Halsbånd {{forumTopicSubject}}
Hej Kg,
Nu vil jeg høre jeres mening..
Kitty, min huskat på 2 år, har et rigtig fint halsbånd med en klokke i. Nu har hun i en længere periode, fået lov til at gå uden halsbåndet, da jeg efterhånden er blevet træt af at høre på mine gæsters kommentarer..
Men når Kitty hører sin klokke (fra halsbåndet) kommer hun løbende mod mig, og snakker lidt til mig.. Indtil jeg lægger det fra mig igen, så går hun...
Det tager jeg da som om, hun ved at halsbåndet er hendes, og at hun er glad for det.... Er jeg forkert på det?!
Når jeg har haft gæster, mens kitty har haft det på, har jeg flere gange fået at vide at det var synd for hende/ at jeg var ond at give hende sådan et på.. osv.
Kitty er indekat, og kommer ALDRIG ud uden snor, og derfor har jeg nu taget halsbåndet af hende, fordi jeg simpelthen blev træt af de beskyldninger...
Er det virkelig synd for hende?!
Lader det ikke til at hun er glad for det, og ved at det er hendes, når hun kommer og mijaver når hun hører det!?
Eller er det mig der bare bilder mig selv ind, at det er et godt tegn!?
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 60 Katte: 1 Emner: 144 Svar: 4.145
Den ene gang hang katten og dinglede i en fjeder under en stol, fordi halsbåndet ikke var gået op, og anden gang sad halsbåndet fast under sengen, og her var katten panikket, og havde rullet rundt flere gange, så halsbåndet bare var strammet til...
Forfærdeligt syn siger jeg bare!!!
Siden da har jeg ALDRIG haft et halsbånd på mine katte!
Og jeg skælder venner og bekendte ud når jeg ser at de har halsbånd på deres katte!
jan 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 47 Svar: 552
Hvorfor skal hun have halsbånd på? Hvad er grunden? Især når hun er indekat, og det ikke kan være for at hænge dit tlf. nr. i halsbåndet.
Jeg tænker det er di behov, og ikke kattens. Selvfølgelig er den ikke glad for sit halsbånd, men den kender lyden, og holder af dig. Det er måske derfor den kommer hen til dig, når du har halsbåndet.
apr 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 5 Emner: 16 Svar: 31
Jeg synes jo bare det var synd, at tage det af hende, da jeg tog hendes handling v. lyden af klokken, som om hun var glad for det...
apr 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 5 Emner: 16 Svar: 31
Det halsbånd jeg har til Kitty, er også med "slip-selv", vi har dog aldrig set kitty sidde fast eller andet, 7-9-13 !!
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.015
Har du aldrig hørt om det - så har det åbenbart ikke haft din interesse.
Jeg er helt enig med Felis.
Øremærk eller chip katten - det kan den ikke komme til skade med.
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
jan 2011
Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 7 Emner: 17 Svar: 415
Så hvis katten ikke er chippet eller øremærket så få det gjort, det er det allerbedste for katten. Og så kan du jo droppe halsbånet.
apr 2011
Følger: 24 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 42 Svar: 2.770
Halsbånd på en kat.. ej vel?
Har så også lige siden jeg var.. hvad.. 2 år fået at vide af mine forældre "ALDRIG aldrig aldrig put et halsbånd på en kat"
apr 2011
Er det fordi det ser 'sødt' ud?
Tror du at din kat bliver hurtigere fundet hvis den løber ud med det på?
Eller er der en anden grund?
Er den ikke øremærket eller chipmærket samtidig? For forstår faktisk ikke logikken i at putte et af de der "klikker automatisk af" halsbånd for så mister katten det jo højst sandsynligt og så ender den jo bare på internat? Eller was?
okt 2007
Selvom vi fortæller om hvad vores katte har været udsat for pga. de lorte (undskyld mit fransk) halsbånd der ikke lever op til "sikkerheds"kravene, er du hamrende ligeglad!!!
Jeg har virkelig ondt af din kat!!
apr 2009
Følger: 19 Følgere: 17 Emner: 43 Svar: 663
Og med klokke? Tænk, at hver gang man tager et skridt lyder "klokken"
Hvordan ville du have det???
Det er simpelthen ikke ok!
Katte skal øremærkes eller chippes!
okt 2007
nov 2008
Hvordan kan det gøre ondt på dig? det kan da kun være fordi du inderst inde ved der er noget om snakken ...
nov 2008
Du er noget oppe at ringe ....
Du siger med andre ord at folk ikke ved en skid om katte og halsbånd - det er det eneste der er kommeteret på - overhovedet ikke på andre forhold om katten.
Valget er og bliver dit - har du det godt med det - så fatter jeg ikke hvorfor du skal op i det røde felt?
Desværre er der mange der tror det kun er de andres katte der sker noget med - det er det ikke er der temmelig mange der ahr erfaret - på den hårde måde
apr 2011
Halsbånd