsbåndet, man bliver jo selv sindsyg af at kunne høre sin kat hver gang den bevæger sig, og tænker at det nok er endnu mere træls for katten.
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
sep 2012
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 24 Svar: 520
Men Mille har et fra zooplus til 30 kr eller sådan, igÅr sad hun fast i noget og båndet røg af med det samme, hun gjorde det igen efter og båndet røg af igen(: så altså jeg tør godt lade hende have det på, men kun hvis vinduerne er åbne indtil vi har fået net på(:
nov 2011
Følger: 5 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 36 Svar: 353
apr 2011
Følger: 24 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 42 Svar: 2.770
Stemmer i kor med at et halsbånd har INTET at gøre på en kat! Uanset om den er ude eller inde, stor eller lille, "sikkerhedshalsbånd" eller ej.
Desuden.. hvis det endelig falder af ved mindste træk, hvad dælen er pointen så med det? Så har den jo mistet det - nej få hellere øretatoveret eller/og chippet katten.
jun 2007
Følger: 1 Katte: 3 Emner: 1 Svar: 2
Og inden I begynder med at så skal jeg da bare have dem inde og ikke lukke dem ud. Så drop det for katte er ude dyr og de skal have lov til at fange mus og fugle og klatre i træer.
Men tak for hjælpen, jeg vil prøve og se hvad de har i maxi zoo og zoo plus, om der er noget der falder i min smag.
apr 2008
Følger: 41 Følgere: 49 Katte: 14 Emner: 37 Svar: 713
eller endnu bedre lave en løbegård til din kat eller indhegne din have
apr 2011
Og ja, han må sgu ikke bare skyde løs på katte, uden først at have gjort som Felis beskriver!
apr 2011
Hvad så når/HVIS halsbåndet går op, som det skal mens katten går igennem et krat, og så resten af dagen går uden halsbånd, og bliver pløkket af den ulovlige nabo??
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
Halsbånd