{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.220 visninger | Oprettet:

Aggressiv kat {{forumTopicSubject}}

Jeg har en kat som jeg selv har flasket op. Hun begyndte på et tidspunkt at blive lidt mærkelig og lidt aggressiv og begyndte at springe på hundene (dog uden at gøre skade på dem). Jeg begyndte så at lukke hende ud og hun blev en helt anden kat. Hun blev super sød og kælen og der var slet ikke noget med hundene mere.

Nu er hun så begyndt på det igen. Hun går konstant og knurrer og hun hvæser hver gang nogen kommer i nærheden af hende. Hun fik et kuld killinger for ca 4 måneder siden og dem kan hun slet ikke klare synet af mere. Hun springer på dem hele tiden og knurrer og hvæser af alt hvad der bevæger sig. Det er killingerne, de voksne katte, hundene og endda mig også.

Er der nogen der har en ide om hvad der sker for hende?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aggressiv kat
  • #3   25. sep 2012 Det kan være en god blanding mellem at katten måske ikke har haft sin mor og evt. søskende (du skriver at du har flasket den op) og dermed er der tale om adfærdsmæssige problemer eller, at den måske snart skal neutraliseres.

    Det er naturligvis bare gæt.


  • #4   25. sep 2012 Har engang læst at nogen hunkatte der er ved at jagte sine store killinger ud til sine egne liv og jagtmarker kan blive lidt sure og agressive. Især hvis killingerne ikke forstår hinten, eller ikke har mulighed for at smutte afsted kan hun blive ret frustreret.
    Aner ikke hvis det er rigtig, men det lyder logisk nok.


  • #7   25. sep 2012 Hun er ikke drægtig igen da hun får p-piller og ikke har været i løbetid. Hendes killinger prøver slet ikke at komme i kontakt med hende. Hun starter med at knurre lige så snart hun kommer ind af døren og hun går helt amok bare hun ser et andet dyr

  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #9   25. sep 2012 Det kan også være p-pillernes skyld at hun er blevet aggressiv og sur, da hun ikke kan tåle dem. Det er ligesom os mennesker, nogle bliver hys eller sur på p-piller. Så jeg ville hurtig få hende steriliseret. smiley

  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #10   25. sep 2012 haha Lotte..Skrev da du havde sendt indlægget. smiley

  • #11   25. sep 2012 Og p-piller er virkelig en skidt idé til din kat. Det har simpelthen så mange bivirkninger og forårsager knuder i mælkekirtlerne efter flere års brug. Synes bestemt også at du skal få hende steriliseret. Du vil hurtigt tjene pengene hjem igen, da det er et engangsbeløb i forhold til p-pillerne.
    Derudover ser man altså ofte adfærdsproblemer hos katte, der er taget for tidligt fra deres mor. De kan godt blive utilregnelige. Der findes derfor også en lov omkring killinger og hvornår de må tages fra deres mor. Ikke at jeg vil sige noget grimt om din handling overhovedet, for du har helt sikkert gjort det med bedste hensigt, men det kan altså også være svaret på dit problem.


  • #12   25. sep 2012 Hun er ikke taget fra hendes mor. Hendes mor blev kørt ned da killingerne var ca en uge gamle så derfor er hun flasket op.

    Jeg må ærligt indrømme at jeg ikke har den vilde lyst til at sterilisere en kat med den adfærd som hun har. Jeg vælter ikke lige rundt i penge og har ikke lyst til at bruge så mange penge på hende hvis det ender med jeg skal aflive hende


  • Wicki  H
    Wicki H Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Katte: 1 Svar: 2
    #14   25. sep 2012 * Felis * synes du selv det var pænt skrevet?



  • #16   25. sep 2012 Hvorfor fanden undskyld sproget har du så dyr...omg folk tænker virkelig ikke over det er levende væsener. Jeg er 25 og studerende ergo ikke mange penge. Men begge mine er kast. Vacc osv. Ville ønske at folk tænkte sig noget bedre om!

  • #17   26. sep 2012 Jeg synes det var <b>ganske</b> pænt skrevet, når man tænker på hvad der bliver skrevet om! Burde slet ikke være nødvendigt at skrive det til et voksent menneske......

  • #18   26. sep 2012 Jeg tror nu heller ikke jeg kunne finde en pæner måde at sige det..

    og når du er ved dyrlægen, så får vac og neutraliseret de små og find nogen nye hjem til dem..


