1.386 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Halsbånd Halsbånd

Nu er der jo ofte tråde omhandlende halsbånd og katte.
For god ordens skyld vil jeg lige nævne at jeg IKKE er tilhænger af halsbånd, heller ikke dem med den såkaldte sikkerhedslås. Den virker nemlig ikke altid.

Jeg sætter lige dette link ind, for at understrege min pointe og vil tilføje at dette billede ikke engang er slemt i forhold til et par katte jeg har set, som havde havde lignende skader.

SÅ Lad nu være med at købe det bras.

http://www.kattens-vaern.dk/?side=679

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Slå græs 205 kr.
  • Hjælp til at samle TV skænk 550 kr.
  • Vaskemaskine 1.200 kr.
  • Samle skab og kommode 600 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.100 kr.
  • Inspicering af opgave 205 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Halsbånd
  • #3   29. jan 2013 Ja Jesper, du har nok desværre ret. smiley det kedelige er at det er katten, der igen, bliver taberen.

• #4   29. jan 2013 Jeg skal blankt erkende at jeg har haft købt halsbånd til mine tidligere katte og da Tøsen var lille købte jeg et halsbånd til hende, hun brugte de nogle få måneder og kun nogle timer om dagen, det hænger nu ude på opslagstavlen og kammer aldrig på hende igen, og aldrig vil jeg give en kat halsbånd på igen, jeg er heldigvis blevet klogere, for kattens skyld, faktisk syntes jeg personligt også det er skide irriterende at kæle en kat med halsbånd, man kan ikke nusse rigtigt og køre hånden frit ned af ryggen på katten..
    Så aldrig mere halsbånd, heldigvis har jeg aldrig oplevet skader på mine katte grundet halsbånd..

• #5   29. jan 2013 Jeg har selv kendskab til mindst en boligforening, hvor de har lavet den regel at kattene skal være mærket på en eller anden måde og der kan halsbånd så blive godkendt og brugt som en form for mærkning af katten .
    En kat går endda med slips eller sådan en klud om halsen.
    Her hvor jeg bor ser jeg ofte katte med halsbånd, nogle har endda klokker i. Man kan jo altid håbe at ovenstående historie gør indtryk , såfremt den ellers bliver læst.

.

• #7   29. jan 2013 Jeg har brugt halsbånd i forbindelse med sele og gå ture, og i haven indtil jeg var sikker på han ikke smuttede nogle steder, og ja jeg hoppede da også på at de skulle være sikre med det spænde som kan gå op, Røde kommer aldrig til at vænne sig til sele, er prøvet, og han skal bare i haven, som skal sikres lidt mere til ham.

• #8   30. jan 2013 Må jeg spørge om det ikke kun er når katten er udenfor at den kan komme sådan tilskade? Da hvis den har halsbånd på inden for vil man jo opdage det med det samme ik ? Bare et spørgsmål da mine katte aldrig har gået med halsbånd smiley

• #10   30. jan 2013 Jeg har hørt fra en anden bruger herinde at hun fandt sin kat sidende fast med halsbåndet under sengen, hvor den var ved at blive kvalt, hvis hun ikke havde været hjemme, men været på arbejde eller fest "or what not" så havde katten måske ikke været i live, og det var efter sigende et af de smarte klik halsbånd der burde gå op af sig selv, så nej det er ikke kun udekatte der kan komme til skade med halsbånd..

• #12   30. jan 2013 Josephine, det er kun 100 % sikkert hvis du har øje på katten hele tiden og det er jo umuligt. Du sover jo også i flere timer, er måske i skole eller på job, i byen eller andet.
    Jeg har selv haft en kat, der havde hængt sig i et garnnøgle, den havde fundet i min strikkekurv. Det er sgu ikke rart at komme hjem til, skal jeg hilse at sige. Jeg havde kun været væk et par timer.
    Min holdning er at lige som med små børn, så skal man bort-eliminere evt farer, nå man anskaffer sig et dyr/kat.

• #13   30. jan 2013 Ja okay det var os kun et spørgsmål jo smiley jeg kunne aldrig selv finde på at gi min kat halsbånd på da jeg ikke kan se formålet med det da min jo er indekat smiley
    Men det er da helt klart noget folk skal gøres opmærksom på når det nu er så farligt med de dumme halsbånd..

• #17   30. jan 2013 Hold op en tumpe, mon ikke han skal have påspændt en koklokken om halsen og se hvor sjovt han syntes det er at have sådan en ringen 24/7..

Hvad bliver det næste, skal der også laves en statestik på hvor mange mus der kan reddes fra kattens klør??

• #20   30. jan 2013 Jesper
    Katte kan høre lyde så høje som 65 kHz, hvor et menneskes hørelse stopper ved 20 kHz.

Så det er direkte dyreplageri at give en kat klokke på, end ikke tinitus hos mennesker kan være ligeså slemt..

• #22   30. jan 2013 Skibsklokke smiley
    Ikke nok det vil være en anelse tungt at slæbe rundt med om halsen, hold da fest en larm, nej tak siger jeg bare smiley smiley

• #24   30. jan 2013 Jesper:
    Du kan måske bruge dette til noget i din skrivelse:

<i>Noget jeg på det kraftigste må fraråde er købe halsbånd med klokke i. Katte har en hørelse, der er 8 gange så kraftig som menneskets. Det er derfor ikke svært at forestille sig, hvor belastende det må være, at bære rundt på en konstant voldsom ringlen.</i>

Taget fra denne side, (det står allersidst på siden)
    http://www.aalborgdyrehospital.dk/Page-69.aspx?Action=1&NewsId=63&PID=274

• #25   30. jan 2013 Og ja var godt klar over det var lydnievauet du sammenlignede, jeg fik bare billeder på i nethinde smiley hehehe

Fantasien har ingen grænser smiley Sorry smiley

• #27   30. jan 2013 Rigtig godt skrevet Jesper smiley

• #29   30. jan 2013 Ja det er jo så næste punkt, om de læser det og giver respons smiley

• #30   30. jan 2013 Send den Jesper, den er fin

• #31   30. jan 2013 Britt **Jeg har selv kendskab til mindst en boligforening, hvor de har lavet den regel at kattene skal være mærket på en eller anden måde og der kan halsbånd så blive godkendt og brugt som en form for mærkning af katten.**

Jeg har også kendskab til flere boligforeninger (herunder den boligforeningsafdeling jeg bor i), der kræver, at katte går med halsbånd :-S.

Inden det krav blev indført, havde jeg endda afleveret en større afhandling om katte til boligforeningen, hvor jeg anbefalede øremærkning og gav begrundede advarsler mod halsbånd.
    Men næ nej, det er åbenbart ikke forstand og rimelighed, der råder, når der skal laves husdyrregler smiley

• #34   30. jan 2013 Jeg troede også godtroende på at det var smart, med det her halsbånd, for år tilbage... indtil en veninde da, gjorde mig opmærksom på, hvor farligt det egentlig var. Jeg tabte da kun en masse penge, da min mis aldrig kom hjem med de halsbånd jeg blev ved med at påsætte hende. HELDIGVIS ingen skader.

Kommentér på:
Halsbånd

Annonce