  • #19   26. sep 2012 Så behøver jeg ikke selv skrive så meget.
    Skulle nogen være i tvivl, er jeg helt enig i de seneste indlæg smiley


  • #21   26. sep 2012 p-piller er ikke godt for katten i længden. Det kan give livmoderbetændelse, som kan koste dig mere end at få katten sterilliseret smiley

    Snak med din dyrlæge, mange af dem vil gerne lave en afdragsordning smiley


  • #22   26. sep 2012 Til alle dem der har været inde og se hvor mange katte jeg har og hvad i nu ellers har set og mener jeg ikke burde have kat og skulle finde et nyt hjem til dem så gætter jeg på at i ikke har set at jeg faktisk prøver at komme af med dem. Jeg har ikke det samme overskud som jeg før har haft hverken personligt eller økonomisk og derfor vil jeg hellere end gerne finde nogen gode hjem til mine katte hvor folk har overskuddet til det.

    Jeg ville af hele mit hjerte ønske jeg kunne give de katte hvad de har brug for på alle måder men det kan jeg ikke mere og derfor ville jeg ønske at jeg kunne finde nogen som kunne


  • #24   26. sep 2012 "... .. folk vil ikke have voksne katte.. "

    Det passer så ikke!
    Jeg kender flere, jeg selv incl., som foretrækker en voksen kat frem for en killing.
    Med en voksen kat kan man (som regel) se, hvad du får. En killing ved man ikke, hvordan udevikler sig.

    Jo, killinger er søde, men voksne katte har fået karisma og personlighed.


  • #27   26. sep 2012 PunkPerry **Hvorfor anskaffer man sig enlig også så mange katte? Det fatter jeg virkelig ikke.**

    Jeg forstår det heller ikke ... og så alligevel, hvis det er rednings-katte, kan jeg godt forstå at folks hjerter løber af med dem, hvis de har pladsen og økonomien til det.

    Men det ses alt for ofte, at det af forskellige grunde vokser folk over hovedet at have så mange katte - og kattene trives heller ikke altid med at være så mange om territoriet. Og når det så går galt, bliver det kattene, der må betale prisen. smiley


    ** folk vil ikke have voksne katte**

    Ja, tilsyneladende foretrækker "folk" generelt killinger - og i mange tilfælde beklageligvis. Det er beklageligt i de tilfælde hvor folk alligevel ikke orker at have en lille aktiv størrelse i huset, når det kommer til stykket. Og fx de tilfælde hvor "folk" tror, de selv kan præge en halvvild udekilling til at leve et liv som indekat. Og der er mange andre tilfælde, hvor en voksen kat havde været et bedre valg.

    Og når "folk" så sætter deres katte til salg efter ganske få år (nogle gange kun måneder), så bliver det endnu mere uforståeligt, at de absolut skulle have en killing, der burde have været sat minimum 15 år af til.

    Jeg synes (selvfølgelig) at killinger er bedårende! Men jeg har altid kun haft voksne katte - og hvis jeg nogensinde skal have kat igen, når mine katte ikke er mere (oh gru) så vil jeg se efter voksne katte. Så kan jeg nemlig bedre vurdere, om de temperamentsmæssigt passer til mig, og til den tilværelse, jeg kan byde dem.

    Nå ja, og det er den voksne kat, jeg skal dele liv og hjem med i årevis - killingen er kun killing et par måneder.


  • #29   28. sep 2012 Det gør jeg også, PunkPerry :-). Jeg tror, at de fleste, der elsker katte også elsker killinger. Men tilsyneladende er der nogen, der kun elsker killinger smiley (det kunne da forklare de mange ungkatte, der er til salg blot få måneder efter de er blevet anskaffet).

  • Bettina L
    Bettina L Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 71
    #30   28. sep 2012 Er der nogen der har overvejet, at katten rent faktisk kan have smerter, og at det er derfor den er agressiv....?? Jeg ville bestille en tid hos dyrlægen og få den undersøgt. (Og så få den steriliseret samtidig smiley )

  • #31   28. sep 2012 jeg vil foreslå at du gør hvad der skal til. Enten så neutraliserer du hende eller også så få hende aflivet.. Har ikke tjekket hvad du ellers har har katte, men få de andre videreformidlet.

    Voksne katte kan sagtens finde et hjem..
    Min kat var 11 mdr da jeg købte hende, så ikke en killing men en ung voksen kat, og jeg er glad for at have hende, for jeg ku opleve hvordan hun var inden vi fik hende, det kan man ik vide med en killing.

    men held og lykke med det.


  • #34   30. sep 2012 voksne katte er der altså også nogen der gerne vil ha;-)
    min Luoie var 13 1/2 mdr. da jeg købte ham på et internat...og det var bevist at jeg ikke "gad" en killing på daværende tidspunkt;-)


  • #36   30. sep 2012 Otto & Pedros moaar: det tror jeg du har ret i;-)

  • #37   30. sep 2012 Otto og Pedros moaar **Nej killinger kræver et vist ovreskud for det meste, men så skulle der også komme en dejlig rolig kat ud af det. Kommer der bare en vildbasse ud af det, så bør man måske se lidt på hvad man selv gjorde eller manglede at gøre med sin killing, da tid var. **

    Det tror jeg du har overvejende ret i. Meget vildbasseri skyldes efter min overbevisning frustrationer pga. kedsomhed eller det, der er værre. Men der er undtagelser. Så vidt jeg ved har generne (og vist især faderens, har jeg læst et eller andet sted) betydning for kattens temperament. Og dette er for mig endnu en grund til at vælge voksen kat, for så er personligheden nemmere at vurdere. Ville nødig risikere at anskaffe en killing, der vokser op og bliver en kat, der har brug for 10 tønder land for at trives og brænde krudt af. (har kun indhegnet rækkehushave).


  • #38   1. okt 2012 Bortset fra spørgsmålet killing/voksen kat, hvordan går det så med den "aggressive" kat?

  • #39   1. okt 2012 Indtil videre kommer hun hjem og får noget at spise og når hun så begynder at gå og knurre så bliver hun lukket ud igen

  • #41   1. okt 2012 Hun vil gerne ud selv og derfor bliver hun lukket ud. Det er jo ikke fordi jeg smider hende ud.

    Og nej. Som jeg har skrevet før så er hun ikke drægtig for hun har ikke været i løbetid så der kommer ikke flere killinger


  • #46   2. okt 2012 Hvis jeg har et vindue åbent hopper hun selv ud når hun begynder at gå og knurre. Det er jo ikke fordi jeg smider hende ud når hun gør det.. Hun er hjemme flere gange hver dag så jeg kan sagtens se om hun er i løbetid.

  • #47   2. okt 2012 En hunkat, der har fertile hanner i nærheden, har ikke brug for hverken at kalde eller markere for at kalde dem til, så det er bestemt ikke altid, man opdager, at en hunkat er i løbetid.

    (Jeg har mere end 20 års erfaring med det).


  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #48   2. okt 2012 <b>Så er der desværre blevet slette tråde der ikke har noget at gøre med trådens emne. Så vær venlige at holde jer til trådens emne fremover. Tak </b>

  • #49   2. okt 2012 Nu har jeg ikke læst hele tråden men måske hun er drægtig igen hvis hun ikke er neutraliseret?

    De kan jo blive drægtige lige efter de har født nærmest og nogle hunkatte kan godt have en tendens til at blive lidt knotten ihvertfald nogen af dem jeg har mødt.
    bare et gæt.


  • #50   3. okt 2012 Hun får p-piller nu så ja jeg tror ikke hun bliver drægtig og der er ikke en eneste hankat i nærheden så jeg kan godt se at hun ikke er i løbetid

  • #52   3. okt 2012 Hun kan så vidt jeg ved godt blive drægtig trods hun får p-piller ?

    P-piller er da så vidt jeg ved kun for at balancere hendes homoner så hun ikke bliver ''tosset'' i hoved af at være i løb konstant men det forhindre ikke drægtighed.
    Det er også skadeligt i længden med p-piller.
    Ret mig endelig hvis der er noget jeg har misforstået.

    Man kan jo ikke vide om der er hankatte i nærheden, det er da noget fis de er alle steder (Desværre fertile).

    Jeg prøver ikke at køre på dig eller noget fortæller bare hvad jeg har fået en fortalt af andre så håber ikke du føler det som et angreb for det er virkelig ikke meningen.


  • #56   3. okt 2012
    Neutralisering og et dyrlægetjek ville jo stadig ville være bedste løsning. Men eftersom man ikke vil ofre det, så synes jeg da (af to onder) det er fornuftigt nok at give p-piller, hvis alternativet er at lade katten gå ud og blive drægtig, når man ikke engang orker de katte man har i forvejen.

    Dog skal man være klar over, at udover den forøgede risiko for mælkekirtelkræft, som alle vist efterhånden kender, kan p-piller gøre nogle hunkatte sure og uligevægtige ... og det er jo ikke lige dét, der er brug for her.
    Så hvis katten bliver endnu mere sur efter at være startet på p-piller, så håber jeg da, at Anna vil overveje neutralisering en ekstra gang.

    Engang gav jeg katte p-piller i årevis. Ingen blev drægtige, så efter min erfaring, er p-piller effektive, når man giver dem på klokkeslet en fast ugedag. Til gengæld må jeg så leve med, at jeg ved at have givet dem de p-piller påførte dem mælkekirtelkræft
    :'-(.


  • #57   3. okt 2012 Jeg har et par gange oplevet, at en sød og kærlig kat forandrede sig til at være en aggressiv heks, når hun fik p-piller. Når jeg stoppede med p-pillerne, blev hun igen sød og rar.
    Disse katte valgte jeg så at lade neutralisere - for kattenes skyld.

    Mange kvinder har det på samme måde, når de får p-piller.
    Nogle bliver indesluttede og holder sig for sig selv. Andre bliver nogle udfarende gimper.


  • #59   3. okt 2012 Det har jeg til gengæld så den er skam god nok var sur irriteret generelt i meget dårligt humør end normalt..

    Nu har jeg spiral og ingen problemer


  • #61   3. okt 2012 Det er heller ikke det mega skriver hun skriver mange kvinder.
    Og stort set alle dem jeg kender har haft problemer med p-piller
    og humør svingninger.

    Og ganske få der ikke har haft nogle problemer..


  • #63   3. okt 2012 Ja og jeg har mange veninder og bekendte og familie medlemmer der har problemer
    også er der nok også mange flere end dem jeg kender..

    og så er der vel også mange der har problemer og mange der ikke har:)

    Ligesom der er mange der har Gluten allergi eller astma og mange der ikke har:)


  • A. I
    A. I Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 2 Følgere: 8 Svar: 326
    #65   20. okt 2012 Der er nogen, der kalder sig "Fattige dyrs dyrlæge" Mail-adressen er hjmo@sonderborg.dk og jeg fandt på Google et telefonnummer, så det kan du nok også selv gøre - der kan også findes avisartikler (fra maj 2012), hvis du vil vide mere, før du evt. kontakter dem. Det lyder som om du og dine katte har brug for hjælp, så jeg håber du vil kontakte dem, Dyrenes Beskyttelse, Kattens Værn eller Inges Kattehjem og forklare dem, at du gerne vil fortsætte med at passe dine katte, men at du har brug for akut hjælp i den situation I er i nu.
    Venlig hilsen og pøj-pøj
    P.S. Altså, jeg synes de fleste indlæg i denne streng er noget strenge!
    Min navnesøster har forelagt et problem, så hun vil nok gerne have noget konkret hjælp, selv om hun ikke har "røven fuld af penge" og måske også har andre udfordringer at kæmpe med!


  • #66   20. okt 2012 Hun har fået råd til hvad hun skal gøre...hun vil bare ikke tage imod rådende...så problemet er hendes....og desværre også kattens.
    Og har man ikke råd til at tage sin kat til dyrlæge skal man ikke have kat... hvad hvis den blev ramt af en bil og kom skadet hjem...så ville den heller ikke komme til dyrlæge?? for pengene kan vel heller ikke være der til det så??

    Men der er forsøgt at komme med råd for at hjælpe, desværre blev de råd ikke modtaget.


  • #67   21. okt 2012 Tusind tak A. I smiley

    Louise b: selvfølgelig ville jeg køre min kat til dyrlægen hvis den blev ramt af en bil. Jeg har lige brugt en masse penge på en af mine killinger fordi den havde fået en rids i øjet og måske ville blive blind. Og det er endda en killing jeg ikke skal beholde. Så jo mine dyr kommer til dyrlægen når det er nødvendigt men derfor har man vel lov til at have sin mening omkring at sterilisere katte. Det er rigtig mange penge at bruge på en kat hvis det så ikke ændrer noget.

    Og siden du nu har så travlt med at dømme mig og mene at jeg ikke gider køre mine dyr til dyrlægen så kan jeg fortælle at der er bestilt en tid til at få hende tjekket


  • Anne J
    Anne J Tilmeldt:
    okt 2012

    Følger: 1 Svar: 1
    #69   27. okt 2012 Vi havde også en kat, som min søster flaskede op. Hin blev godt nok også sær!hun kunne ikke lide andre mennesker el. dyr bortset fra min søster. Sådan som du beskriver din kat lyder fuldstændig som "mys
    " der er ikke så meget at gøre ved det, det er fordi hun ikke har haft kontakt med sin mor og der for er det psykologiske fundament i opvæksten gået itu og derfor bliver en kat skør.


Kommentér på:
Aggressiv kat

Annonce